Sony släpper guide för krånglande Playstation 4

Robot
Sony släpper guide för krånglande Playstation 4

Upp till 4 000 krånglande konsoler får konsumentbetyg att rasa.


Medlem
Sony släpper guide för krånglande Playstation 4

Next gen


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Döpts till BLOD? Det stämmer inte!

Det har döpts till PBDOS, "Pulsing Blue Dickpunch Of Sadness".

Källa: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20131115-de418.png

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Döpts till BLOD? Det stämmer inte!

Det har döpts till PBDOS, "Pulsing Blue Dickpunch Of Sadness".

Källa: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20131115-de418.png

Meh buckley kan gå och dra något gammalt över sig.

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Döpts till BLOD? Det stämmer inte!

Det har döpts till PBDOS, "Pulsing Blue Dickpunch Of Sadness".

Källa: http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20131115-de418.png

LOL'ED

Medlem

4000 av en miljon är ändå ganska ok siffra.

Flakmonkey

Om det nu är 0,4% så är väl det otroligt lite? Xbox 360 hade väl drygt 20% och Playstation 3 runt 10%. Sen så ska man väl varken lita på Sony eller gå efter recensioner på Amazon. Sony är ju inte direkt objektiva och de som skriver recensioner på Amazon är nog inte representativa för alla PS4-ägare, det är ju de som har något att gnälla över som gnäller.

Men men, trist för dem som det strular för oavsett.

Medlem

Vad har det för betydelse om inte lampan byter färg, funkar det att spela på den så kvittar det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Vad har det för betydelse om inte lampan byter färg, funkar det att spela på den så kvittar det.

Färgen indikerar konsolens status.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Lite skillnad mot 360 gen 1 som hade en failrate på över 30% har jag för mig.

Medlem

Det är inte konstigt att det tog flera veckor för PS3 att uppnå 1 miljon köpta enheter pga. prissättningen som var då. Om jag inte minns fel så kostade PS3:an vid release runt 8000kr och den hade bara 60GB hårddisk och en massa onödiga tillägg. Det var tillägg som full bakåtkompatibel med PS2, 4 USB och 2 kortläsare.

Det är klart att blir pengar när man ska ha en massa onödiga saker i en konsol. Den här gången har Sony en 500GB hårddisk och några usb-kontakter, samt inte en massa extra. Priset som är på den här konsolgeneration ligger på runt 4000kr och är runt en halvering av det gamla priset på en PS3:a.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

MEG
Medlem

Tja, tycker om namnet på felet, BLOD. Tycker även om bilden med blod på konsolen


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Men vadå är problemet bara att ljuset inte skiftar färg? Oväsentligt för min del så länge konsolen fungerar som den ska systemmässigt ^^

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om det nu är 0,4% så är väl det otroligt lite? Xbox 360 hade väl drygt 20% och Playstation 3 runt 10%. Sen så ska man väl varken lita på Sony eller gå efter recensioner på Amazon. Sony är ju inte direkt objektiva och de som skriver recensioner på Amazon är nog inte representativa för alla PS4-ägare, det är ju de som har något att gnälla över som gnäller.

Men men, trist för dem som det strular för oavsett.

Det låter mycket, har du någon källa på de siffrorna? (Ps3, 360)

Medlem

Hur många av de där 25 procenten klagar just på tekniken, och inte på maskinen, spelutbudet och så vidare?

Det är ju antagligen en rätt missvisande siffra. Endast de med problem på hårdvaran orkar kommentera i någon större utsträckning. De som är nöjda skriver inte, de spelar. Så kan jag tänka mig att det är.

Inaktiv

0.4% gällde ju Pre-Launch konsoller... Hur jävla svårt kan det vara att ta reda på fakta?

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Nosnos:

Om det nu är 0,4% så är väl det otroligt lite? Xbox 360 hade väl drygt 20% och Playstation 3 runt 10%. Sen så ska man väl varken lita på Sony eller gå efter recensioner på Amazon. Sony är ju inte direkt objektiva och de som skriver recensioner på Amazon är nog inte representativa för alla PS4-ägare, det är ju de som har något att gnälla över som gnäller.

Men men, trist för dem som det strular för oavsett.

Det låter mycket, har du någon källa på de siffrorna? (Ps3, 360)

http://www.gamespot.com/articles/xbox-360-failure-rate-237-ps... skulle tro det är härifrån.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Det är inte konstigt att det tog flera veckor för PS3 att uppnå 1 miljon köpta enheter pga. prissättningen som var då. Om jag inte minns fel så kostade PS3:an vid release runt 8000kr och den hade bara 60GB hårddisk och en massa onödiga tillägg. Det var tillägg som full bakåtkompatibel med PS2, 4 USB och 2 kortläsare.

Det är klart att blir pengar när man ska ha en massa onödiga saker i en konsol. Den här gången har Sony en 500GB hårddisk och några usb-kontakter, samt inte en massa extra. Priset som är på den här konsolgeneration ligger på runt 4000kr och är runt en halvering av det gamla priset på en PS3:a.

6k kostade ps3 vid lanseringen i sverige.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

4000 är en piss i havet jämfört med Xbox 360, själv har jag haft 4 st under årens lopp, och 3 vanliga Xbox 1

Vänta bara tills Xboner kommer, då skall ni få se på problem.

Det är aldrig kul att råka ut för, men det får man räkna med i dagens "noll koll bugg kontroll" samhälle framförallt om man vill vara först med allting.

Spelar ingen roll om det är bilar, husgeråd, tvspel, datorer, telefoner. detta får ni räkna med i framtiden, och det kommer bara bli värre. Jag väntar minst ett år innan jag bestämmer mig, den "nextgen" som har förevisats av båda företagen är inte imponerande. Precis som alla tafatta försök till 4 eller 8K på särmar och paneler.

Avstängd

Nån som vet om de tänkt släppa PlayStation® Protection Plan här i Sverige/EU?

Hade varit helt underbart om de kunde erbjuda den säkerheten här också...

http://us.playstation.com/support/protection-plan/

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Nosnos:

Om det nu är 0,4% så är väl det otroligt lite? Xbox 360 hade väl drygt 20% och Playstation 3 runt 10%. Sen så ska man väl varken lita på Sony eller gå efter recensioner på Amazon. Sony är ju inte direkt objektiva och de som skriver recensioner på Amazon är nog inte representativa för alla PS4-ägare, det är ju de som har något att gnälla över som gnäller.

Men men, trist för dem som det strular för oavsett.

Det låter mycket, har du någon källa på de siffrorna? (Ps3, 360)

http://www.gamespot.com/articles/xbox-360-failure-rate-237-ps... skulle tro det är härifrån.

Intressant. Mer förvånad över PS3 faktiskt. Dock inte riktigt samma sak. De där siffrorna gäller maskiner som har slutat fungera ("failure rate") inom två år efter att de köpts.

Klippt från texten:

"By contrast, the study found 10 percent of PlayStation 3s surveyed failed within two years of purchase, as did 2.7 percent of Wiis."

Är alltså svårt att jämföra ännu. 0,4 procent är rätt lite, men siffran kan ökamed tiden.

Ska bli intressant också att se hur det blir med Xbox One nu om några dagar.

Har du några siffror på Wii U?

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Men vadå är problemet bara att ljuset inte skiftar färg? Oväsentligt för min del så länge konsolen fungerar som den ska systemmässigt ^^

Nej problemet är väl, vad jag har hört, att konsolen fastnar i uppstarten och inte loadar OS'et. Det gör så att lampan inte skiftar färg...

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Men vadå är problemet bara att ljuset inte skiftar färg? Oväsentligt för min del så länge konsolen fungerar som den ska systemmässigt ^^

Nej, att färgen inte ändras är en indikation på att konsolen inte fungerar som den ska. Konsolen får ej kontakt med tv:n. Man får ingen bild.

En vanlig fungerande PS4 kommer också att blinka blått men när det blir vitt ljus istället så kommer bilden fram på tv:n. Men de här enheterna fastnar i det blåa blinkande läget och bildsignalen går inte fram.

Eller så går bildsignalen fram, men korrumperas, förvanskas eller trasas sönder. Vad vet jag? Någon bild blir det i vilket fall som helst inte

Sony jobbar på att lösa problemet, som just nu endast drabbat ett fåtal. 4000 av 1000 000 ungefär sägs det.

Medlem
Skrivet av CrylE3:
Skrivet av sgt_lol:

Men vadå är problemet bara att ljuset inte skiftar färg? Oväsentligt för min del så länge konsolen fungerar som den ska systemmässigt ^^

Nej problemet är väl, vad jag har hört, att konsolen fastnar i uppstarten och inte loadar OS'et. Det gör så att lampan inte skiftar färg...

Jaha, ja så kan det kanske vara! Någon bild blir det ej och det kan ju bero på helt andra saker än, som jag var inne på, att bildsignalen inte når fram.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om det nu är 0,4% så är väl det otroligt lite? Xbox 360 hade väl drygt 20% och Playstation 3 runt 10%. Sen så ska man väl varken lita på Sony eller gå efter recensioner på Amazon. Sony är ju inte direkt objektiva och de som skriver recensioner på Amazon är nog inte representativa för alla PS4-ägare, det är ju de som har något att gnälla över som gnäller.

Men men, trist för dem som det strular för oavsett.

20% och 10%? Source, tack.

Just därför jag väntar med köp. Är inte intresserad av att va först och nyast med allt som släpps på marknaden idag. Blir väl en ps4 till sommaren när vi har funktionsduglig konsol ute på marknaden.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Nosnos:

Om det nu är 0,4% så är väl det otroligt lite? Xbox 360 hade väl drygt 20% och Playstation 3 runt 10%. Sen så ska man väl varken lita på Sony eller gå efter recensioner på Amazon. Sony är ju inte direkt objektiva och de som skriver recensioner på Amazon är nog inte representativa för alla PS4-ägare, det är ju de som har något att gnälla över som gnäller.

Men men, trist för dem som det strular för oavsett.

20% och 10%? Source, tack.

Se ohems svar...

Skrivet av ohem:

signatur

no remorse

Medlem

Gällande procensatsen för defekta Xbox 360 pre-jasper under dess livstid kan jag nämna att siffran faktiskt är helt galna 65%. PS3 pre-slim har 7% och Wii 4% under deras livstider.

De här siffrorna är allmän fakta som kommuniceras inom branschen.

Medlem

signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem
Skrivet av bal0:

Nån som vet om de tänkt släppa PlayStation® Protection Plan här i Sverige/EU?

Hade varit helt underbart om de kunde erbjuda den säkerheten här också...

http://us.playstation.com/support/protection-plan/

I Sverige har du ju redan rätt bra lagar som ger reklamationsrätt i tre år. ([http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...])

Det låter lite som dom försäkringar el-kedjorna alltid försöker kränga på en. Bättre att ha en vettig hemförsäkring då.

12
Skriv svar