Omröstning – Vilket Fallout är bäst?

Robot
Omröstning – Vilket Fallout är bäst?

Black Isle eller Bethesda? Taktiskt eller realtid? Rösta fram din favorit bland dystra framtidsscenarion!

#fallout-4


Medlem
Omröstning – Vilket Fallout är bäst?

Svårt att säga. Jag röstade på Fallout 2, då det är mer djup, mer av ett hardcore-RPG. Men jag har nog lagt lika många timmar på trean och New Vegas.

Medlem

Hade varit väldigt intressant att se hur många av de som röstar som faktiskt ens spelat ettan & tvåan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Fallout tactics är det som jag anser vara mest spelvärt även om dess djup och story är lite meh i förhållande till 1 & 2. Mest tid har jag dock lagt ned på fallout 3 och vegas med flera hundra timmar på varje, moddar och sådant hjälper dessutom dessa spel att hålla uppe kvaliten.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Det första fallout jag spelade var tactics, sen testade jag trean men jag gillade inte fps-konceptet lika mkt. Jag tyckte att tactics var grymt iaf!

Medlem

Testade Fallout 2.. inte min bägare.

Antar av nostalgiska skäl folk ser bortom alla skavanker, men whatever floats your boat.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv

Fallout 2 har ju överlägset mest djup. Man kan välja mkt mera val som påverkar spelet under spelets resa och inte bara slutscenen.

Medlem

Fallout 3, tveklöst! Över 400 timmar speltid. Minns som igår när jag beställde hem lunchbox-utgåvan. Det var januari 2008. Härliga tider. Spelet blev något sågat av vår kära Victor. Men jag älskade och älskar varje pixel av det spelet. Enligt mig ett mästerverk.

Medlem

Fallout brotherhood of steel är det som jag gillade mest av fallout spelen,
Jag tycker på något sätt Fallout 3 och New Vegas (vilka är de enda andra fallout spelen jag testat) , är sega, story och så är ju bra, men jag tycker bara de 2 spelen är sega och blir långtråkiga.
Fallout brotherhood of steel var verkligen bra tycker jag jag gillade det konceptet och det var skönt med couch play CO-OP (vilket jag vill att fler spel ska ha) på Xbox

Medlem

Fallout 3 är ett typiskt Bethesda-spel. Stor men själlös värld med en dialog som kunde ha skrivits av en 10-åring, och oengagerande quests. Det vore som sagt intressant att se hur många som röstar på 3:an som över huvud taget har spelat något av de andra spelen. Gissar även att många tar med moddar i beräkningen.

Sedan att Brotherhood of Steel fått några röster alls är ju en ren skandal. Jag hoppas innerligen att det är trollröster och/eller misstagsröster.

Medlem

Tvåan utan tvekan. Jag har lagt ner många timmar i trean och New Vegas som båda är enormt underhållande. Men Fallout gör sig bäst i tvåan. Det ska vara turnbased och rpg i klassisk stil.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Testade Fallout 2.. inte min bägare.

Antar av nostalgiska skäl folk ser bortom alla skavanker, men whatever floats your boat.

Vad skulle det vara för skavanker egentligen?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Solklart tvåan. Även om jag har lagt ner enormt många timmar på Vegas så är det inte i närheten av tvåan, vilket jag fortfarande installerar och kör igenom till och från.

Fallout 1 och 2 är väl egentligen rätt lika men tidsbegränsningen i ettan sabbade det lite för mig(jo jag vet man kan ju förlänga den hyfsat).

såhär skulle jag gradera dem, Fallout2 -> Fallout 1 -> Vegas -> Fallout 3

Tactics då undrar ni? Håll käften thats why!

Inaktiv

Har spelat de flesta, men gillar ett moddat New Vegas bäst.

Gillar man ettan och tvåan ska man testa Hammer and Sickle som är ett spel i samma stil, och som gör uppgiften med bravur.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

3:an överlägset och ja, jag har spelat igenom 1 & 2 men dom kommer inte i närheten av 3:an.

Förstapersonsvyn skänker en närvarokänsla som helt enkelt inte infinner sig när man styr en karaktär i tredjeperson sedd genom en bakvänd kikare...

Sedan konceptet med att faktiskt ha ett hem att återvända till gör att man kan göra annat än bara jaga quests. För mig gäller nog 60% upptäcktfärder genom tunnelbanesystem och ruiner och 40% questande på mina 300 timmar.

Trean (liksom Bethesdas alla spel) erbjuder mig mer än ett rollspel, det erbjuder mig ett alternativt liv.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Gillar Fallout 2 bäst helt klart. Snöade in på del ett men var inte så förtjust i tidspressen man åkte på. Fanns mer valmöjligheter och djup i del två... sedan kom Planscape Torment, Baldurs Gate 1 och 2 och jag är ganska säker på att jag saknar två år i mitt liv:)

När det gäller Fallout tre samt New Vegas så tycker jag att manus är svagare än new vegas men världen är större. Spelar ingen roll då jag fick moda bägge spelen ganska intensivt för att jag skulle bli nöjd. Det var likadant med Skyrim, nästan 200 mods innan jag var nöjd och jag skulle aldrig gå tillbaka till dom utan dessa tyvärr.

Förmodligen varför jag gillar del ett och två så mycket, dom behövde inga tillägg.

Inaktiv

Tvåan utan problem, det var då allt började för mig. Spelade det väldigt många år efter release, och det kändes efter den otroligt dåliga inledningen som ett av de bästa spelen någonsin. Och jag var så förvånad över att ett sådant gammalt spel kunde vara så bra. Musiken, stämningen, brutaliteten, och att sina val faktiskt spelade någon roll, till den grad att man kan förstöra det mesta för sig. Childkiller är inget bra, men fullt möjligt. Ibland står dom ivägen.
Får bli att lira igenom restoration project någon dag också.

Älskade också hur alla sina kills stod beskrivna i text och inte bara i grafik, det gjorde något med stämningen.

Förstår inte heller allt gnäll om trean och vegas, suveräna spel dom också.

Hoppas innerligt att fyran nu blir bättre än Vegas, så att man fortsätter att gå framåt, ha kvar, eller inför mer hardcorelägen och för farao titta inte ens åt mobilmarknaden.

Ett pc anpassat Fallout 4, med mängder av customsettings, , modstöd, större värld än Witcher 3, ja det är vad jag mest av allt vill ha. O fred..fred på jorden, men krig förändras aldrig.

Medlem

Fallout 2 alla dagar. De tog mekaniken från ettan och förde över med bravur till uppföljaren. Den mörka humorn, den dystra stämningen emellanåt, ett soundtrack som ger mig ståfräs än idag, en känsla av karaktärsdjup o.s.v. Listan kan göras så himla lång. Gillade även att världen reagerade så pass mycket beroende på hur du var som person. T.ex. om man blev porrstjärna så visste världen om det och man fick små hintar. Det är detaljer som gör så himla mycket i spel.

Fallout 3 orkade jag inte spela särskilt länge. Spelmotorn var klumpig (ofta komisk) och storyn var svår att få grepp om. Känns som om de inte vågade ta ut svängarna ordentligt om man ser till hur de två första spelen tedde sig. Mycket ligger väl i tiden förvisso och i att man ville locka nya spelare, samt tillfredställa utgivare. New Vegas gick ett steg i rätt riktning, även om det spelet ärvde mycket av treans brister. Ett gäng mods löser en del av problemen.

För de som ännu missat Fallout 2 Restoration Project: www.killap.net

Medlem

Gillade den expansionen när man åkte till en ö. Var uppfriskande. Lighthouse isle eller vad den kallades.

Medlem

Fallout 2 eller New Vegas. Har bara spelat New Vegas, 2, 3.

Bethesda kan ju faktiskt inte göra berättelser eller dialoger.

Medlem

Antar att de flesta som inte röstar på 1an eller 2an inte har spelat dem.

För övrigt anser jag att Ron Perlman borde adlas.

Medlem

Utan tvekan tvåan. På andra plats Vegas. Vegas kändes tio gånger mer Fallout än trean. Skulle ranka 2>vegas>1>3>tactics

Medlem

Fallout 2 är fortfarande ett av de bästa spelen jag någonsin spelat.

Medlem

Fallout 2 är definitivt min favorit även om jag gillade 3an rätt så mycket. Atmosfären är unik i de första spelen, samhället, folket, miljöerna...allt känns så hopplöst och olckligt om man jämför med den mer glada stämning som finns i 3an


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Jämför

med

Medlem

Många gånger "bättre" story och konversationer i äldre spel men då måste man klara av sämre grafik och i det här fallet "klick n' play" (typ). Visst att grafik inte är allt men det är inte direkt så att jag sitter och blundar när jag spelar.

Jag trodde Fallout 3 skulle vinna stort, förstår inte hur tvåan kunde få så många röster.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Fallout 3 var fantastiskt ibörjan, New vegas var bättre överlag. Fallout 2 var bra men gillade de andra bättre, ettan har jag inte spelat.

Medlem

Även fast jag har en lite kärlek till Fallout Brotherhood of Steel (dat story line mmmmmmmmmmm jummy) så faller min röst på Fallout 2 men mest för nostalgin ^^.

Inaktiv

Mja "klick n' play" är ju bara en annan sorts spelstil.
Finns moderna spel som är "klick n' play", typ alla DOTA-kloner eller strategispel generellt.
Eftersom striderna är turbaserade i Fallout så är de rätt taktiska och ganska likt ett strategispel.
RPG/Strategi istället för RPG/FPS.

Alla gillar olika, tycker själv striderna e skojigare i FO1 och FO2 och speciellt i Tactics.

Medlem

Fallout 2 och Fallout 3 är så helt olika spel att det inte blir riktigt rättvist, för 2an är ju liksom kul.

123
Skriv svar