EA: årliga spel kan förstöra varumärken

Robot
Medlem
EA: årliga spel kan förstöra varumärken

no shit Sherlock. ^^

Medlem

"Det är ett tvåårsprojekt, svarar Blake Jorgensen."

Med tanke på hur ofärdigt BF4 är så verkar det inte räcka med två år...

Medlem

Snarare har detta nog redan skett, ser allt mer som börjar titta på äldre spel och upptäcker hur mycket mer värde dessa ger om man aldrig spelat dem tidigare. Indiespelen kommer på sikt ta över om de fortsätter i samma stil, de stora bolagen står vid kanten på väg att falla ner i avgrunden.

Medlem

Wait what? sa nån från EA detta?

Medlem
Medlem

Vad är FIFA då?

Inaktiv

Alltså...EA måste sluta komma med dessa uttalanden. Den högra handen vet inte vad den vänstra gör eller vad är det frågan om? Var väl mindre än ett år sedan som dom klagade på att spelreor (Steam då exempelvis) underminerar spelen, för att sen en vecka senare ha en egen rea.

Trots detta så verkar ju de flesta gamers ändå uppskatta samma skit år efter år.

FIFANFSNHLBF

Uppföljare, gärna så tätt som möjligt, är väl vad som gjorde EA så stora från början?

editx3: omg denna trsaiga editfunktion

Medlem

Battlefield 4 tvåårsprojekt? Verkar snarare vara ett treårsprojekt, spelet måste ju ha bruteforceats ut på marknaden då buggarna dödar hela spelupplevelsen på PC, iaf för mig.

Medlem

Hahaha, "wait what? EA?" stämde så precis.

Jag tycker att de borde köra två olika tungviktare varannat år(ex BF), minst. Och under tiden den aktiva versionen är aktuell, så ska den patchas, och uppdateras med ny content. Görs detta snyggt så skulle jag inte ha något emot att punga ut för premium/dlcs.

Medlem

Ja. Se och lär av Rockstar, säger jag bara, trots jag själv inte alls spelar GTA

Medlem

EA, ta lärdom av Valve, Bethesda och Rockstar.

You've gone full retard.

Medlem

Och ändå gör dom det själva år efter år?


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av NympH:

Och ändå gör dom det själva år efter år?

Lite som låten den här låten

"Just do as I say, don't do as I do"

Medlem

Är de inte förstörelse nog att just sätta EA på sakerna ?

Medlem

Att släppa ett spel som återanvänder majoriteten av vapen, utrustning och fordon från föregångaren är inte heller så uppskattat (bf4)
Hade hellre sett ett miljöombyte, t ex en uppföljare till 2142. Att mata sönder en byggnad med en Mechs två miniguns i Frostbite 3 skulle vara himmelskt


signatur

Game long and prosper

Medlem

Var går gränsen för hur mycket man kan tumma på kvalitén innan majoriteten av spelarna tröttnar.
Risken för EA och de andra spelkolosserna är att de blivit så stora, tunga och stelbenta att de inte hinner med i svängarna längre.
Vet dom var dom är på väg eller klampar dom, lyckligt ovetande, på mot klippkanten?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Maken till hycklare får man ju leta efter.

Medlem

Det var rätt företag som sa det också

EA är väl värst när det gäller att pumpa ut serier varje år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Hur får jag mina pengar tillbaka?

Medlem

Just vad dom gör med FIFA, och snart Battlefield

Medlem
Skrivet av Javas:

Att släppa ett spel som återanvänder majoriteten av vapen, utrustning och fordon från föregångaren är inte heller så uppskattat (bf4)
Hade hellre sett ett miljöombyte, t ex en uppföljare till 2142. Att mata sönder en byggnad med en Mechs två miniguns i Frostbite 3 skulle vara himmelskt

Japp. Återskapa det sämsta spelet i serien. 2142 var ett skämt.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Hur får jag mina pengar tillbaka?

Finns faktist en återbetalnings funktion i origion, inom 24h har du alltid rätt att få tillbaka pengarna oavsett hur mycket du spelat spelet.

Medlem

hade helst sett ett 1942, faktiskt.

Skrivet av Javas:

Att släppa ett spel som återanvänder majoriteten av vapen, utrustning och fordon från föregångaren är inte heller så uppskattat (bf4)
Hade hellre sett ett miljöombyte, t ex en uppföljare till 2142. Att mata sönder en byggnad med en Mechs två miniguns i Frostbite 3 skulle vara himmelskt

Hade hellre sett ett 1942 utan unlocks och skit.

Medlem

Även att släppa gamla banor till sina nya spel förstör ett varumärke. Tex. att de nu ska släppa Operation Metro, Golf of Oman och Firestorm till BF4...

Medlem

"Den spelserien säljer som smör och det senaste tillskottet Call of Duty: Ghosts klättrade bland annat längst upp i försäljningstoppen på Steam."

Inte så underligt att CoD säljer bättre än Battlefield på Steam eftersom det inte går att köpa BF på Steam öht kanske?

Jag hade köpt och spelat det om det fanns på Steam, och tror knappast jag är ensam med att bojkotta tjänsten Origin efter alla deras misslyckande.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Hade hellre sett ett 1942 utan unlocks och skit.

Jag håller med helt och hållet. Unlocks och F2P står mig upp i halsen.

När ska dom inse att skill och inget annat är som gäller ifall ett spel ska hålla? Det måste vara lite svår, så alla som inte ha tålamod, som oftast ändå sabbar för laget, sorteras bort och endast entusiast blir kvar.

Medlem

Att utveckla ett nytt spel av AAA kvalité tar som regel 3 år, går att görs på mindre men då blir kvalitén och innovationen lidande, se bara "nya" battlefield...
Ett års utveckling räcker knappt för en trött uppföljare...

Medlem
Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Javas:

Att släppa ett spel som återanvänder majoriteten av vapen, utrustning och fordon från föregångaren är inte heller så uppskattat (bf4)
Hade hellre sett ett miljöombyte, t ex en uppföljare till 2142. Att mata sönder en byggnad med en Mechs två miniguns i Frostbite 3 skulle vara himmelskt

Japp. Återskapa det sämsta spelet i serien. 2142 var ett skämt.

Absolut inte!!


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar