Hearts of Iron 2 :D

Inaktiv
Hearts of Iron 2 :D

Tjenare

Nu undrar jag hur just ni spelar, vill gärna jämföra och se hur andra går till väga.

Jag använder total realism mod...men mitt spelsätt är ganska likt som i vanilla.
Just nu spelar jag som Tyskland för kanske 3dje gången....i alla fall så brukar klumpa ihop mina flygdivisioner till max...så att jag får 5 flyg avdelningar på en armé (i vanilla så är det 4a)...med landenheter gör jag nästan alltid arméer som innehåller 3 divisioner infanteri, samma sak gör jag med tanksen och motoroserade/mekaniserade divisioner.

I mitt senaste spel som jag håller på med just nu har jag ändrat så i varje armé finns det 1-3 divisioner, 2 är vanligast..detta har gett större flexibilitet fast det är jobbigt att behöva ge enskilda order ibland när man har 305305 miljarder divisioner i samma landskap.

Brukar inte göra några stora inringningar utan ganska små....för det mesta så tvingar jag bara fienden bakåt
Har ni något tipps på hur man ska invadera Ryssland?

Frågan är, hur gör ni?

Inaktiv

Nu är det så att jag inte har hoi2, men jag har victoria, ett spel som utspelar sig från 1800-talets början till sllutet av första världskriget.
I det splet brukar alltid Ryssland ha
en ganska bra militär, men pga så många regioner,
så är det svåraste egentligen att ta sig igenom de första regionerna.
Så mitt tips: Ta hand om uk, (kanske) USA och sedan, samla din armé och tåga in i ryssland:D

Inaktiv

Hm det är svårt att ta hand om UK före Invansionen utav Ryssland då man lär lägga massvis med resurser på marin soldater....sen ifall man har tur och okkuperar hela England så har jag för mig att man måste ha visst antal besittningar i nord-afrika också för att England ska söka fred med mig.

Invasionen utav Ryssland skjuter jag ogärna upp då de på ett år går från cirka 200 divisioner till kanske upp mot 300-600....de får ofantligt mycket flygplan också på den tiden.

Medlem

skit i marinsoldaterna, focusera allt på norwich, försök ta england så fort som möjligt med ex. mekaniserade eller panzar, använd de som du ställer upp för barbarrossa så kan du flytta tillbaka dem sen när du tagit england. Det svåra med att ta england är att ha de marina resurserna som krävs för att hålla den engelska flottan borta...

Inaktiv
Skrivet av H4mm4r:

skit i marinsoldaterna, focusera allt på norwich, försök ta england så fort som möjligt med ex. mekaniserade eller panzar, använd de som du ställer upp för barbarrossa så kan du flytta tillbaka dem sen när du tagit england. Det svåra med att ta england är att ha de marina resurserna som krävs för att hålla den engelska flottan borta...

Hur många transports snackar vi om?

Hur många TAC's osv brukar ni ha?
Efter okkupationen av frankrike brukar jag har cirka 10-13 TAC's 3-6 CAS och kanske 15 Fighters/Interceptores.
Jag har alla i grupper om 5 förutom CAS där har jag 3 i varje.

Flottan brukar jag aldrig sattsa på heller, känns onödigt de första åren i alla fall.

Kör du total realism project? jag hörde nått om att ifall man okkuperar england så frågar de om fred..USA med tror jag....

Medlem

Jag kör 8/10 gånger modiferat, dvs starta med 500-1000IC :>
älskar att bygga upp fet arme, som sedan krossar och hånar sina patetiska små fiender <3
lira som swe med 500-1000IC, är riktigt riktig kul

även som tysk är det nice, då man kan göra sina armer exakt så man vill ha dom, tex "oändligt" många max 12divsions grupper med tanks, inv, mec osv.. <3 underbart


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Hur gör man det iceman?
Har testat något fusk 'neville' som skulle göra så att de accepterar alla förhandlingar men neville funkar inte

Medlem

man går in i ett sparat spel, tex DDR_1942_November_28.eug
i saves mappen.
Sen öppnar man filen i antekningar, och där kan du ändra och göra lite vad du vill
i den filen jag skrev högre upp, lirar jag som DDR. spela, spara öppna fil, och pilla å ändra <3
helt underbart.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Okej, tackar!
Vad är DDR? soviet?

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Okej, tackar!
Vad är DDR? soviet?

Deutsche democratische republik (med reservation för felstavning)

En del av det besegrade tyskland med sovietinfluens.:P

Inaktiv

Iceman skrev ju "DDR_1942_November_28.eug"

Hur kan DDR existera 42 ^^

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

Iceman skrev ju "DDR_1942_November_28.eug"

Hur kan DDR existera 42 ^^

För att jag startade krig direkt med tyskland, och sen kör med hmm event 10-13 eller nått sånt i consollen, så germany ger upp och FRG och DDR bildas.

Så nu håller jag på att ta över världen med DDR, gör kul!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kan ju avslöja att mitt Luftwaffe år 42 bestå i runda slängar av (och jag benämner dem som jag döper dem ;D) :
4 luftflottiljer (TAC)
6 störtbombsflottiljer (CAS)
3 Atlantsflottiljer (NAV)
5 jaktpatrullsgrupper (blandat med FIG och INT)

Det är svårt att inte lyckas med denna imponerande luftarme. Om jag mot all förmodan vill rubba på det hela brukar jag ersätta alla atlantsflottiljer med en transportflottilj för Airbornes, men de kostar så fruktansvärt mycket och tar för lång tid, så det är inget jag brukar göra.
Som man kanske förstår så brister däremot vissa andra vapenslag då det är luftwaffe jag först och främst inriktar mig på från 39-42, sen efter 42 är de mekaniska och pansar for the win (vilket dock kräver att man har tagit baku, annars får du det svårt med oljan till allt )

Inaktiv
Skrivet av H4mm4r:

Kan ju avslöja att mitt Luftwaffe år 42 bestå i runda slängar av (och jag benämner dem som jag döper dem ;D) :
4 luftflottiljer (TAC)
6 störtbombsflottiljer (CAS)
3 Atlantsflottiljer (NAV)
5 jaktpatrullsgrupper (blandat med FIG och INT)

Det är svårt att inte lyckas med denna imponerande luftarme. Om jag mot all förmodan vill rubba på det hela brukar jag ersätta alla atlantsflottiljer med en transportflottilj för Airbornes, men de kostar så fruktansvärt mycket och tar för lång tid, så det är inget jag brukar göra.
Som man kanske förstår så brister däremot vissa andra vapenslag då det är luftwaffe jag först och främst inriktar mig på från 39-42, sen efter 42 är de mekaniska och pansar for the win (vilket dock kräver att man har tagit baku, annars får du det svårt med oljan till allt )

Är det då 4-5 "divisioner" i varje flygflotilj ?!!?!?!?
Jag brukar ha 1 airborne + transportflyg ifall jag får för mig att ta över någon ö eller nåt

Ifall du inte gjort det så testa total realism, über avancerat....väldigt svårt enligt mig!
Där blir Waffen SS divisionerna speciella divisioner som har mer i atributen....samma med de sovietiska garde divisionerna.

Medlem

eller så länktar man till dötts på hoi3.com?

Inaktiv

jofan , har inte spelat något på ett tag just för att det känns så futtigt när man läser om HoI3!

1
Skriv svar