Assassin’s Creed IV: Black Flag dåligt optimerat till pc

Robot
Assassin’s Creed IV: Black Flag dåligt optimerat till pc
Assassin’s Creed IV: Black Flag dåligt optimerat till pc

Det trodde man aldrig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Då ska man väl leka pirat.. o sen spela spelet


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Har provspelat och håller med verkar vara väldigt dåligt optimerat. Synd då det är ett jätte roligt spel!

Medlem

Igår var det Need for speed.. idag är det Assasins Creed,

imorrn är det väl Ubisoft som kommer ut och säger att PC verisonen av Watch Dogs är låst till 30fps

Denna vecka är en mörk vecka för både PC och konsolspelare..
skräputvecklare.

Medlem

Står i artikeln att de använt "the latest drivers". Undra om det innefattar den senaste drivrutinen som nvidia släppte.. typ igår.

Citat:

This 331.82 Game Ready WHQL driver ensures you'll have the best possible gaming experience in Assassins Creed IV: Black Flag and Need for Speed: Rivals.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Alla jublade när nya Xbox och PS använde x86, då skulle vi slippa dessa dåliga portar - och vi är nog en hel del som väntar än på det. Nu kan jag inte påstå att jag ens höjer ögonbrynen åt utvecklare som skapar spel för både konsol och PC, alla vet vilka som bli lidandes i slutändan.

Medlem

Whaaaat? Ett konsolspel som är en dålig port till PC och dåligt optimerat? Detta har aldrig hänt förut..


signatur
Medlem

Väntar tills man har PS4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Nu händer det som inte får ske igen! Varför Ubisoft?

Medlem

Det är väl dåligt optimerat till alla systemen då spelet inte flyter på i 1080p 60 fps på konsolerna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Inte för att vara snorkig men DSOG gör ganska många sådana performance analyser och Ubisoft har, med Far Cry 3 som undantag, sällan lyckats imponera gällande optimering av PC-versioner tyvärr. Även Ghost Recon var en horribel sörja, exempelvis.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Inte för att vara snorkig men DSOG gör ganska många sådana performance analyser och Ubisoft har, med Far Cry 3 som undantag, sällan lyckats imponera gällande optimering av PC-versioner tyvärr. Även Ghost Recon var en horribel sörja, exempelvis.

Finns inga bra drivrutiner till FC3 på PC. Du får en jävla massa microstuttering med SLI.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

så konstigt..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Okay, men min version flyter klockrent, så om det är dåligt optimerat så är det i alla fall inte något som märks på min dator Kör med allt max, snyggt som attan.

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Då ska man väl leka pirat.. o sen spela spelet

Och sen kan du klaga på att PC-spel släpps senare än till konsoler och att de inte får tillräckligt med finansiella resurser för att optimera spelet från utgivarna på grund av att PC-spel piratkopieras.

Win!

Medlem
Skrivet av toast:

så konstigt.. PC = sju miljoners olika uppsättningskombinationer av hårdvara medans konsollerna har enhetliga koncept..

Tror vi kommer se fler & fler titlar bli konsollexklusiva just för att vissa utvecklare kommer se det som en "lättare" väg att gå..

"Jag har 4a dubbelkärninga intel-prosessorer på ett amd-moderkort, tweakat med nya värsting minnen och ett killer graffekort från XxX och drivet av en windowssimulerande linuxmodefikation som operativsystem.. -Så kära utvecklare varför funkar inte just Ert spel optimalt på min hembyggda burk??? Fixa genast detta med nästa patch eller så kräver pengarna tillbaka för ert dåligt optimerade skitspel! Mr.Hip5ster"

Konsolerna har 8 svaga kärnor så vi borde förvänta oss att spelet är optimerat till många trådar. Men tydligen är den optimerad efter 2 kärniga system så gissar på att dom stressat ut spelet eller siktat sig in på laptop marknaden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

fan va folk är snabba på att svara ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Det är väl dåligt optimerat till alla systemen då spelet inte flyter på i 1080p 60 fps på konsolerna.

På PS4 är spelet i 1080p

dmn
Medlem

Maxar spelet på tre skärmar med 60 FPS. Nya nvidia-drivarna gjorde stor skillnad.
Artikeln är av Aftonbladet-karaktär.

Medlem

Känns som att man väntar man tills en rea och köper spelet för typ 100spänn och hoppas på att dem fixat till det hyfsat till dess.

Skrivet av Seraium:

Väntar tills man har PS4.

Mjo för att lägga ut 500-600kr för ett spel som ser sämre ut och är låst till 30fps känns ju som en bättre lösning...

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Då ska man väl leka pirat.. o sen spela spelet

Done and done!

Medlem

Ny drivrutinerna gjorde inte ett skit.

Medlem

ubicrap nån som är förvånad eller?

Medlem

Spelade lite igår och ja vad ska man säga? det ser inte i närheten lika snyggt som i alla trailers kan jag ju säga! lirade i 1440p allt maxat med ett 780 och NYASTE drivarna ifrån igår...Inte direkt 60fps där kan man säga, kanske är bortskämd med BF4 ? blev riktigt besviken iaf såg ut som skit rent ut sagt.

Medlem

signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Tyckte det funkade ok.


signatur

subterranean homesick alien

Mjo det kräver sin dator

Ligger på 62 fps utan V-sync och får förskräcklig tearing så fort man tittar runt :/ sätter jag på Vsync blir det nämnvärt bättre. SÅ SKA DET VÄL INTE KUNNA BLI!

Ska testa Nvidias anpassningsbara nu...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Suuuuuuuuuplies

Medlem
Skrivet av zleck129:
Skrivet av marcus8958:

Det är väl dåligt optimerat till alla systemen då spelet inte flyter på i 1080p 60 fps på konsolerna.

På PS4 är spelet i 1080p

i 30 fps när det borde vara 60 fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar