Så laddar du upp filmer med din Xbox One

Robot
Så laddar du upp filmer med din Xbox One
Medlem
Så laddar du upp filmer med din Xbox One

Det där var nog ett av det löjligaste jag sett på länge. Fick mig ett gott skratt iaf! haha

Medlem

Nice! hur långa klipp kan man spela in undrar man dock

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Det där var nog ett av det löjligaste jag sett på länge. Fick mig ett gott skratt iaf! haha

Har sett den här nyheten lite här och där på nätet idag. Folk i kommentarerna är över lag positiva och nöjda och gillar det. Sedan kommer man till FZ och dess kommentarer...

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av elPresidente:

Det där var nog ett av det löjligaste jag sett på länge. Fick mig ett gott skratt iaf! haha

Har sett den här nyheten lite här och där på nätet idag. Folk i kommentarerna är över lag positiva och nöjda och gillar det. Sedan kommer man till FZ och dess kommentarer...

välkommen till stället där de flesta tycker det är coolt att hata microsoft...

Medlem

Meh..

För den alldaglige svennebanan visst..

men har du YouTube som arbete så kommer du ändå filma med ett capcard

hur var det med att streama Twitch genom bone och ps4?

Medlem
Skrivet av bäverville:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av elPresidente:

Det där var nog ett av det löjligaste jag sett på länge. Fick mig ett gott skratt iaf! haha

Har sett den här nyheten lite här och där på nätet idag. Folk i kommentarerna är över lag positiva och nöjda och gillar det. Sedan kommer man till FZ och dess kommentarer...

välkommen till stället där de flesta tycker det är coolt att hata microsoft...

Jorden?

Medlem

Verkade vara rätt bra, men de mer seriösa vill nog använda tredjepartsprogram.

Inaktiv
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av elPresidente:

Det där var nog ett av det löjligaste jag sett på länge. Fick mig ett gott skratt iaf! haha

Har sett den här nyheten lite här och där på nätet idag. Folk i kommentarerna är över lag positiva och nöjda och gillar det. Sedan kommer man till FZ och dess kommentarer...

Får hoppas att alla fortfarande gillar det sen när youtube invaderas av tiosekundersklipp där vi har tre olika "skins" (effekter) per klipp.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av elPresidente:

Det där var nog ett av det löjligaste jag sett på länge. Fick mig ett gott skratt iaf! haha

Har sett den här nyheten lite här och där på nätet idag. Folk i kommentarerna är över lag positiva och nöjda och gillar det. Sedan kommer man till FZ och dess kommentarer...

Får hoppas att alla fortfarande gillar det sen när youtube invaderas av tiosekundersklipp där vi har tre olika "skins" (effekter) per klipp.

Youtube är redan fullt med skit, det gäller bara att det finns bra system som rensar bort irrelevanta videos.

Inaktiv
Skrivet av Zarree:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av elPresidente:

Det där var nog ett av det löjligaste jag sett på länge. Fick mig ett gott skratt iaf! haha

Har sett den här nyheten lite här och där på nätet idag. Folk i kommentarerna är över lag positiva och nöjda och gillar det. Sedan kommer man till FZ och dess kommentarer...

Får hoppas att alla fortfarande gillar det sen när youtube invaderas av tiosekundersklipp där vi har tre olika "skins" (effekter) per klipp.

Youtube är redan fullt med skit, det gäller bara att det finns bra system som rensar bort irrelevanta videos.

Haha ja det är ju sant Vore skönt med en funktion som endast visar det jag själv har valt, och blockar allt annat.

Medlem

Frågan jag konstant ställer mig är: måste man använda röstkommandon för alla funktioner i Xbox One?

Skulle vara kul att se hur man gör allt med kontrollen.

Medlem

Jag har är helt opartisk när det kommer till MS och Sony. Det var snubben i filmen jag tyckte var löjlig. Kändes som han inte var ett dugg intresserad av det han höll på med!

KoP
Medlem
Skrivet av Holtqvist:

Frågan jag konstant ställer mig är: måste man använda röstkommandon för alla funktioner i Xbox One?

Skulle vara kul att se hur man gör allt med kontrollen.

Självklart behöver du inte ens använda röstkommandot om du inte vill. Men i såna här videos måste dom ju pusha för det hela tiden bara för att visa att det går.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Nice! hur långa klipp kan man spela in undrar man dock

Den automatiska inspelningen är iaf 5 minuter med Xbox medan PS4:an har de 15 senaste minuterna inspelade för redigering om man så vill.

Medlem
Skrivet av Swe.Stars:
Skrivet av Flugsaft:

Nice! hur långa klipp kan man spela in undrar man dock

Den automatiska inspelningen är iaf 5 minuter med Xbox medan PS4:an har de 15 senaste minuterna inspelade för redigering om man så vill.

Känns som att denna funktion kommer att stängas av om några år.. när ps4 och bone bara klarar 30fps i 900p eller så.
filmar man krashar konsolen eller något.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av elPresidente:

Det där var nog ett av det löjligaste jag sett på länge. Fick mig ett gott skratt iaf! haha

Har sett den här nyheten lite här och där på nätet idag. Folk i kommentarerna är över lag positiva och nöjda och gillar det. Sedan kommer man till FZ och dess kommentarer...

Hahaha, tänkt samma sak angående många artiklar på sistone. Jag gillar FZ, jag gillar artiklarna, jag gillar redaktionen och flera av användarna men det har blivit betydligt mycket mer gnäll här än vad jag är van vid...

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Swe.Stars:
Skrivet av Flugsaft:

Nice! hur långa klipp kan man spela in undrar man dock

Den automatiska inspelningen är iaf 5 minuter med Xbox medan PS4:an har de 15 senaste minuterna inspelade för redigering om man så vill.

Känns som att denna funktion kommer att stängas av om några år.. när ps4 och bone bara klarar 30fps i 900p eller så.
filmar man krashar konsolen eller något.

Har du något belägg för det?

Medlem

@ Zarree

Du menar Yutybe och google+ där censuren ständigt håller ett vakande öga.

Det var kul iaf att få vara med när tuben skapades för personer som gillade att göra amatörvideos och då kommentarerna var mer glädjande än ständigt hatande.

Nu är det skit av hela tuben, där falskhet, girighet och hatande är vardagsmat.

Inget är ärligt eller legitimt.

xboner kommer knappast göra en förändring.

Jag köper ett TVspel för att spela, inte kolla på betaltv eller göra mina egna spelvideos för ett värdelöst place som jutube!

Medlem

Ett plus verkar ju vara att XBone editeringen av share filmklipp kan lägga till kommentarer och röst efteråt, medans PS4 kan spela upp röst under streamning men ej när man ska lägga upp filmklipp.

<- PS4 med extra allt förbokat, så lägg ner allt fanboi snack please.. håller mig till fakta så gott jag kan bara.. Lite illa att man inte kan skicka video filer till datorn från PS4 heller, verkar ju som det går enligt denna videon eller fattade jag fel?

P.S- Här har ni en länk med liknande film för PS4 om ni undrar vart jag får min info ifrån: http://www.gamespot.com/videos/how-to-stream-to-twitch-on-a-p...

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Swe.Stars:
Skrivet av Flugsaft:

Nice! hur långa klipp kan man spela in undrar man dock

Den automatiska inspelningen är iaf 5 minuter med Xbox medan PS4:an har de 15 senaste minuterna inspelade för redigering om man så vill.

Känns som att denna funktion kommer att stängas av om några år.. när ps4 och bone bara klarar 30fps i 900p eller så.
filmar man krashar konsolen eller något.

Xboxen har ett nerskalat Windows 8 med dedikerad CPU/GPU/RAM-kraft som kör alla andra processer förutom spel. Xbox OS kör spel och bara spel, och den kraften som är dedikerad till detta kan inte andra processer ta utav. Om bakgrundsprocesser drar ner OS:et, så påverkar inte det Xbox OS.

SP4S har ett dedikerat chip för inspelning, så just den funktionen borde inte vara nåt problem.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Swe.Stars:
Skrivet av Flugsaft:

Nice! hur långa klipp kan man spela in undrar man dock

Den automatiska inspelningen är iaf 5 minuter med Xbox medan PS4:an har de 15 senaste minuterna inspelade för redigering om man så vill.

Känns som att denna funktion kommer att stängas av om några år.. när ps4 och bone bara klarar 30fps i 900p eller så.
filmar man krashar konsolen eller något.

Xboxen har ett nerskalat Windows 8 med dedikerad CPU/GPU/RAM-kraft som kör alla andra processer förutom spel. Xbox OS kör spel och bara spel, och den kraften som är dedikerad till detta kan inte andra processer ta utav. Om bakgrundsprocesser drar ner OS:et, så påverkar inte det Xbox OS.

SP4S har ett dedikerat chip för inspelning, så just den funktionen borde inte vara nåt problem.

Det är väl en jäkla skillnad på att rendera i realtid och rendera till filmklipp? Spelet i sig är ju 1080P med 60fps så i realtidsrendering så varför skulle inte konsollerna klara av att rendera detta i filmsekvenser? Och om det nu blir 30fps på filmklippen så är väl det
inte så tokigt heller för att kunna ha mer AA utan att det tar för låbg tid att rendera färdigt. Ingen klagar väl på fps på bio eller i på TVn?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Hahaha det ser skit ut!

Medlem

Trist att man måste komplitera xboxen med en PC om man vill dela med sig av sina video klipp.

Medlem

Wow-effekt utebliven.

1
Skriv svar