Playstation 4 + Playstation Vita

Medlem
Playstation 4 + Playstation Vita

Jag har bokat ett exemplar av Playstation 4 sedan länge, men alltid sneglat åt Nintendo Wii U p.g.a. förmågan att spela spelen utan TV. Att kunna ligga under täcket i sängen och spela, eller att sitta på muggen och ta extra lång tid på sig.

Jag insåg för bara en liten stund sedan att Playstation 4 kan göra precis detta via ett Playstation Vita. Jag har dock tidigare haft noll intresse av Playstation Vita, så jag har ingen som helst aning om hur den bärbara konsolen fungerar.

Kan jag t.ex. titta på film på den genom Netflix eller via streamingsidor såsom YouTube, Vimeo eller icefilms.info?
Kan jag surfa fritt på internet, eller lider den av någon typ av restriktion? (På PSP (Åtminstone PSP Phat) kunde man inte komma åt de flesta hemsidor p.g.a. brist av minne)
Kan jag ansluta en handkontroll för Playstation 4 till mitt Playstation Vita och enbart använda Playstation Vita som en extern skärm?

Spelutbudet till Playstation Vita verkar vara väldigt smalt. Kommer det tillkomma fler titlar? Enligt Webhallens "Kommande"-lista finns där bara 11 speltitlar.

Finns här någon som sitter på en Playstation Vita som kan utlåta sig om huruvida den är värd pengarna eller inte?

Tack på förhand!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

ZF
Medlem

webbläsaren har begränsad kompatibilitet, så där sätter nog många sidor stop redan innan sidor som kräver Silverlight och annat elände. minnesbrist lär det däremot aldrig bero på. den har ju runt 500MB där mot PSPs 32MB. (64 på senare modeller)

appar finns för Youtube, Skype, (så Microsoft..) FP, Twitter, Flicker, och några andra tjänster varav det nyaste är internetradio. (som om det var ett svar på att de anklagades för att försöka låsa in maskinerna till Music Unlimited. (som också finns såklart. om Netflix och liknande stöds direkt av Vita vet jag inte, men om du kör remote play så går det antagligen att se från PS3 (där det finns) eller 4 på Vitan.

PS3/4 kontroll till Vita funkar inte än iaf, men motsatsen har visst stöd i WiiU-stil.

1
Skriv svar