Need for Speed: Rivals

Robot
Need for Speed: Rivals

Med ena foten i Hot Pursuit och andra i framtiden är nya Need for Speed underhållning på hög nivå. Men varför drar det inte med sig båda fötterna till nästa generation...?

#need-for-speed-the-run, #criterion, #burnout-paradise, #need-for-speed-rivals, #need-for-speed-hot-pursuit, #battlefield-4, #test-drive-unlimited


Medlem
Need for Speed: Rivals

Jag vet inte om jag tolkar dig fel, men menar du att The Run vände trenden med mediokra Need For Speed?

Eller menar du att det var The Run som visade att serien verkligen behövde ryckas upp ur QTE och slingshot-träsken?

Hur tydlig är förresten slingshot-effekten i Rivals?

Moderator | Testpilot

Läser jag rätt när 30 FPS låsning bara gäller PC och inte konsol?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av Spang:

Jag vet inte om jag tolkar dig fel, men menar du att The Run vände trenden med mediokra Need For Speed?

Eller menar du att det var The Run som visade att serien verkligen behövde ryckas upp ur QTE och slingshot-träsken?

Hur tydlig är förresten slingshot-effekten i Rivals?

Menar att The Run var droppen som fick bägaren att rinna över. Criterion har styrt upp serien, allt de varit inblandade i har hållt hög klass. Fast slingshot/gummibandseffekt är det - händer att ai:n står och väntar när man halkar efter och försöker köra ikapp.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Läser jag rätt när 30 FPS låsning bara gäller PC och inte konsol?

Den gäller sannolikt på konsol också, men jag har inte kunnat mäta det. Xbox One kändes inga 60 fps.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Spang:

Jag vet inte om jag tolkar dig fel, men menar du att The Run vände trenden med mediokra Need For Speed?

Eller menar du att det var The Run som visade att serien verkligen behövde ryckas upp ur QTE och slingshot-träsken?

Hur tydlig är förresten slingshot-effekten i Rivals?

Menar att The Run var droppen som fick bägaren att rinna över. Criterion har styrt upp serien, allt de varit inblandade i har hållt hög klass. Fast slingshot/gummibandseffekt är det - händer att ai:n står och väntar när man halkar efter och försöker köra ikapp.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Läser jag rätt när 30 FPS låsning bara gäller PC och inte konsol?

Den gäller sannolikt på konsol också, men jag har inte kunnat mäta det. Xbox One kändes inga 60 fps.

Alltså jag kan förstå 30 fps låsningen på konsol, finns bra många spel med 30 fps låsning på konsol. Men på PC? Förstår jag inte riktigt... Om man nu har PC kraftfull nog att få köra +30 fps varför då inte låta oss göra det, utan mods. T.ex Dark Souls

Medlem

Tack för att ni tar med att bildfrekvensen endast är 30 FPS. Skillnaden mellan 30 FPS och 60 FPS (Guldstandard enligt mig) är enorm!

Man ska ju skilja på gameplay och grafik helt klart, men detta går inom bägge ramarna så det påverkar spelglädjen..

Medlem

Ett så stort företag som EA och så blir vi låsta till 30 fps?!
Jag tänker invänta en patch eller dylikt för detta kommer nog folk att klaga på.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tacka vet jag Need For Speed Porsche ,,,

Medlem

De lär nog komma en uppdatering för det sen..

Medlem

Har det stöd för ratt? För det hade inte most wanted.


signatur

Burn in the light.

Medlem

FPS-låsningen beror dessvärre på AllDrive-funktionen som finns i spelet.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Läser jag rätt när 30 FPS låsning bara gäller PC och inte konsol?

Låsningen gäller vid lansering både på konsol och PC.

Medlem

Blir redan trött på rivals av att läsa recensionen och titta på bilderna. Samma uppgraderingssystem som nya most wanted som det verkar och rätt själlöst. Behövs nytt tänk helt. Jag saknar olika komponenter som att kunna köra in i bänk och testköra trim och val- och inställningsmöjligheterna i uppgraderingarna i NFSU2 och körkänslan i gamla most wanted.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Blir redan trött på rivals av att läsa recensionen och titta på bilderna. Samma uppgraderingssystem som nya most wanted som det verkar och rätt själlöst. Behövs nytt tänk helt. Jag saknar olika komponenter som att kunna köra in i bänk och testköra trim och val- och inställningsmöjligheterna i uppgraderingarna i NFSU2 och körkänslan i gamla most wanted.

Sikta in dig på Forza 5 eller Gran Turismo 6! Då får du mecka bilar

Medlem

30fps blir man ju sjuk av att få se... 30fps blev jag nöjd med 1996........


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Tompa:

Menar att The Run var droppen som fick bägaren att rinna över. Criterion har styrt upp serien, allt de varit inblandade i har hållt hög klass.

För mig var det tvärtom, gillade NFS: The Run riktigt mycket, inte haft så kul med Need for Speed på länge, men Criterions NFS: Most Wanted gillade jag bara sådär, visst, stort och öppet, men alldeles åt skogen för lätt att krascha och det förstörde i stort sett all känsla för mig iallafall..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

I feel the need... the need for speed!
.
.
.

Därför skaffar man Trackmania och 144hz skärm (⌐■_■)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Tompa:

Menar att The Run var droppen som fick bägaren att rinna över. Criterion har styrt upp serien, allt de varit inblandade i har hållt hög klass.

För mig var det tvärtom, gillade NFS: The Run riktigt mycket, inte haft så kul med Need for Speed på länge, men Criterions NFS: Most Wanted gillade jag bara sådär, visst, stort och öppet, men alldeles åt skogen för lätt att krascha och det förstörde i stort sett all känsla för mig iallafall..

Kul att någon går mot stormen och gillar en av det mest hatade NFS spelen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Galet vad vi låter oss bli kidnappade av denna fail som är "next gen"... 30fps haha... Vilket skämt!

Inaktiv

Förbaskade konsoler som sänker standarden för hela datorindustrin! Förstår helt enkelt inte varför det flesta moderna spelen måste låsas in genom att hårdkoda FPS, FOV, V-SYNC, AA eller något så enkelt som att ändra på dina knappar som musinställningar i en mus funktionell meny!

Redaktör
Skrivet av Raklödder:

Förbaskade konsoler som sänker standarden för hela datorindustrin! Förstår helt enkelt inte varför det flesta moderna spelen måste låsas in genom att hårdkoda FPS, FOV, V-SYNC, AA eller något så enkelt som att ändra på dina knappar som musinställningar i en mus funktionell meny!

Fast det är väl ovanligt med fps-låsning i pc-spel? Då ska inte konsoler lastas för det.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Förbaskade konsoler som sänker standarden för hela datorindustrin! Förstår helt enkelt inte varför det flesta moderna spelen måste låsas in genom att hårdkoda FPS, FOV, V-SYNC, AA eller något så enkelt som att ändra på dina knappar som musinställningar i en mus funktionell meny!

Fast det är väl ovanligt med fps-låsning i pc-spel? Då ska inte konsoler lastas för det.

Var god och läs hela mitt inlägg! B)

Medlem
Skrivet av redruM:

Har det stöd för ratt? För det hade inte most wanted.

Märkligt, både jag o polar´n körde det med ratt?!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Jag har också kört Xbox One-versionen, och känslan är att den matar ungefär samma bildantal som pc:n. Skrev du Tompa.

Så min fråga är det 30 fps eller bara en känsla du har som sagt?


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Redaktör
Skrivet av Gamer 24-7:

Jag har också kört Xbox One-versionen, och känslan är att den matar ungefär samma bildantal som pc:n. Skrev du Tompa.

Så min fråga är det 30 fps eller bara en känsla du har som sagt?

Känsla - jag körde Xbox One hos EA, utan möjlighet att mäta frameraten.


signatur
Medlem

30 fps. Låser du upp fpsen och fördubblar den, fördubblar du även hastigheten på hela spelet:)

Medlem

Det var kul och annorlunda att leka Polis i en koenigsegg i 5 minuter, sen kunde man hela spelet.

Need for speed kommer aldrig att bli var det var innan, dvs BRA!

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Raklödder:

Förbaskade konsoler som sänker standarden för hela datorindustrin! Förstår helt enkelt inte varför det flesta moderna spelen måste låsas in genom att hårdkoda FPS, FOV, V-SYNC, AA eller något så enkelt som att ändra på dina knappar som musinställningar i en mus funktionell meny!

Fast det är väl ovanligt med fps-låsning i pc-spel? Då ska inte konsoler lastas för det.

Det har du förstås helt rätt i och jag vill ursäkta om jag gick på för hårt i min tidigare kommentar,
men vi får inte glömma att även en mindre skara datorspel lider av hårdkodad FOV, V-SYNC och AA.

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:
Skrivet av redruM:

Har det stöd för ratt? För det hade inte most wanted.

Märkligt, både jag o polar´n körde det med ratt?!

Ratten fungerade med basfunktioner men force feedback och motstyrning fungerade inte för spelet stöder inte g-serien.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Dalthor-san:

Blir redan trött på rivals av att läsa recensionen och titta på bilderna. Samma uppgraderingssystem som nya most wanted som det verkar och rätt själlöst. Behövs nytt tänk helt. Jag saknar olika komponenter som att kunna köra in i bänk och testköra trim och val- och inställningsmöjligheterna i uppgraderingarna i NFSU2 och körkänslan i gamla most wanted.

Sikta in dig på Forza 5 eller Gran Turismo 6! Då får du mecka bilar

Får se vad för andra vettiga alternativ det kommer till PS4an. Jag överlever så pass länge GT serien kaaaanske är intressant. Jag inbillar mig bara att den saknar arkadkänsla och är mer simulator? Rätta mig gärna ni som vet. GT6 vad jag vet kommer ju bara till PS3 och det är nog lika så bra då dom verkar behöva sin enorma tid innan dom får ihop nått och det hade blivit förhastat till PS4an. Så GT7 då kanske? Vi får se hur Driveclub blir och The Crew så länge.

12
Skriv svar