Så vad gör man när det känns trist, detta gör jag!

Så vad gör man när det känns trist, detta gör jag!

JAG fyller min Ipod med glad musik, köper lite av favoritgodiset (mot dietistens rekommendation) och belönar mig själv med en eller två bitar om dagen, helst framför min tv där någon glad serie , helst en tecknad serie från min barndom tvingar de tunga vardagsbestyren till väders.
Här kommer ett litet avslöjande om mig; Jag älskar ostbågar och hallonbåtar. dregel-framkallande och jag skulle nog gå genom två kilometer snödrivor när begäret sätter in.

Det finns nog inga spel som lockar mig nu, har ingen riktig lust att spela då det inte är min typ av spel som står i rampljuset.
Men allt snack om potentiell Fallout 4 i görningen(inget bekräftat, bara spekulationer), så har jag åter tagit tunga steg i the Capitol Wasteland i Fallout 3, som jag tycker är mer belönande än F:NV, även om mekaniken i New Vegas är bättre så är det en helt annan stämning att vandra omkring i resterna av ett alternativt Washington D.C i Fallout 3.
Och F3 har Three Dog!

Thief 4, nästa år, det spelar nog ingen större roll hur jag känner för de tidigare i serien, jag kommer nog köpa det, så länge det inte blir för mörkt i ton. Inget Grimdark i min underhållning inte!

Annars lirar jag Harvest Moon och Rune Factory på min DS, det är riktigt glädjande att känna den lugna stämningen, och tillfredsställelsen med att planera mitt grönsaksland. För ett spel som ser så enkelt ut är det förvånansvärt mycket att tänka på. men den glada musiken och de underbara omgivningarna är omöjliga att motstå.

Nu skall jag ut i kommunaltrafiken igen, har ett "Metric shit-ton" med irriterande saker att göra/måste göra/hjälpa till med.

Vill ni ha lite glada tips på riktigt glädjande musik att stå och gunga till på tåget, klart ni vill.
Jag har idag fyllt på med dessa glädjande-omöjliga att inte dra på smilbanden åt låtar.

Nu ler ni, av olika orsaker, men formen av era munnar har ändrats. kolla i spegeln och säg sen om jag har fel!

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv
Så vad gör man när det känns trist, detta gör jag!

Jag kan starkt rekommendera Danne Stråhed. Glad musik och skånes stolthet.

Medlem

Brukar alltid sätta igång lite Disneymusik när jag är nere. Funkar för det mesta!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Journey är väl aldrig fel när man är deppig!

1
Skriv svar