Star Wars: Tiny Death Star

Robot
Star Wars: Tiny Death Star

Dödsstjärnan behöver nya invånare, och det är du som hjälper dem flytta in. Fast bara om du har tid eller pengar till detta svindyra gratisspel.

#star-wars-tiny-death-star, #tiny-tower, #nimblebit


Medlem
Star Wars: Tiny Death Star

freemium från helvetet, obefintlig utmaning, få strategiska moment och tråkigt.

låter som en aktuell recension av swtor xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

japp detta var skit. finns liksom ingen poäng med det. bara att bygga en våning till. värdelöst.

Medlem

Dom hoppas väl på att barn laddar ner det och trycker köp valuta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Där har vi mobilspel i sitt ässe, så jävla pinsamt.

Medlem

blir att ladda ner o nöta direkt!

Medlem

Så charmig grafik och polerad yta ger två poäng av fem. Samtidigt är HELA gameplay/content från grunden uppbyggd för att lura yngre på pengar.
Jag köper att charmig och polerad får en etta men att hela resten av spelet blir sågat i recentionen och att recencentet äver ser igenom den polerade fasaden och kommenterar den mörka kraften i paytoplay-skiten gör att detta inte är värd sin tvåa.
Och att jag orkar kommentera detta visar lite på hur arg jag är på denna sorts spel som tar över alla marknader med ren och skär skit.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Skribent
Skrivet av LeMick:

Så charmig grafik och polerad yta ger två poäng av fem. Samtidigt är HELA gameplay/content från grunden uppbyggd för att lura yngre på pengar.
Jag köper att charmig och polerad får en etta men att hela resten av spelet blir sågat i recentionen och att recencentet äver ser igenom den polerade fasaden och kommenterar den mörka kraften i paytoplay-skiten gör att detta inte är värd sin tvåa.
Och att jag orkar kommentera detta visar lite på hur arg jag är på denna sorts spel som tar över alla marknader med ren och skär skit.

Det kan tilläggas att det är en väldigt svag tvåa. Och jag håller med dig helt och hållet – den här typen av tvivelaktiga affärsmodeller måste vi protestera mot.

Det sagt så agerar charm, estetisk inramning och en liten strimma av underhållande pyssel livboj upp till betyget 2/5, som ju faktiskt även det är ett risigt betyg.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Endast en tvåa, Mattias? Du sätter såklart din egna "poäng" och som alltid, recensionen finner man i texten...

Men det här spelet är väl mer än bara Tveksamt, det är väl rent ut sagt Dåligt? Vilket i sig faktiskt är en relativt mild kritik.

Charmig grafik är väl inte värt 2 av 5, när följande punkter understryks;

Citat:

Freemium från helvetet
Obefintlig utmaning
Få strategiska moment
Tråkigt

Eller är charmig grafik värt 5/5 och sen lyckas bara ovanstående brister repa ner betyget till 40%, eller 2/5?

om man inte gillar att vänta så kan man ställa fram klockan iphonen

Medlem

Känns som att väldigt mycket av det som kommer till bärbart iPhone/Android är av denna modell "Freemium från helvetet". Det är tyvärr alldeles för mycket pengar i det för företagen, av någon anledning lägger folk pengar på skitspel (läs candy crush).
Så från spelföretagens sida är det nog mer incitament att göra ett mikrotransaktions spel än ett spel av den klassiska betalmodellen.
Mikrotransaktionsspel blir ju dock så fantastiskt tråkiga och enformiga. City Islan / tiny tower / tiny deathstar, kan ju vid en första anblick se intressanta ut, men när man bara ska vikta 3 parametrar och dessutom bara starta spelet och trycka på en penga symbol för att samla in så finns det ju ingen som helst utmaning i det. Dvs tråkigt och dåligt.

Medlem

Skit i betyget. Spelet suger vilket som, p.g.a. dess betalmodell, vilket framgår i recensionen.

Bra och välskriven recension!

Medlem

"spelar" en hel del när jag inte har något att göra på jobbet. Det verkar dock inte finnas några mål. Jag vill döda rebeller och förtrycka arter! Spelet har inte alls något utmaning bara väntetider och jag kommer aldrig lägga några pengar på det här spelet.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

freemium från helvetet, obefintlig utmaning, få strategiska moment och tråkigt.

låter som en aktuell recension av swtor xD

#REKT

Medlem

Tråkigare spel får man leta efter. Tröttnade efter tio våningar...

Medlem

Utan tålamod, dyrt. Med tålamod, superbilligt!

Medlem

själv tröttnade jag efter 2 våningar, finns ju ingen speciell "star wars" känsla heller, bygger en våning så blir det coruscant flats, med flygande bilar utanför, i death star, rly?? namn-bajsning så det sjunger om det.

Medlem

Rutten affärsmetod, ruttet spel.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Skrattade när jag såg vilken väg Disney går med Starwars.

Skribent
Skrivet av KatOne:

Endast en tvåa, Mattias? Du sätter såklart din egna "poäng" och som alltid, recensionen finner man i texten...

Men det här spelet är väl mer än bara Tveksamt, det är väl rent ut sagt Dåligt? Vilket i sig faktiskt är en relativt mild kritik.

Det är verkligen ett gränsfall, tycker jag. Det finns några få positiva egenskaper, som jag förvisso inte värderar särskilt högt men som ändå finns där, som motar bort det allra lägsta betyget. Men det är inte med någon bred marginal – det är en svag tvåa.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det känns inte som att jag missar något då det här inte finns till min S2:a. Låter ju fan helt hemskt,,,


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Kolsvart:

Det känns inte som att jag missar något då det här inte finns till min S2:a. Låter ju fan helt hemskt,,,

Det hindrade inte mig, laddade ner det på platta och förde över apkn till s2:an

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Kolsvart:

Det känns inte som att jag missar något då det här inte finns till min S2:a. Låter ju fan helt hemskt,,,

Det hindrade inte mig, laddade ner det på platta och förde över apkn till s2:an

Hoppar nog över det ändå är jag rädd


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Finns på Windows Phone 8 också.

Medlem

En och en halv timme, det är ju ingenting. Min 22:a våning tog tolv timmar!

Medlem

Om man bortser från att alla såna här spel är skapade för att locka spelare att köpa pengar så är det ganska kul att se hur långt man komemr utan att betala. Det finns också små påskägg i form av animationer när man lyckas leverera rätt figur till "rätt" våning och nya karaktärer att låsa upp. Det är också en del strategi i att placera arbetare på lämpliga jobb eller om man ska kicka dem helt. Tycker klart att spelet är värt sin tvåa.

1
Skriv svar