Trailer – Fördelarna med Xbox Live

Robot
Medlem
Trailer – Fördelarna med Xbox Live

XBOX Live har jag aldrig skaffat... har ju inte ens anslutit 360:n till nätet någon gång sedan jag skaffade den 2005.

Kommer inte ansluta One heller till nätet... blir enbart offlinespelande.

Medlem

Kan säga att du missar en hel del upplevelser Exxo

Medlem

Jag hoppas för användarnas skull att det kommer funka bättre än Live och speciellt Gold gjorde på 360'n.

Det var en ren misär för mig från början till slut, och när både internet, skärm, el, kontroller, konsoll och spel redan kostat dyra pengar så kändes det jävligt oskönt att behöva pynta en massa stålar för Microsoft points att köpa oflexibla subscriptions med bara för att kunna "lana" ett ganska laggigt GTA IV nån kväll då och då...

Skrivet av Exxo:

XBOX Live har jag aldrig skaffat... har ju inte ens anslutit 360:n till nätet någon gång sedan jag skaffade den 2005.

Kommer inte ansluta One heller till nätet... blir enbart offlinespelande.

Kan ju vara en bra idé att plugga in internetkabeln i fanskapet ändå, om inget annat så bara för att kunna ta del av uppdateringar till spel och konsoll.

Medlem

Utan internet funktion hade jag varken spelat konsol eller pc...

Inaktiv

Powerstar Golf verkar så jävla ball. 20 dollar ska det kosta, så det blir det första jag laddar ner.

Inaktiv

Vem är dum nog att betala för XBOX LIVE?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vem är dum nog att betala för XBOX LIVE?

Xbox live 12mån 378 kr. Är det så blodigt verkligen? Eller du kanske syftar på principen,,, Jag väljer att betala framför att inte betala för att tjänsten får stor press att fungera 24/7 utav konsumenterna.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vem är dum nog att betala för XBOX LIVE?

Xbox Live och PS+ är ingen dålig deal. För ca 35kr månaden får du hyra på livstid ca 6 nya spel varje månad (PSN).

Inte bara det man har även fått några månader gratis Music Unlimited när man förlängt sin PS+ prenumeration. Samt ett helt år för 12kr!

Det är få andra tjänster du betalar så lite i månaden för och samtidigt får så mycket tillbaka.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

glöm inte att du behöver Xbox liv för att en använda något på Xbox 360 eller xbox one.. så du kan inte titta på netflix ect på Xbox one och 360 utan att betala för Live.. så du behöver betala extra får nått du redan betalar för gg helt gratis att titta på ps3/4 (förutom att du måste betal netflix ect)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Exxo:

XBOX Live har jag aldrig skaffat... har ju inte ens anslutit 360:n till nätet någon gång sedan jag skaffade den 2005.

Kommer inte ansluta One heller till nätet... blir enbart offlinespelande.

Så du har heller inte laddat ned alla uppdateringar? Damn...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ozo
Medlem

Gillar hur de får "Onlinefunktionen" att låta som något de själva har uppfunnit.

På en PC eller ett Playstation kan du GRATIS (bortsett från kostnaden till din internetleverantör) spela spel online, fantastiskt va?!

Inaktiv

Bra att dom fixar till så att betalande användare får mer än bara onlinelirande, kan inte förstå varför någon betalade för det till förra generationen. Nu stoltserar man med mer onlinelirande och coop? Återigen så blir det ju att man betalar för sin internetanslutning en gång (och alla tjänster man nu har till, netflix, spotify o whatnot) och sen ytterligare en summa till MS fö ratt dom har skapat ett inlåst eget system.

Aja nu får man iaf lite gratisspel också, det är hursomhelst viktigt att det går åt rätt håll. Nu betalar man iaf för att få något.

Men...allt snack om "cloud AI" tar jag med ett par ton salt, blir väl som med glassbox, tror man rider på cloud computing som ett modeord inom marknadsföring. Visa upp något riktigt där det verkligen fungerar först.

Medlem
Skrivet av Ozo:

Gillar hur de får "Onlinefunktionen" att låta som något de själva har uppfunnit.

På en PC eller ett Playstation kan du GRATIS (bortsett från kostnaden till din internetleverantör) spela spel online, fantastiskt va?!

Men inte på en playstation 4

Medlem

Playstation 4, Xbox One... dagen då vi diskuterar Xbox One i en Xbox One artikel och Playstation 4 i en PS4-artikel blir att fira.

Jag avvaktar från båda och ser vilket håll jag lutar som mest mot. Om inget passar mig - ja då blir det ingen av de. Behöver någon vara bäst? Isåfall väljer jag mitt gamla Sega och Wonderboy in Monsterworld 5 till det... jag gillar det...

Väntar för övrigt ivrigt på konsolerna! Nyfiken!

Medlem
Skrivet av Exxo:

XBOX Live har jag aldrig skaffat... har ju inte ens anslutit 360:n till nätet någon gång sedan jag skaffade den 2005.

Kommer inte ansluta One heller till nätet... blir enbart offlinespelande.

http://static.giantbomb.com/uploads/original/3/31048/1563812-...

HETT!

Medlem
Skrivet av Exxo:

XBOX Live har jag aldrig skaffat... har ju inte ens anslutit 360:n till nätet någon gång sedan jag skaffade den 2005.

Kommer inte ansluta One heller till nätet... blir enbart offlinespelande.

Vilken sten har du legat under det senaste decennium?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Behöver någon vara bäst? Isåfall väljer jag mitt gamla Sega och Wonderboy in Monsterworld 5 till det... jag gillar det...

Helt korrekt och riktigt

Medlem

är det bara jag som tycker att det inte handlar något om "hur bra" xbox är. Utan mer hur bra SPEL tillverkarna är, text DICE.

Det ända som sägs om xbox, är väll att dom har en live version och man kan spela online? BIG DEAL!

Medlem

När PS4 släpps i Sverige så kommer de konsumenterna till den konsolen också få betala för internetfunktioner och online-spelande i form av ett playstation-plus konto. Förhoppningsvis så kommer även de erbjudanden som i dag erbjuds av PS3:s plus konto kunder att även gälla för PS4. Det vill säga att man betalar både för få tillgång till billigare spel och att få spela online m.m.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Playstation har aldrig haft och kommer inte vara lika stabil online som Microsoft. Inget PR-snack i världen kan ändra på det.

Självklart har jag betalat för Xbox Live i många år. Alla snåla jävlar som inte kan skippa en bira på krogen istället för en månadskostnad behöver inte yttra sig. Ni kan fortsätta snacka enbart i rummet ni spelar i, få era kreditkort hackade (minnet är kort hos gamers) och titta på tröga synkningar på era trophys. Eller köpa en konsol från Nintendo där inget av ens det ovan fungerar.

Man får vad man betalar för. Och där har alltid Xbox dominerat. Fakta.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Playstation har aldrig haft och kommer inte vara lika stabil online som Microsoft. Inget PR-snack i världen kan ändra på det.

Självklart har jag betalat för Xbox Live i många år. Alla snåla jävlar som inte kan skippa en bira på krogen istället för en månadskostnad behöver inte yttra sig. Ni kan fortsätta snacka enbart i rummet ni spelar i, få era kreditkort hackade (minnet är kort hos gamers) och titta på tröga synkningar på era trophys. Eller köpa en konsol från Nintendo där inget av ens det ovan fungerar.

Man får vad man betalar för. Och där har alltid Xbox dominerat. Fakta.

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFanboy..................


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Augustus:

Playstation har aldrig haft och kommer inte vara lika stabil online som Microsoft. Inget PR-snack i världen kan ändra på det.

Självklart har jag betalat för Xbox Live i många år. Alla snåla jävlar som inte kan skippa en bira på krogen istället för en månadskostnad behöver inte yttra sig. Ni kan fortsätta snacka enbart i rummet ni spelar i, få era kreditkort hackade (minnet är kort hos gamers) och titta på tröga synkningar på era trophys. Eller köpa en konsol från Nintendo där inget av ens det ovan fungerar.
Man får vad man betalar för. Och där har alltid Xbox dominerat. Fakta.

Ja, alltså PSN fungerar bra och är stabilt vid mulitplayer, men deras store och säkerheten för kontokort var undermålig, men är bättre nu. Hur många gånger tror du inte att microsoft har haft problem med deras OS till både datorer och xbox-konsoler? Det har iaf gjorts väldigt mycket virus till deras system så säkerheten kan inte ha prioriterats allt för högt hos Microsoft och samma med deras mejltjänst outlook/hotmail.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFanboy..................

Whatever. Jag kan i alla fall uttrycka mig som en vuxen.

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Augustus:

Playstation har aldrig haft och kommer inte vara lika stabil online som Microsoft. Inget PR-snack i världen kan ändra på det.

Självklart har jag betalat för Xbox Live i många år. Alla snåla jävlar som inte kan skippa en bira på krogen istället för en månadskostnad behöver inte yttra sig. Ni kan fortsätta snacka enbart i rummet ni spelar i, få era kreditkort hackade (minnet är kort hos gamers) och titta på tröga synkningar på era trophys. Eller köpa en konsol från Nintendo där inget av ens det ovan fungerar.
Man får vad man betalar för. Och där har alltid Xbox dominerat. Fakta.

Ja, alltså PSN fungerar bra och är stabilt vid mulitplayer, men deras store och säkerheten för kontokort var undermålig, men är bättre nu. Hur många gånger tror du inte att microsoft har haft problem med deras OS till både datorer och xbox-konsoler? Det har iaf gjorts väldigt mycket virus till deras system så säkerheten kan inte ha prioriterats allt för högt hos Microsoft och samma med deras mejltjänst outlook/hotmail.

Det här säger jag inte för att tjafsa med dig men Xbox Live har väl aldrig blivit så där tokhackat som PSN blev? Eller legat nere pga digitala attacker i någon form?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det här säger jag inte för att tjafsa med dig men Xbox Live har väl aldrig blivit så där tokhackat som PSN blev? Eller legat nere pga digitala attacker i någon form?

Nja, tusentals (?) personer fick sina Live-konton kapade för ca två år sedan och till skillnad mot PSN-hacket så blev de av med pengar. MS var väldigt motvilliga att hjälpa till under flera månader tills det gått så långt att större spelsidor började skriva om det - då blev man plötsligt väldigt bra på att åtgärda kunders problem inom några veckor.

Mängder med konton såldes ganska öppet på kinesiska Ebay-liknande sajter.

Snabbt "framgooglade" länkar:

http://kotaku.com/5850126/fifa+loving-hackers-strike-xbox-liv...
http://arstechnica.com/gaming/2011/10/xbox-live-users-experie...
http://www.joystiq.com/2012/01/04/xbox-live-fifa-hack-concern...
http://venturebeat.com/2011/12/04/how-i-was-hacked-a-tale-of-...

Medlem

Men det där verkar vara ganska knutet till Fifa?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Men det där verkar vara ganska knutet till Fifa?

Konton kapades i syftet att tjäna pengar. Ett sätt var att sälja kontona som billiga "poäng" där hackaren laddade kontot med den riktiga innehavarens pengar/poäng och skickade kontouppgifterna till köparen som handlade saker innan kontot spärrades. Den andra varianten att tjäna pengar var just FIFA Ultimate Team-pack eftersom de kan säljas vidare och omvandlas till riktiga pengar.

1
Skriv svar