Battlefield 4-uppdateringar på gång

Robot
Battlefield 4-uppdateringar på gång

Dice adresserar de problem Battlefield 4 har på de olika plattformarna - nya patchar på väg.

#battlefield-4, #dice


Medlem
Battlefield 4-uppdateringar på gång

We will have more details on the contents of this update and a rough timing estimate at a later date.

Eller: Det kommer en patch som innehåller någonting, någon gång!

Medlem

Så mkt som är trasigt.

Synd på ett riktigt bra spel..

Medlem

ytterigare en uppdatering som inte kommer gå att installera då troligen.
Kan fortfarande inte installera det där skit web pluginet sedan förra uppdateringen, blir bara en loop, riktigt trasigt spel... va sista bf spelet jag köpte iaf


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Så mkt som är trasigt.

Synd på ett riktigt bra spel..

Jag kan inte annat än hålla med, spelet är förbannat roligt och hjälpligt spelbart. Det börjar nästa bli en sport att vinna över spelet istället för att vinna i spelet.

Medlem

Det är ganska skamligt av dem att släppa BF4 såhär, det är ju på alla platformar det krånglar dessutom. Hur kan alla dessa crasher och buggar undgått dem?

Det är inte en person som har problem.


signatur

Nämen!

Medlem

Personligen har jag inga större problem. Kraschade hipp som happ första veckan, numera händer det bara ganska sällan, och då bara på laddningsskärmen, var länge sen det hände mig "in-Game". Förstår att det är sjukligt irriterande för dom som har det värre, men för mig är det största irritationsmomentet just nu det fullständigt OP counter-knife systemet!

Medlem

Nu börjar jag förstå att det var en tidig built på betan. Hade man släppt en senare med så mycket buggar och krascher, kanske många lagt sitt köp senare i tiden.

Medlem

Krashar konstant vilket ofta känns väldigt tråkigt och dödar spelglädjen. Tar dagar innan jag vill spela igen och oftast dör den glädjen fort när jag inte äns kan spela klart en runda innan spelet hänger sig.
Hoppas denna patch kan lösa problematiken och att den kommer snart.
Tyvärr lämnar BF4 mest en bitter smak just nu och om BF5 kommer inom 2 år lär jag inte vara speciellt intresserad. Så synd på Sveriges främsta utvecklingshus

Medlem

Crash of Shanghai kan de ju försöka fixa kanske, och kraschen när en kula träffar valfri trästomme på ett hus, och när man tar ett felsteg, och när en våg träffar sanden, och när man skjuter någon eller någon blir skjuten eller när man själv blir skjuten.

TL;DR, Skiten kraschar av precis allt.

Medlem

Kul att fortfarande köra Beta

Medlem

Jag börjar bli orolig för att dom inte kommer släppa någon balance patch. Bra att dom fixar crasher och DCs, men den andra sortens patch hade inte varit fel de heller!

Medlem
Skrivet av Staffan:

Jag börjar bli orolig för att dom inte kommer släppa någon balance patch. Bra att dom fixar crasher och DCs, men den andra sortens patch hade inte varit fel de heller!

Framförallt behövs en jävla netcode patch.

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Det är ganska skamligt av dem att släppa BF4 såhär, det är ju på alla platformar det krånglar dessutom. Hur kan alla dessa crasher och buggar undgått dem?

Det är inte en person som har problem.

Det är ju EA:s fel! Dumma EA!!!

Medlem
Medlem
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av Staffan:

Jag börjar bli orolig för att dom inte kommer släppa någon balance patch. Bra att dom fixar crasher och DCs, men den andra sortens patch hade inte varit fel de heller!

Framförallt behövs en jävla netcode patch.

http://www.youtube.com/watch?v=BS7c6ib_MHc

Jävligt kass kvalité men ni som har spelat förstår nog vad poängen är.

Förstår inte hur DICE kan ha missat ALLA dessa krascher och buggar, känns inte som att de har någon form av Q&A avdelning alls.

Medlem

Jag tror att de ville hinna med ett släpp före cod ghost, därav denna beta ver. av spelet. Har dock inte haft så många problem som många andra. Har en polare som körde om samma nivå 6ggr pga kraschar, det är inte acceptabelt av ett nytt spel..men det är tyvärr blivit EA i ett nöt skal på senare tid. Släppa icke färdiga spel..simcity ligger fortfarande kvar i minnet...over and out

Medlem

Ett spel för 600 spänn (ja jag vet att det går att köpa billigare men det är origins riktpris) ska inte behöva tweakas i absurdum för att fungera.

Det ska inte krascha mellan 1-3 gånger per kväll.
En krasch någon gång då och då går att leva med men de flesta verkar ha krascher oftare än så.

BF4 behöver balanseras 5 träffar med en 20- eller 30 mm kulspruta oavsett var på kroppen det träffar bör vara dödande och försätta den stridande ur stridbartskick för att nämna ett exempel på ett balaseringsbehov. Eller att det är möjligt att överleva en direkt träff med zuniraket som infanterist för att nämna ett annat. eller varför det knappt finns någon bulletdrop på pistoler.

BF4 kommer förmodligen att vara färdigpatchat till BF5 kommer om vi har tur.

BF3 är å andra sidan en ren njutning att lira för tillfället.

Förövrigt så gillar jag banor och spelstilar i BF 4, spelets grund är bra men det skulle behövt avsevärt mer kärlek innan det släpptes.

Medlem

Bara dom har fixat det tills jag har råd att köpa min PS4a så är jag nöjd!

Medlem
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av Staffan:

Jag börjar bli orolig för att dom inte kommer släppa någon balance patch. Bra att dom fixar crasher och DCs, men den andra sortens patch hade inte varit fel de heller!

Framförallt behövs en jävla netcode patch.

Släppte dom inte en patch ganska nyligen med nån netcode-fix? Kan ha fel för mig

Medlem

PC GAME UPDATE
We have a new game update in the works for BF4 on PC aimed at fixing a number of remaining issues in the game. We will have more details on the contents of this update and a rough timing estimate at a later date. You can always find the latest information on upcoming updates in this thread.

Vad har hänt med DICE?

Det ska alltså någon gång i framtiden komma en patch men när vet dom inte?

Medlem

Om jag utvecklade ett spel skulle det första jag gjorde vara att se till att infrastrukturen fungerade.

Medlem

Tips, om ni använder Firefox och inte lyckas få webplugin att installeras så gå in under Tillägg i Firefox, leta upp "insticksmoduler", välj så det står "Fråga efter aktivering" på både Battlelog Game Launcher samt ESN Sonar API. Efter detta borde det gå att få hem webpluginuppdateringen igen. Glöm inte bort att ändra tillbaka till "Aktivera alltid" efteråt Hoppas detta hjälper någon iaf.


signatur
Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Så mkt som är trasigt.

Synd på ett riktigt bra spel..

Haha, mygel-dice gjorde alltså en BF3 igen(-igen) och släppte ytterligare en beta


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Snälla gör så att man kan binda DELETE-knappen, som man alltid har kunnat i tidigare versioner. Fattar inte varför man inte kan det i BF4.

Sedan vore det bra om de gör så att friendly-tagen syns snabbare i HC multiplayer. Som det är nu kan två friendlys stå intill varandra och den ene har team-tag men inte den andre, vilket gör att man lätt börjar skjuta på honom.

Annars är väl ljudbuggen det största problemet på PC, men det får dom nog ordning på snart.

Medlem

DICE kan jobba dem! EA vet inte hur man gör.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Jag har roligt med Battlefield 4. Riktigt roligt.

Det är ett av de få spel som jag kör tillsammans med kompisar, eller rättare sagt en polare och hans arbetskamrater. Vi fungerar utmärkt som lag vilket kör att spelkänslan höjs med 100%. Mitt i allt allvarligt teamplay blir vi oseriösa, spränger varandra med hjälp av gasbehållare (Zavod), trollar folk som tror vi kör aimbot (hänt en gång men okej) eller beundrar den häpnadsväckande grafiken. Vi lirade också BF3 tillsammans och har haft minst lika roligt där.

Sen mitt i allting kraschar spelet. Ibland är det servern, inte lika ofta nu då de "fixat" det problemet, men rätt som det är så fryser spelet för någon av oss och då är det bara att mörda processen och försöka igen. Oftast händer det när vi har flyt och allt går bra (dvs. alltid höhö /skryt). Går knappt undvika att vara lite stats-hora i BF4 där det är så uppenbart och lätt att hålla koll på, vilket gör det ännu tråkigare att behöva starta om spelet 10 minuter innan matchen är slut och därmed kasta statsen i sjön på grund av någon bugg. Jag förstår att det går bra att låta matchen ta slut utan en reconnect för att rädda statsen, men är det verkligen nödvändigt?

Summan är att jag har riktigt kul i BF4 tillsammans med mitt lag, men rätt som det är så kommer det en party pooper i form av crash eller disconnect, och då är det inte lika roligt längre. Hade utan problem kunnat vänta till början av nästa år för att få ett bättre testat spel och jag tycker det är tråkigt att spelmarknaden har ändrat sin attityd från att släppa spel när de är klara, till att släppa dem innan sina konkurrenter.

Det är vi, deras kunder, som drabbas av det men ändå envisas EA med att köra på det spåret.

1
Skriv svar