Ubisoft: Därför är lanseringstitlar inte särskilt bra

Robot
Ubisoft: Därför är lanseringstitlar inte särskilt bra

Ubisofts marknadschef förklarar varför de första spelen till nya konsoler sällan når upp till förväntningarna.

#killzone-shadow-fall, #knack, #assassins-creed-4, #watch-dogs


Medlem
Ubisoft: Därför är lanseringstitlar inte särskilt bra

Han kanske ska sluta strirra på näsan och inse att ett bra spel kräver mer än bra grafik. Eller besitter Zelda: A Link to the Past sådan episk grafik att current/next-gen inte kan uppnå standarden för ett "bra" spel?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Wookiee:

Han kanske ska sluta strirra på näsan och inse att ett bra spel kräver mer än bra grafik. Eller besitter Zelda: A Link to the Past sådan episk grafik att current/next-gen inte kan uppnå standarden för ett "bra" spel?

Fast han snackar ju inte bara grafik, utan kreativitet. Båda kostar pengar att ta fram, och med bara ett par miljoner potentiella kunder går finanskalkylen inte ihop.

Jag har svårt att tro att spel som The Last of Us och Beyond skulle släppas när det inte finns 80 miljoner enheter på marknaden, som exempel. För vågade, annorlunda spel.


signatur
Medlem
Skrivet av Wookiee:

Han kanske ska sluta strirra på näsan och inse att ett bra spel kräver mer än bra grafik. Eller besitter Zelda: A Link to the Past sådan episk grafik att current/next-gen inte kan uppnå standarden för ett "bra" spel?

Jag tolkar det mer som att han menar att det blir svårare att hålla fokus i utvecklingsarbetet när ett spel ska göras både till en ny obekant konsol och de gamla. I slutändan ger det större risk för spel som bara är hyfsade. Spelutvecklare är inga robotar.

Precis, att Last Of Us släpptes det sista året denna konsol generation är inte direkt en slump.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Wookiee:

Han kanske ska sluta strirra på näsan och inse att ett bra spel kräver mer än bra grafik. Eller besitter Zelda: A Link to the Past sådan episk grafik att current/next-gen inte kan uppnå standarden för ett "bra" spel?

Fast han snackar ju inte bara grafik, utan kreativitet. Båda kostar pengar att ta fram, och med bara ett par miljoner potentiella kunder går finanskalkylen inte ihop.

Jag har svårt att tro att spel som The Last of Us och Beyond skulle släppas när det inte finns 80 miljoner enheter på marknaden, som exempel. För vågade, annorlunda spel.

Erkänner att jag inte läste fulla artikeln utan bara det som citerades här. Dessutom utgick jag ifrån kritiken av iaf Knack. Summan av detta var att jag tyckte han stirrade in sig i grafiken. Men jag förstår inte riktigt vad som är rent kreativt (bortsett ifrån visuellt) men inte går att överföra rakt över från current- till next-gen spel? För mig är det spelkänsla, story, inlevelse, saker som jag inte finner är gen-beroende? Kanske uttryckte mig lite snabbt, bara det jag uppfattade av situationen

Medlem

Var väl inte så svårt att lista ut.

Medlem

Ju mer begränsningar i hårdvaran, desto kreativare måste man vara och/eller optimera spelet bättre.

Medlem

Måste vara release ofta i Ubisofts kalender.

1
Skriv svar