X Rebirth – film om utforskning i spelet

Robot
k3m
Medlem
X Rebirth – film om utforskning i spelet

schysst av fz.se att uppmärksamma xrebirth
jag gillar xrebirth, men utforskandet verkade inget vidare :/

Medlem

X-serien är helt fantastisk. Men med allt mindre resurser (och, erkännes, dalande intresse) att lägga på ny, fin PC så kan jag inte låta bli att önska att något liknande skulle komma till konsoller. Jag har en liten ynka förhoppning om X Rebirth men risken är väl inte så stor hehe.


signatur
Medlem

Hoppas skeppet de hade i filmen klippet var en liten snabb sak, för den kändes alldeles för snabb för att inge någon sorts känsla av storlek. Såg mest ut som rörelsen från valfritt FPS, något som inte gör sig bra i flygsim..


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Att åka runt och skjuta på containrar är inte vad jag kallar att utforska, var inte riktigt vad jag hade hoppats på när jag läste rubriken.

Medlem

ser fortfarande fram emot detta spel

Medlem

blir mer och mer fundersam.älskade alla nadra x spel spelat dom i åratal, men bara ett skepp? ingen info om hur jag bygger massiva trading flottor och grafiken ja vet inte vad jag ska säga känns mera pew pew laser fränt grafic än verklig rymd känsla

edit tar tebaka lite..underbara blåa space! filmen fick mig hoppas lite till

Medlem

Finns det någon hands-on preview eller liknande? Kan bara hitta ett fåtal där journalister har fått 10 minuters demo skickat till sig.

Hade tänkt förköpa, men jag törs inte baserat på previews producerade av utvecklarna själva.

Medlem

Bara jag som stör mig lite på "minigame"-grejen? I framtiden kan en dator inte beräkna ett optimalt "ping", utan du håller ner en knapp och hoppas på det bästa. Kändes lite krystat för att få in någon form av spelmekanik och som någon sa tidigare: Leta burkar är kanske inte direkt det utforskande som man tänkt sig när de säger att man kan utforska rymden.

Medlem

Detta verkar väldigt tråkigt och inte alls något kul sett att utforska på, väldigt besviken.

Medlem

Ähum... EvE online...

Medlem
Skrivet av Lillasandra:

blir mer och mer fundersam.älskade alla nadra x spel spelat dom i åratal, men bara ett skepp? ingen info om hur jag bygger massiva trading flottor och grafiken ja vet inte vad jag ska säga känns mera pew pew laser fränt grafic än verklig rymd känsla

edit tar tebaka lite..underbara blåa space! filmen fick mig hoppas lite till

Har varit fundersam ända sedan de gick ut och sa att det skulle vara fullt spelbart med en handkontroll + att man endast kunde flyga ett skepp.

För mig är det en gåta hur man kan bibehålla den komplexitet som fanns i de tidigare spelen och samtidigt kunna styra allt via en handkontroll.

Tror de kommer försöka nå ut till en bredare publik och då kommer vi nog sakna både det ena och andra från de tidigare spelen.

Inaktiv
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Lillasandra:

blir mer och mer fundersam.älskade alla nadra x spel spelat dom i åratal, men bara ett skepp? ingen info om hur jag bygger massiva trading flottor och grafiken ja vet inte vad jag ska säga känns mera pew pew laser fränt grafic än verklig rymd känsla

edit tar tebaka lite..underbara blåa space! filmen fick mig hoppas lite till

Har varit fundersam ända sedan de gick ut och sa att det skulle vara fullt spelbart med en handkontroll + att man endast kunde flyga ett skepp.

För mig är det en gåta hur man kan bibehålla den komplexitet som fanns i de tidigare spelen och samtidigt kunna styra allt via en handkontroll.

Tror de kommer försöka nå ut till en bredare publik och då kommer vi nog sakna både det ena och andra från de tidigare spelen.

Exakt, de förra spelen var inte precis lätta. Man kunde lätt bli förvirrad i början.

Medlem

Som rymdfreak sedan både Star Trek & Star Wars kan jag inte låta bli att komma med en liten rättning.
Ett ljusår är den sträcka ljuset färdas på ett år.

Inaktiv
Skrivet av Hammond:

Som rymdfreak sedan både Star Trek & Star Wars kan jag inte låta bli att komma med en liten rättning.
Ett ljusår är den sträcka ljuset färdas på ett år.

Glöm inte TV6 den 29 November.

Medlem


http://www.youtube.com/watch?v=LxUx96-6-dw

Blir inget köp för mig inte...får vänta på Elite Dangerous och Star Citizen

1
Skriv svar