Gran Turismo 6 får mikrotransaktioner

Robot
Medlem
Gran Turismo 6 får mikrotransaktioner

Och där försvann allt pepp jag hade inför spelet...
Microtransaktioner betyder utan tvekan att en som inte vill betala kommer att få lida både online såväl som offline.
Grinden för krediter kommer att vara bortom vansinne om man inte vill betala.

Gran Turismo har en stor samling fans som köper alla spel och alla DLC de hittar på, detta var absolut inte nödvändigt..
Spelet kommer ju inte vara gratis heller...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jahapp, tack för denna tiden GT, rest in peace.


signatur

Meep!

Medlem

Fan vilka sellouts... Bye bye GT.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

We had a good run, GT.

Medlem

Om ett spel ska tillåtas minitransaktioner så ska spelet i sig vara gratis

Medlem

Så länge spelet går att spela precis som i tidigare utgåvor ser jag inget problem med att en del personer som "måste" ha en viss bil på en gång betalar för den istället för att kanske spela i flera veckor för att nå fram till den.

Medlem

Jag blir förvånad att det måste ju finnas massa otåliga personer som inte kämpar för att nå framgång utan köper sig dit. Vet inte om jag blir besviken på producenten eller konsumenten.

Medlem

förstår it vad folk klagar på det här är bara för folk som vill skynda på , om du inte vill köra en massa lopp för att få råd med F1 eller köpa en nissan gtr istället för R32 direkt man börjar med 4x4 osv

Medlem
Citat:

"Allting du behöver för att susa förbi dina vänner på väg mot mållinjen" står det – pay-to-win, någon?

Medlem

Känns nästan som att de förutsätter eller vet med sig att man inte orkar spela igenom spelet för att få belöningarna i slutet.

Jag tycker att man istället ska enklare och roligare att få tillgång till alla bilar och uppgraderingar och ta betalt för kosmetiska tillägg. En av kritiken mot femman var väl att man behövde "grinda" en massa tråkiga race för att få ihop pengar till att köpa bättre bilar?

Medlem
Skrivet av Hondulu:

Känns nästan som att de förutsätter eller vet med sig att man inte orkar spela igenom spelet för att få belöningarna i slutet.

Jag tycker att man istället ska enklare och roligare att få tillgång till alla bilar och uppgraderingar och ta betalt för kosmetiska tillägg. En av kritiken mot femman var väl att man behövde "grinda" en massa tråkiga race för att få ihop pengar till att köpa bättre bilar?

Det var lite segt i början men sedan lade man till bonusar och "seasonals" vilket gjorde det ganska enkelt att samla in pengar.

Medlem

Hahaha, så jäkla FZ.
När jag såg att det skulle gå att köpa credits för pengar så tänkte jag på en gång "Detta kommer FZ säkert skriva om! Jag kanske bör skriva en forumpost och göra mig redo att bara ctrl+v:a in den på en gång."

Gjorde inte det, tyvärr.

Citat:

Man kan köpa standardvarianten eller specialutgåvan.

Ja, man kan köpa vanliga GT eller femtonårs jubileumsutgåvan av spelet.

Citat:

Den sistnämnda ger "fördelar på banan" i form av 20 extra bilar, PSN-avatarer och olika kosmetiska prylar. "Allting du behöver för att susa förbi dina vänner på väg mot mållinjen" står det – pay-to-win, någon?

Pay-to-win? Hur fan kan marknadsföring bli pay-to-win? Samtliga 20 bilar finns att köpa utan specialutgåvan. Sure, specialutgåvan krävs för att få jubileumslackeringen men.. Förstår inte vad fan som är problemet med det?
Skulle bilarna komma med trim på samma sätt som Chrome Line/Stealth gjorde i GT5 så kommer trimmet att påverka PP-systemet (systemet som balanserar lopp online osv, ni vet?) vilket kommer kräva att du stryper motorn och/eller lägger på vikt på din fuskbil tills dess att bilarna är balanserade PP-mässigt.

Credits, nej aldrig i hela helvete att jag kommer lägga ut pengar för valuta i ett spel, någonsin. Finns det puckon som gör det.. Inget jag kan yttra mig om.

Medlem

Köp, köp, köp, öööh köp

Nej tack!

Medlem

Avbokade mitt ex efter ha läst artikeln, älskar spelserien men jag vill inte supporta trenden med microtransaktioner och hoppas dem uppmärksammar detta till nästa GT (utan microtransaktioner). Man kanske är gammalmodig men jag tycker att om man lägger ut 600:- så vill iallafall jag känna att jag köpt hela spelet.

Medlem

Så man kan med andra ord bara köpa ingame pengar?

Är lite halvkluven, de hade ju microtransaktioner i Gt5 med i form av DLC bilar.

Sen att kunna köpa in-game valuta känns helt meningslöst, inte svårt att fixa ändå, och inget man egentligen behöver mycket utav. Avvaktar en så länge, får se hur det blir i slutändan.

Men hur det skulle vara P2W förstår jag inte.


signatur

Rwa?

Medlem

Dags att bojkotta det här spelet också då(bara någon dag sen man hörde att NFS:Rivals skulle vara låst till 30 FPS), och istället hypa upp sig för 'Project CARS'.

Medlem

Majoriteten av kommentarerna här nu är ju löjeväckande. Att ni ens kan med att posta sådant skräp?

Mikrotransaktioner är här för att stanna, antingen får majoriteten av oss gamers bojkotta de flesta spel som säljs, eller så får man acceptera att visa MED pengar har fördelen att köpa sig igenom en grind.

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Dags att bojkotta det här spelet också då(bara någon dag sen man hörde att NFS:Rivals skulle vara låst till 30 FPS), och istället hypa upp sig för 'Project CARS'.

Project CARS ser bättre och bättre ut för varje uppdatering.
Spelade in klassiska SPA banan härom kvällen:

http://www.youtube.com/watch?v=zvFE8x9gkdw


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Majoriteten av kommentarerna här nu är ju löjeväckande. Att ni ens kan med att posta sådant skräp?

Mikrotransaktioner är här för att stanna, antingen får majoriteten av oss gamers bojkotta de flesta spel som säljs, eller så får man acceptera att visa MED pengar har fördelen att köpa sig igenom en grind.

Well, screw that, det kommer alltid att finnas utvecklare som väljer att inte ha mikrotransaktioner i sina spel, och jag kommer med största sannolikhet att spela deras spel istället för de som är designade för att suga pengar ur min plånbok.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Så man kan med andra ord bara köpa ingame pengar?

Är lite halvkluven, de hade ju microtransaktioner i Gt5 med i form av DLC bilar.

Jo, men det var ju fritt valt och man behöver verkligen inte köpa på sig allting (även om jag gjorde det..).
Bilarna man vinner eller kan köpa ingame räcker ju långt. Några av de bästa är ju t o m icke-premium.
Nåväl, vi vet ju inte exakt hur det kommer att påverka GT6. Förhoppningsvis är det bara lull-lull för noobsen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Microsoft har verkligen lyckas bra med priserna på mikrotransationer i Forza 5!

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=90700819&postcount...

1
Skriv svar