Allt om Xbox One

Robot
Medlem
Allt om Xbox One

Intressant blandning mellan olika recensioner.
.i Sverige kommer väl röstfunktionen vara tafflig med tanke på vår engelsk dialekt

Medlem

Plus den fina tv-licensen man får i det här landet


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Intressant blandning mellan olika recensioner.
.i Sverige kommer väl röstfunktionen vara tafflig med tanke på vår engelsk dialekt

Var inte anledningen till förseningen i Sverige och många andra länder just att få röstfunktion att fungera på landets språk? Tycker man ju nästan vore ett måste, även fast svenskar generellt sett är duktiga på engelska är det väl många yngre personer och familjer som vill kunna nyttja konsolen också.

Dock kan man ju inte annat än undra hur det kommer bli när någon från Skåne, Dalarna eller Gotland försöker kommunicera med konsolen x).

Hur som helst, det är ju rätt uselt att dem inte kan få till en version utan kinect tramset. Inte för jag bryr mig ändå men kan tänka mig att många hade varit intresserade av en en no bs version för typ 3000-3500kr.

Medlem

Synd att i mitt hus har vi TV i kabel nätet, och inte i digital tv med extra fjärrkontrol och separat box med HDMI ut och alllt va det innebär.
Så jag och många andra i Stockholm kommer aldrig kunna nytja dessa funktioner. om de inte kommer en svensk xbox version med antennutag där bak.

Medlem

"– I morse satt jag ensam vid teven när Kinect av någon anledning tyckte att den såg min flickvän någonstans i rummet."

Helt klart ett spöke som är i farten.

Medlem

Jag skulle lätt köpa the NO-BS version om den fanns, men nu gör det inte så det blir till att byta plattform.

Medlem

I och med att microsoft inte fokuserar på spel i första hand är valet givet.

Medlem

Jag kommer absolut skaffa mig ett Xbox någon gång nästa år.

Ska försöka kränga den där blu-rayspelaren Playstation 3 först bara.

Medlem

Är det verkligen bara 28 sekunder som spelas in eller ska det stå 28 minuter?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Är det verkligen bara 28 sekunder som spelas in eller ska det stå 28 minuter?

Jag tror bara det är 28 sekunder om du inte har satt igång inspelning sen tidigare. Du kanske sitter och lirar Fifa helt normalt så gör du världens mål och då kan du spela in 28 sekunder bakåt i tiden. Sätter man igång inspelning antar jag att den spelar in tills den inte orkar mer eller man säger stop?

Medlem
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av Lasrod:

Är det verkligen bara 28 sekunder som spelas in eller ska det stå 28 minuter?

Jag tror bara det är 28 sekunder om du inte har satt igång inspelning sen tidigare. Du kanske sitter och lirar Fifa helt normalt så gör du världens mål och då kan du spela in 28 sekunder bakåt i tiden. Sätter man igång inspelning antar jag att den spelar in tills den inte orkar mer eller man säger stop?

så här har jag förstått det hela med.

Förövrigt så ser det bra ut tycker jag. klart det finns lite buggar o så men inget som oroar

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Var inte anledningen till förseningen i Sverige och många andra länder just att få röstfunktion att fungera på landets språk? Tycker man ju nästan vore ett måste, även fast svenskar generellt sett är duktiga på engelska är det väl många yngre personer och familjer som vill kunna nyttja konsolen också.

Det där var nog ett svepskäl då språkstödet inte är färdigt i många av länderna den faktiskt släpps i heller.

Medlem

Vilket skämt... Blir ingen MS skit denna gång.

Medlem

men NÄR KOMMER DEN DÅ?

Medlem

Både bu och bä verkar det som, för min del ett nej, finns bättre lösningar för att se på tv. Tänker inte köpa en xbone till varje tv (3) för att kunna strömma film och musik via dem. Så EN ps4 och tre raspberry pi denna generation.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av TROLL3T:

Vilket skämt... Blir ingen MS skit denna gång.

Får man fråga vad det är du tycker är ett skämt?

Utveckla gärna!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

"– I morse satt jag ensam vid teven när Kinect av någon anledning tyckte att den såg min flickvän någonstans i rummet."

Helt klart ett spöke som är i farten.

Heh precis vad jag tänkte när jag läste det!

Medlem

Känns som mindre och mindre av det jag vill ha. En spelmaskin utan krafs.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

KoP
Medlem

Perfekt för mig som i dagsläget använder 360'n till 50% spel 50% hyra film. Ser gärna ett bredare spektrum av funktioner ägnat till olika former av rekreation än bara spel.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

I och med att microsoft inte fokuserar på spel i första hand är valet givet.

Argumenten jag stör mig på mest när jag läser alla jävla inlägg är just dessa. Att de inte BARA fokuserar sig på spel kan väl BARA ses som bra då man har en "next-gen"-maskin som ska klara så mycket mer än spel! Jag tycker det är bra att Microsoft fokuserar sig på gränssnittet, bug-fixar, all eye-candy och extra finesser medans speltillverkarna producerar och optimerar spelen. Håll isär Microsoft och speltillverkarna.

Har tröttnat på alla som ko-stirrar på Sony och argumenterar för att det är en bra grej att de "bara håller sig till spel", det är inte Sony som gör spelen!

Medlem

Xboner, den dyraste och bästa media / digitalboxen fram till dags datum, det går att göra billiga youtubefilmer, du kan zappa på den, och till och med spela tvspel på den, dock inte i "riktig" HD, men 30fps är Nextgen, det säger iaf M$

= Allt man behöver veta!

Jo just det en sak till, ni som ylar glatt om Sonys problem med PS4, vänta bara, M$ Xboner kommer få sin beskärda del. för alla PC fans, vet av tidigare erfarenhet att ATI / AMD inte är världens bästa då det gäller att hålla nere värmen.

Gillar man problem och värme, så skaffar man ATI
vill man stabilitet dock lite si och så när det gäller drivare så skaffar man Nvidia.

Problemen lär dyka upp, tror inte man lärde sig läxan tillräckligt av Xenon, Falcon, Zephyr på Xbox 360!

Inaktiv

Buggig och ofärdig vid release då alltså? Och mycket som "fixas till senare" :/

1000SEK mer än närmaste konkurrent, för sämre hårdvara?

Ful

500Gb

"Nextgen"

Extremt dålig PR året innan release.

Jo dom har garanterat tappat stinget.

Hur går det för Ps4an då, någon insatt som vet? Mycket barnsjukdomar och annat där med?

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Xboner, den dyraste och bästa media / digitalboxen fram till dags datum, det går att göra billiga youtubefilmer, du kan zappa på den, och till och med spela tvspel på den, dock inte i "riktig" HD, men 30fps är Nextgen, det säger iaf M$

= Allt man behöver veta!

Jo just det en sak till, ni som ylar glatt om Sonys problem med PS4, vänta bara, M$ Xboner kommer få sin beskärda del. för alla PC fans, vet av tidigare erfarenhet att ATI / AMD inte är världens bästa då det gäller att hålla nere värmen.

Gillar man problem och värme, så skaffar man ATI
vill man stabilitet dock lite si och så när det gäller drivare så skaffar man Nvidia.

Problemen lär dyka upp, tror inte man lärde sig läxan tillräckligt av Xenon, Falcon, Zephyr på Xbox 360!

Det är så mycket fel i det inlägget så jag vet inte var jag ska börja...

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av NoiizeR:

I och med att microsoft inte fokuserar på spel i första hand är valet givet.

Argumenten jag stör mig på mest när jag läser alla jävla inlägg är just dessa. Att de inte BARA fokuserar sig på spel kan väl BARA ses som bra då man har en "next-gen"-maskin som ska klara så mycket mer än spel! Jag tycker det är bra att Microsoft fokuserar sig på gränssnittet, bug-fixar, all eye-candy och extra finesser medans speltillverkarna producerar och optimerar spelen. Håll isär Microsoft och speltillverkarna.

Har tröttnat på alla som ko-stirrar på Sony och argumenterar för att det är en bra grej att de "bara håller sig till spel", det är inte Sony som gör spelen!

Han menar nog bara att det inte passa just honom och därför är viljan noll att punga ut extra pengar lika med noll, bara en gissning.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av TROLL3T:

Vilket skämt... Blir ingen MS skit denna gång.

Får man fråga vad det är du tycker är ett skämt?

Utveckla gärna!

Hela konceptet med denna konsol, känns som dem glömt bort själva spel-upplevelsen. Sen att den är 1000:- dyrare än PS4 gör mitt val ännu säkrare denna gång. Haft mycket nöjje med 360`n, men detta känns helt oseriöst. PS4 + Wii U + PC = underhållning.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Var inte anledningen till förseningen i Sverige och många andra länder just att få röstfunktion att fungera på landets språk? Tycker man ju nästan vore ett måste, även fast svenskar generellt sett är duktiga på engelska är det väl många yngre personer och familjer som vill kunna nyttja konsolen också.

Dock kan man ju inte annat än undra hur det kommer bli när någon från Skåne, Dalarna eller Gotland försöker kommunicera med konsolen x).

Hur som helst, det är ju rätt uselt att dem inte kan få till en version utan kinect tramset. Inte för jag bryr mig ändå men kan tänka mig att många hade varit intresserade av en en no bs version för typ 3000-3500kr.

Du kan ju fortfarande importera fanskapet..

Varför just Skåne Dalarna och Gotland?
Och speciellt Dalarna.. enligt språkhistoria är Dalarna mer 'besläktat' med Rikssvenska än vad Stockholmare och Göteborgare..

i Dalarna drar man bara ut på vokalerna, medan i tex Stockholm har du olika uttal på vissa ord, är du en riktigt fastbiten stockholmare har du oftast ett mer " Å'igt " bokstaven O
Kåårven, stååckhålm.

Skånska kan jag förstå.. det är mer eller mindre Svenska och Danska blandat i en mixer.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Buggig och ofärdig vid release då alltså? Och mycket som "fixas till senare" :/

1000SEK mer än närmaste konkurrent, för sämre hårdvara?

Ful

500Gb

"Nextgen"

Extremt dålig PR året innan release.

Jo dom har garanterat tappat stinget.

Hur går det för Ps4an då, någon insatt som vet? Mycket barnsjukdomar och annat där med?

Xbox har dock bättre exklusiva spelserier och exklusivt till just releasen också.

enligt många, mig kvittar det.

Medlem

Xboxen verkar ju klockren!
Grym handkontroll som nu blivit ännu bättre, suveränt. Inte någon liten barnleksak.
Stora plus att den är tyst samt att den agerar mediabox också, kanon!
Prisskillnaden talar väl sitt tydliga språk. Vill man ha kvalité så köper man en Xbox, vill man ha lite Konsums-eget-märke-kvalité, ja då köper man en Playstation av valfri sort

Medlem

Vart får allt folk ifrån att x1 är 1000 kr dyrare? Billigaste ps4: 3995 och billigaste xb1: 4487 = 495 kr dyrare.

12
Skriv svar