Barbarisk launch-trailer för Ryse: Son of Rome

Robot
Barbarisk launch-trailer för Ryse: Son of Rome
Barbarisk launch-trailer för Ryse: Son of Rome

Ser inte så dåligt ut om jag ska vara ärligt.


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Detta ser väldigt bra ut!

Medlem

Är det lika roligt som snyggt så blir det bra.

Medlem

Tja kan man inte spela som Murica och slakta desperata fattiga människor med fjärrstyrda robotar, får man väl spela som romerska imperiet istället och slakta slavar som slåss för sin frihet ,´D...Vart är Obelix när man behöver honom...

Medlem

Looking good...

Är det roligt att spela? För det är det enda som spelar roll.

Skrivet av Sapiens:

Tja kan man inte spela som Murica och slakta desperata fattiga människor med fjärrstyrda robotar, får man väl spela som romerska imperiet istället och slakta slavar som slåss för sin frihet ,´D...Vart är Obelix när man behöver honom...

https://www.youtube.com/embed/G2sNnaUL1dU

Man fajtas med Germaner alltsa centraleuropéer och nordeuropéer (oss). Kan även tillägga att det var tack vare Germaner som Västrom föll i slutet pa 400-talet, sa det var inga frihetskämpar inte.
Fö sa ser spelet väldigt vackert och roligt ut, men tvekar pa att köpa en Xbone.

Medlem

en lätt som Sean bean


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

S.P.Q.R

Medlem

Good 'ol Monty Python

Medlem

Halvtrött musikval, men de vet hur man svarvar polygoner i alla fall.

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Kan även tillägga att det var tack vare Germaner som Västrom föll i slutet pa 400-talet, sa det var inga frihetskämpar inte.

Götar/Gutar/Goter närmare bestämt, som härstammar från södra sverige. Götaland, Gotland, Göteborg mfl. platser har fortfarande sina namn från dem.
Det som skiljer dem från övriga nordbor och germaner från den tiden är att de kristnades under tiden de anföll Rom och, om jag minns rätt, därför dömdes att förvisas från norden.

Det ska väl tilläggas att Alaric, som ledde goternas anfall mot Rom, faktiskt både var en soldat i romerska armén och kristen så jag tycker det är intressant både att romarna och den europeiska kristna kulturen som han lade grunden för kallar dem barbarer.

Inaktiv

Nu håller vi tummarna för en redig konsolport, för någon konsol köper jag inte!

Medlem

Jag vill ju hellre spela som en kadaverbeklädd barbar när jag ser den där trailern. Orka vara en tråkig romare.


signatur

Fueled by coffee.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hahaha, det enda musikvalet som hade varit mer uttjatat är themet från Sunshine, som förvisso även är ett bättre stycke.

Inaktiv

Kul med romare som "good guys" igen. Efter serien Spartacus så verkar det glamorösa imperiet förlorat lite glans. Alla hade ju slavar på den tiden och romarna gjorde ju mer vett än inte.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Hej igen "heart of courage"!

Trist dock att man inte kommer få slåss via Kinect som det var tidigare tänkt.

Medlem

Hatar sån här konsol exklusiva spel, jag ska ju ha ett ps4 och då får man skita i detta spel, så jävla dåligt. Sen är det helt absurt att man inte kan spela online mellan konsolerna....

Medlem

Hatar sån här konsol exklusiva spel, jag ska ju ha ett ps4 och då får man skita i detta spel, så jävla dåligt. Sen är det helt absurt att man inte kan spela online mellan konsolerna.... ne PC är lätt bäst ändå intyp allt utom bilspel

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:

Nu håller vi tummarna för en redig konsolport, för någon konsol köper jag inte!

Utgivaren är MS Studios, så det finns en chans att det släpps i Windows Store och då fasthåller sin Xbox-exklusivitet, precis som Project Spark.

Inaktiv

ser bra ut .. en anledning att skaffa xbox one istället för ps4 som inte har några intressanta titlar än.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Kan även tillägga att det var tack vare Germaner som Västrom föll i slutet pa 400-talet, sa det var inga frihetskämpar inte.

Götar/Gutar/Goter närmare bestämt, som härstammar från södra sverige. Götaland, Gotland, Göteborg mfl. platser har fortfarande sina namn från dem.
Det som skiljer dem från övriga nordbor och germaner från den tiden är att de kristnades under tiden de anföll Rom och, om jag minns rätt, därför dömdes att förvisas från norden.

Det ska väl tilläggas att Alaric, som ledde goternas anfall mot Rom, faktiskt både var en soldat i romerska armén och kristen så jag tycker det är intressant både att romarna och den europeiska kristna kulturen som han lade grunden för kallar dem barbarer.

Off topic, men källa på detta? Med goterna alltså.

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Kan även tillägga att det var tack vare Germaner som Västrom föll i slutet pa 400-talet, sa det var inga frihetskämpar inte.

Götar/Gutar/Goter närmare bestämt, som härstammar från södra sverige. Götaland, Gotland, Göteborg mfl. platser har fortfarande sina namn från dem.
Det som skiljer dem från övriga nordbor och germaner från den tiden är att de kristnades under tiden de anföll Rom och, om jag minns rätt, därför dömdes att förvisas från norden.

Det ska väl tilläggas att Alaric, som ledde goternas anfall mot Rom, faktiskt både var en soldat i romerska armén och kristen så jag tycker det är intressant både att romarna och den europeiska kristna kulturen som han lade grunden för kallar dem barbarer.

Off topic, men källa på detta? Med goterna alltså.

Goternas ursprung är väldigt omdiskuterat, men enligt Jordanis (en romersk byråkrat på 500-talet) ska de ha härstammat från området kring östersjön (dvs polen etc inräknat), och antagligen fått sitt namn från folket som bodde på Gotland. Gutasagan som härstammar från Gotlands medeltid stödjer den teorin.

De skandinaviska stammarna utvandrade under olika perioder över flera hundra år, och bosatte sig lite här och var i europa, därav kommer det flera olika vågor av goter.

Romarna anställde ofta utlänningar vid gränsposteringar eftersom det var billigare och effektivare än att skeppa folk från italien och försöka få dem att bosätta sig i tyskland Frankrike osv. När imperiet bröt samman på 400-talet visade sig det vara en dålig idé.

Lite som CIA gjorde med Bin Laden under kalla kriget mot Sovjet.... *host, host*

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:
Skrivet av Sapiens:

Tja kan man inte spela som Murica och slakta desperata fattiga människor med fjärrstyrda robotar, får man väl spela som romerska imperiet istället och slakta slavar som slåss för sin frihet ,´D...Vart är Obelix när man behöver honom...

https://www.youtube.com/embed/G2sNnaUL1dU

Man fajtas med Germaner alltsa centraleuropéer och nordeuropéer (oss). Kan även tillägga att det var tack vare Germaner som Västrom föll i slutet pa 400-talet, sa det var inga frihetskämpar inte.
Fö sa ser spelet väldigt vackert och roligt ut, men tvekar pa att köpa en Xbone.

På grund av*
Jag anser att det var dåligt att romarriket föll...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

en lätt som Sean bean

runt 80-85 kilo då alltså?

Medlem

Om man ändå kunde få spela som barbarerna.

Medlem

Svårt att se det släppas till PS4 med Microsoft Game Studios som utgivare Good luck.

Medlem

Nja, tror inte så mycket på detta spel. Antar att det inte är min typ då jag inte kan se vad som lockar med det.

1
Skriv svar