A Link Between Worlds jämförs med A Link to the Past

Robot
Medlem
A Link Between Worlds jämförs med A Link to the Past

Synd på den där väggsaken bara...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Man kan uttolka två saker ur den där videon.
Dels att Zelda - A Link to the past är en fantastisk klassiker som än idag håller måttet som spel.
Dels att Nintendo som företag är något av en fossil som fastnat i gamla hjulspår.

Jag anser personligen att bägge är sanna, tyvärr.

Medlem

Den videon visar hur väl A link to the past har åldrats, tror inte någon direkt kan säga att det är dålig grafik för ett 20 år gammalt spel

mitt favoritspel också


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Man kan uttolka två saker ur den där videon.
Dels att Zelda - A Link to the past är en fantastisk klassiker som än idag håller måttet som spel.
Dels att Nintendo som företag är något av en fossil som fastnat i gamla hjulspår.

Jag anser personligen att bägge är sanna, tyvärr.

Världen är densamme, spelet är inte.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_98854:

Man kan uttolka två saker ur den där videon.
Dels att Zelda - A Link to the past är en fantastisk klassiker som än idag håller måttet som spel.
Dels att Nintendo som företag är något av en fossil som fastnat i gamla hjulspår.

Jag anser personligen att bägge är sanna, tyvärr.

Spelet är väldigt originellt och kommer med många nya idéer till hela Zelda serien. Döm inte hela spelet bara för att världen på många ställen ser väldigt likadan ut, och säg inte att Nintendo "fastnat i gamla hjulspår" med allt NYTT som kommer med spelet, visar bara hur lite koll du har samt att du är trångsynt. "Nintendo gör bara samma sak".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Link to the past har bättre grafik, dålig 3D är dålig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

dom hade kunnat gjort det betydligt mer stilrent och coolare ifall dom kört på en blandning av pixlig 2d och 3d, tycker deras 3d version såg helt hemsk ut.

Medlem

Ska det verkligen stå "brett leende på dina lämpar"?

Och jag håller med tidigare talare att Nintendo har fastnat i gamla hjulspår..

Spelade igenom "link to the past" igen för några dagar sedan och det är precis lika bra som när man var ung.
Ett utav mina favoritspel som håller än idag


signatur
Medlem

Ser ut som A link to the past HD. Men jag har sett att det har mycket nytt att erbjuda på reviews. Hur som helst så får jag väl krypa till korset och köpa en 3DS. Zelda 3 är det inte många spel som slår och detta verkar ju vara ett hyfsat DLC om inte annat. Vem vill inte återvända till denna värld med lite nytt i?

Hittade 3DS XL + Spel i lager på bra butiker för 2019kr inkl frakt.

Inaktiv

Grafiken på 3DS är ju hemsk.. Hemsk artstyle och pixligt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Synd på den där väggsaken bara...

Så då är hela spelet fel enligt dig då? Spelet bygger ju på denna väggsak.....

Medlem

A Link to the Past ser ju betydligt bättre ut
Bra 2D > Dålig 3D

Medlem

Ett av det största mysterierna för mig inom spel är varför jag helt enkelt inte gillar Zelda-spelen. Det roligaste var nog att slåss mot riddare i Zelda 2... men annars så är de tråkiga. Jag borde gilla dem...

Hur som helst, just det här lär jag nog missa att prova, pga 3DS.

Medlem

Ser galet bra ut. En blandning mellan det gamla retro utseendet och lite nytt. Spelet har fått lysande recensioner stort sett överallt och många säger det är det bästa Zeldat på väldigt många år och det bästa 2D Zeldat. Det kan inte bli fredag fort nog!

Medlem

Tycker det såg lite för inzoomat på 3DS, men det har väl förmodligen med 3D-effekterna att göra? Vilket som så ser det riktigt fint ut. Synd bara att det inte kommer till Wii U

Medlem

Spelar A link to the past istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Spelar A link to the past istället.

Går att spela båda. Spelade klart Link to the past i helgen på min DS lite. Det håller fortfarande.

Medlem

Nintendo kan inte vinna när det handlar om 1st party-spel.

Är det för mycket nytt i spelet så har de glömt sina rötter och missat vad som gjorde deras spel bra.

Är det för mycket nostalgi och lånat från äldre titlar så är de konservativa och vågar inte prova på innovation.

Avstängd

A link to the past ser bättre ut jämfört med A link between worlds, men jag tror inte det 3ds liret är dåligt för det. Så fort man skaffar sig en 3ds lär jag säkerligen införskaffa detta

Medlem

Ser jävligt lovande ut :] För övrigt har spelet 91/100 på metacritic från 40 olika reviews:

http://www.metacritic.com/game/3ds/the-legend-of-zelda-a-link...

Inaktiv

Jag håller faktiskt med många kommentarer här. Ser snarare ut som Nintendo inte har förmåga att skapa något nytt.

Men vi kan ju vara glada över att de har släppt lite nytt material i alla fall, det kunde ju bara varit A Link to the past HD.

phi
Medlem

Tycker att det är ganska lustigt att varje gång jag ser eller läser om ett nytt nintendospel så tänker jag "men det här har jag ju redan spelat - för 20 år sedan".

Medlem

Blir tokig på folk, poängen med spelet är att det ska se ut som ALttP. Spelet i sig spelas så annorlunda.

Medlem

Poängen med spelet tror jag är att testa lite nya koncept till nästa Wii U Zelda. Det här öppna spelsättet verkar vara rätt väg att gå + ngn form av onlinefuntionalitet och/eller co-op. Nästa Zelda till Wii U kommer säkert innehålla lite nya grepp.

Medlem
Skrivet av Zarree:

Blir tokig på folk, poängen med spelet är att det ska se ut som ALttP. Spelet i sig spelas så annorlunda.

Jag håller med dig. Folk är helt galet negativa. "Buuääääh det ser ut som det gjorde för 20 år sen" "Orginalet ser bättre ut!!!"

Det är ingen remake det är en spiritual successor som är uppföljaren till Alttp. Hela meningen är att stilen ska se ut som den gjorde på Alttp. Detta är ju fanservice om något vilket jag är helt och hållet för :] Spelet har inte släppts ännu men kolla reviews det har fått väldigt bra kritik.

1
Skriv svar