"Star Citizen blir ALDRIG konsolfördummat"

Robot
"Star Citizen blir ALDRIG konsolfördummat"

Gärna ett konsolspel, men först en redig pc-version.

#star-citizen


Medlem
"Star Citizen blir ALDRIG konsolfördummat"

Detta och ett par VR-glasögon= Hej då verkligheten!

Medlem

Han bränner broarna till konsolmarknaden efter sig på ett synnerligen grundligt sätt

Medlem

Ytterligare en som förstått vad konsolifiering kan ställa till med.


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Detta och ett par VR-glasögon= Hej då verkligheten!

Ja om dom får för sig att släppa Rift snart.

Inaktiv

Härligt! Mer sånt! Konsolisterna ska inte få kladda ner och förstöra fler av mina spel!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Banjo:

Han bränner broarna till konsolmarknaden efter sig på ett synnerligen grundligt sätt

Det är väl det som är så fint med crowdfunding, de behöver inte smöra för konsolerna för att finansieras. Utvecklarna får göra det dom vill. Och PC-spelare slipper konstiga kompromisser som följd av att det ska funka för konsoler. c:

Medlem
Skrivet av Banjo:

Han bränner broarna till konsolmarknaden efter sig på ett synnerligen grundligt sätt

Inga broar är brända!

Om Chris vill porta spelet till en konsol nån gång i framtiden går det alldeles utmärkt


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Det är lustigt hur glad man kan bli över en nyhet som egentligen bara säger att nu har det åtminstone en chans att kunna bli ett riktigt bra spel.

Medlem

Hallelujah för vettiga människor!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Inaktiv
Medlem

Skulle tro att detta är en känga åt X-Rebirth.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Det är lustigt hur glad man kan bli över en nyhet som egentligen bara säger att nu har det åtminstone en chans att kunna bli ett riktigt bra spel.

Den chansen försvann redan när de bestämde sig för att göra ett MMO istället för en 4X space-sim.

Inaktiv

Mina favoritord i nyheten (utan rangordning):

redig pc-version
ALDRIG konsolfördummat
pc-spelarnas våta dröm
Pc:n är och förblir
ALDRIG bli fördummat och nerskalat för en sämre plattform
INTE begränsa
Mycket tydligare än så kan det inte sägas

Skägg.
10 Chambers

En annan tyckte mest att han raljerade och ställde krav han vet aldrig går igenom för att plocka poäng hos en redan frälst skara.


signatur
Medlem
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Banjo:

Han bränner broarna till konsolmarknaden efter sig på ett synnerligen grundligt sätt

Inga broar är brända!

Om Chris vill porta spelet till en konsol nån gång i framtiden går det alldeles utmärkt

Men snälla. Jag menade förstås att sådana utspel kan göra honom en smula mindre populär bland konsolspelare.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En annan tyckte mest att han raljerade och ställde krav han vet aldrig går igenom för att plocka poäng hos en redan frälst skara.

Det kallas PR och anses vara mycket, mycket fint.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En annan tyckte mest att han raljerade och ställde krav han vet aldrig går igenom för att plocka poäng hos en redan frälst skara.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Skulle tro att detta är en känga åt X-Rebirth.

Verkar så ja.
Jag blev grundligt besviken på det spelet, ack som jag såg fram emot det...

Medlem

Jaha vad ska PC-spelare nu skylla på då...

Medlem
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av Ravenknight:

Skulle tro att detta är en känga åt X-Rebirth.

Verkar så ja.
Jag blev grundligt besviken på det spelet, ack som jag såg fram emot det...

Trodde det skulle vara "the thing" att stilla lite abstinens kring Star Citizen..

Man har ju börjat lära sig läxan att vänta till efter andra generationens reviews, eller galna sales på Steam ;D.. Let's plays är också viktiga för att slippa köpa sådant som inte är färdigt... Såg en stackare tampas med krasher i Rebirth och det såg inte så kul ut...

ELF
Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Banjo:

Han bränner broarna till konsolmarknaden efter sig på ett synnerligen grundligt sätt

Inga broar är brända!

Om Chris vill porta spelet till en konsol nån gång i framtiden går det alldeles utmärkt

Men snälla. Jag menade förstås att sådana utspel kan göra honom en smula mindre populär bland konsolspelare.

Vad skulle det göra?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Segas:

Mac då?

Har inte mac:area för klena grafikkort?
(inget påhopp, bara undrar, bara för mig att de inte kör några märkvärdiga kort i Mac konfigurationerna direkt)

Medlem
Skrivet av imbamakaber:
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av Ravenknight:

Skulle tro att detta är en känga åt X-Rebirth.

Verkar så ja.
Jag blev grundligt besviken på det spelet, ack som jag såg fram emot det...

Trodde det skulle vara "the thing" att stilla lite abstinens kring Star Citizen..

Man har ju börjat lära sig läxan att vänta till efter andra generationens reviews, eller galna sales på Steam ;D.. Let's plays är också viktiga för att slippa köpa sådant som inte är färdigt... Såg en stackare tampas med krasher i Rebirth och det såg inte så kul ut...

Mina problem är två. Första är att det inte känns som X-serien längre. Visst, det är vackert som fan nu. Men det har blivit fördummat som fan med GUI som täcker halva skärmen bara för att det ser bra ut, typ ingen kontroll på sin flotta och allmänn konsollifiering.

Problem två är enorma prestandaproblem. Jag har ett monster till dator men får endast ut 25 fps på max. Sänker jag alla inställningar inklusive upplösning till minimum så har jag fortfarande 25. Och då räknar jag inte med frekventa FPSdrops till 5fps.

Problem två kan fixas men jag vet inte om problem ett går. Vilket gör mig jäkligt besviken, jag har ändå väntat på spelet i över två år.
Aja, jag fick iaf det för 168 spänn

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av bionicman:
Skrivet av Banjo:

Han bränner broarna till konsolmarknaden efter sig på ett synnerligen grundligt sätt

Inga broar är brända!

Om Chris vill porta spelet till en konsol nån gång i framtiden går det alldeles utmärkt

Men snälla. Jag menade förstås att sådana utspel kan göra honom en smula mindre populär bland konsolspelare.

Vad skulle det göra?

Det gör nog inte så mycket så länge man endast vill göra PC-spel, men det är ett effektivt sätt att bränna broarna till konsolpubliken på, åtminstone de som får nys om utspelet.

Medlem
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av imbamakaber:
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av Ravenknight:

Skulle tro att detta är en känga åt X-Rebirth.

Verkar så ja.
Jag blev grundligt besviken på det spelet, ack som jag såg fram emot det...

Trodde det skulle vara "the thing" att stilla lite abstinens kring Star Citizen..

Man har ju börjat lära sig läxan att vänta till efter andra generationens reviews, eller galna sales på Steam ;D.. Let's plays är också viktiga för att slippa köpa sådant som inte är färdigt... Såg en stackare tampas med krasher i Rebirth och det såg inte så kul ut...

Mina problem är två. Första är att det inte känns som X-serien längre. Visst, det är vackert som fan nu. Men det har blivit fördummat som fan med GUI som täcker halva skärmen bara för att det ser bra ut, typ ingen kontroll på sin flotta och allmänn konsollifiering.

Problem två är enorma prestandaproblem. Jag har ett monster till dator men får endast ut 25 fps på max. Sänker jag alla inställningar inklusive upplösning till minimum så har jag fortfarande 25. Och då räknar jag inte med frekventa FPSdrops till 5fps.

Problem två kan fixas men jag vet inte om problem ett går. Vilket gör mig jäkligt besviken, jag har ändå väntat på spelet i över två år.
Aja, jag fick iaf det för 168 spänn

Själv höll jag mig från att förbeställa den här gången. Verkar som att man gjorde rätt. När företagen inte vågar skicka recensionsex före släpp vet man att det är ruffel och båg på gång.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Trevligt med SC-artiklar. Kan inte få nog!

Inaktiv

Tack FZ – fler sådana här nyheter då det alltid är lika glädjande!

12
Skriv svar