Mer eldkraft till Mass Effect 2

Robot
Medlem
Mer eldkraft till Mass Effect 2

Sånt här tramsande med mini-dlc till ett renodlat singleplayerspel får mig att undra... Mass Effect -spelen är bland det bästa som hänt på PC, synd att kvantité går före kvalité i DLC-satsningen. Vem vill spendera pengar på tre nya vapen om man redan klarat spelet?

Medlem

Instämmer, jag trodde Bioware sa att dom skulle göra "riktiga" DLC:s till Mass Effect när dom först talade om det. Varför skulle man vilja slösa pengar på något sånt här? Det är inte ofta något DLC-paket verkar vara det minsta intressant tycker åtminstone jag. Känns lite problematiskt med DLC till ett så storydrivet spel, får man inte en utökad berättelse, varför skulle man vilja fortsätta då?

Medlem
Skrivet av Flatline:

Sånt här tramsande med mini-dlc till ett renodlat singleplayerspel får mig att undra... Mass Effect -spelen är bland det bästa som hänt på PC, synd att kvantité går före kvalité i DLC-satsningen. Vem vill spendera pengar på tre nya vapen om man redan klarat spelet?

Dom som vill spela en ny omgång med lite nytt innehåll kanske? Men jag håller med, det känns som att kvantité kommer före kvalité vilket är tråkigt. Sen så tycker jag att dessa mini-dlc borde vara gratis eller följa med de lite större dlc'n som tex Overlord.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Jo dessa små DLCs hade nog kunnat va inbakade i de större istället, eller varit sånt man får om man har tillgång till cerberus network.

De gör det för att de kan det, det är bara att ignorera om man inte gillar konceptet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De gör det för att de kan det, det är bara att ignorera om man inte gillar konceptet.

Jag håller med, det är plånboken som styr om dessa blir framgångsrika. Men ändå så tycker jag Bioware kan mycket bättre.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

De gör det för att de kan det, det är bara att ignorera om man inte gillar konceptet.

Helt rätt, man behöver inte köpa om man inte gillar. Men, många tycker kanske Bioware kunde lägga lite mer krut på riktiga DLC där sådan här extra vapen, armour och annat kunde inkluderas. Jag betalar själv gärna lite mer för ett ordentligt paket än dessa små DLC. Men smaken är som baken...

Ti.
Medlem

<- En som älskade Overlord-DLCet!

Medlem

Antar man får dessa vapen direkt? Tycker jag var största problemet med ME2, fanns ingen direkt progress i vapen och skills. Vapen hade man i princip samma hela spelet igenom speciellt om man köpte spelet nytt. Detta DLC hjälper tyvärr inte men iallafall trevligt att vapen typerna varieras lite så det finns olika typer av assault rifle med både hel auto och semi etc.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Gillade också Overlord skarpt, men även Kasumi tyckte jag var bra för det var litet annorlunda. Blir till att inhandla detta DLC med (har alla andra) och använda det till nästa genomspelning efter att Lair of the shadowbroker släppts.

Medlem

Tråkigt med småsaker som inte gör någon större skillnad. Det är väl en sak med saker som man får gratis, som ju vissa DLC har varit, men att betala för något sådant är för mig otänkbart. Expansioner ska vara stora, meningsfulla och tillföra något nödvändigt som inte fanns innan, så det är nedslående att se att tendensen i branschen snarare går mot det motsatta.

Medlem

dom skulle lägga till nya uppdrag och kanske en mini campaign som man kan köra för eller efter den vanliga.

Medlem

Slutet på Overlord var ju nästan lika tungt som mötet med Sovereigns hologram i ettan. Tycker Overlord är mer än ett "riktigt" DLC.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

KoP
Medlem
Skrivet av Ti.:

<- En som älskade Overlord-DLCet!

+1

Medlem

EA Games.

Ruin everything.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar