Valve visar VR-teknologi i januari

Robot
Valve visar VR-teknologi i januari

Valve demonstrerar egen prototyp och snackar om möjligheterna de närmaste åren.

#oculus-vr, #sony


Medlem

Känns som att de kommer baseras på occulus APIn fast med sin egna twist, så jag skulle inte oroa mig alltför mycket.

Medlem

Nu måste Palmer Lucky snabbt släppa sin Oculus Rift! Typ, imorrn. Helst nu. Fram till min dörr. Inburen av honom själv med trumpeter och änglasång.

Medlem

Valve stödjer ju redan Oculus, så det blir nog cross-kompatibla lösningar från just Valve och Oculus.

Valve gör ju en stor grej av att inte låsa in folk till någon speciell teknologi (undantaget själva tjänsten Steam). Och det gillar vi.

Inaktiv

vr är fail, det bevisade virtualboy
Annars vill jag ha japanska pervospel i vr där jag styr tentaklerna

Medlem
Skrivet av doom:

vr är fail, det bevisade virtualboy
Annars vill jag ha japanska pervospel i vr där jag styr tentaklerna

Blir ingen +1 där inte

Medlem
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av doom:

vr är fail, det bevisade virtualboy
Annars vill jag ha japanska pervospel i vr där jag styr tentaklerna

Blir ingen +1 där inte

Jo då, jag gör det ingen annan vågar

Medlem

Om dessa VR-brillor är i form av en headcrab är jag först i kön när den släpps.

Medlem

Spela dator med cyklop...intressant

Inaktiv
Skrivet av Stilfullast:

Nu måste Palmer Lucky snabbt släppa sin Oculus Rift! Typ, imorrn. Helst nu. Fram till min dörr. Inburen av honom själv med trumpeter och änglasång.

well that escalated quickly O_O

Medlem

Måste vara jobbigt att hitta alla tangenter och knappar på joysticks när man spelar med en en såndäringa på huvudet.

Medlem
Skrivet av Mosfet:

Måste vara jobbigt att hitta alla tangenter och knappar på joysticks när man spelar med en en såndäringa på huvudet.

Nja vet inte det jag, de flesta vana datoranvändarna tittar väl inte ens på tangentbordet när de skriver så det är nog inga problem.

Det är nog bara en vanesak.. kanske känns lite annorlunda i VR men man lär sig ganska fort.

MFZ
Medlem

jag ser en hel marknad av nya försök till styr/kontrol-tillbehör om detta tar vind.

ska bli en intressant utveckling att följa.
hoppas på det bästa dessutom då detta är bland det mer spännande som hänt på spelfronten på senare år.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

1
Skriv svar