Datum och trailer för Final Fantasy X/X-2 HD Remaster

Robot
Medlem
Datum och trailer för Final Fantasy X/X-2 HD Remaster

btw spoiler trailer..

Medlem

Asså, nu har jag ju spelat FFX redan och är taggad att lira dessa remakes, men kunde man seriöst inte göra en trailer som typ INTE avslöjar en av dom stora plottwistarna från spelet i sina första 30 sekunder? Och sedan kanske man inte heller följer upp det avslöjandet med fler ganska så stora spoilers?

Visst, spelet är tämligen gammalt, men ett mål med remakesen måste ju vara att man vill att nya spelare ska finna gamla spel.


signatur

Videomupp

Medlem

Jisses vilka spoils...
Kanske lägga in en spoiler varning för folk som kollar klippet innan de läser kommentarer?

Medlem

Tur att jag läste era kommentarer innan jag kollade videon. Vill inte ha spoilers so blir nog inte att titta.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Vart är PS Vita versionen?

Medlem

Jaa äntligen! Är taggad.

Medlem

Så mkt för en release i slutet av året

Kommer ju bara Bravely Default som kan hålla en upptagen tills dess, samma månad som Dark Souls 2 dessutom, blir ju värsta krocken!

Medlem

Lite sent släpp tycker jag. Nu när det blir först i slutet av mars så hade det varit trevligt om det släpptes till PS4 också.

Aja blir nog ett köp. Är sugen att köra igenom detta igen. Tack för att ni varnade för spoilers också för jag har faktiskt glömt mycket av storyn från detta.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Lite sent släpp tycker jag. Nu när det blir först i slutet av mars så hade det varit trevligt om det släpptes till PS4 också.

Aja blir nog ett köp. Är sugen att köra igenom detta igen. Tack för att ni varnade för spoilers också för jag har faktiskt glömt mycket av storyn från detta.

Det hade nog vara rent ekonomiskt smart att göra spelet lite snyggare med uppdaterade modeller, effekter, texturer och släppa det till PS4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

hade hellre sett FF 7, 8, 9.

Medlem

10 kommentarer och denna har inte kommit upp än?
Jag är besviken FZ...
http://www.youtube.com/watch?v=3YGHQoMSiy8

Skribent

Tack för alla spoiler-varningar, jag lägger in det i texten nu.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

10 kommentarer och denna har inte kommit upp än?
Jag är besviken FZ...
http://www.youtube.com/watch?v=3YGHQoMSiy8

Det där är från originalet. inte re-releasen.

Medlem

Som tonåring var detta mitt första final fantasy spel någonsin, har jävligt varma minnen av det, och Yuna vart man ju sådär nördigt småkär i.

Men när jag såg på trailern nu så tänker jag bara... vafan är det här för skit?

Är det kanske så att huvud storyn, till och med huvud karaktärerna alltid varit rent skit? Kanske det... kanske det.

Häftiga världar skapar dom i alla fall.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av MrMadMan:

10 kommentarer och denna har inte kommit upp än?
Jag är besviken FZ...
http://www.youtube.com/watch?v=3YGHQoMSiy8

Det där är från originalet. inte re-releasen.

Jag tror det är irrelevant i sammanhanget.

1
Skriv svar