EA: årliga spel kan förstöra varumärken

Medlem

Oj då, det måste ha varit svårt att komma fram till

Inaktiv

Det borde bara vara att rebranda lite, med lite häftigare actionfigurer och fler explosioner på cover, som de kan växla varje år och därtill lägga på collectors edition (där man också får med samlingsbara hockeykort), är det möjligt att försäljningen ökar något.

Efter floppen med SimCity kanske de kan göra en emergencygrej med varumärket SimBattlefield där man bygger banorna åt Simmarna. Varje gång man startar SimCity/Battlefield X poppar det upp en notifikation, och i spelet finns det som en grå ikon i menyn, kanske som expansion för 299?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Ersätt årliga med dåliga så har de råd att gå efter

Medlem

Och detta skall komma från EA som har lyckats förstöra hur många varumärken..C&C tex lol. är väl snarare dåliga utvecklare eller företag som förstör spel varumärken.

Medlem

Släpp pekpinnen, knip käft och sitt ner herr Blake.

EA är spelindustrins motsvarighet till en seriemördare som efter otaliga offer får ställas till svars för sina dåd, och försäkrar för juryn att han nu plötsligt fått ett samvete och att han inser att mörda människor faktiskt förstör deras liv, samt offrens familjemedlemmars liv för att sedan bli frikänd och fortsätta mörda som om ingenting har hänt. Ska de tvunget mjölka sönder allt de rör vid kan de väl åtminstone hålla käften medan de gör det, istället för att utsätta oss för sådana här uttalanden medan de låtsas att de har någon som helst självinsikt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Snarare har detta nog redan skett, ser allt mer som börjar titta på äldre spel och upptäcker hur mycket mer värde dessa ger om man aldrig spelat dem tidigare. Indiespelen kommer på sikt ta över om de fortsätter i samma stil, de stora bolagen står vid kanten på väg att falla ner i avgrunden.

Knappast, de stora AAA spelen säljer mer än någonsin. Har aldrig gått så bra för spelindustrin som nu så majoriteten av spelare verkar gilla dom.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Japp. Återskapa det sämsta spelet i serien. 2142 var ett skämt.

Du har bevisligen inte spelat det alls..

Medlem

BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Captain Obvious strikes again

Inaktiv

Märkligt att INGEN har upptäckt att Naughty Dog är den ENDA spelstudion i dagsläget som kan leverera ett sjuhelsikes kvalitativt spel med 2 års mellanrum. Det har de bevisat med Uncharted-serien (2007, 2009, 2011) samt The Last of Us (2013).

Naughty Dog har talang, vision och effektivitet vilket skapar mycket svartsjuka. Alla andra spelföretag behöver 3 år för att kunna leverera något utomordentligt bra. Tyvärr är det få som håller sig till detta. Antingen släpper de spel med ett års mellanrum eller så låter de en serie damma i 10 år för att sedan floppa.

Medlem

"Jorgensen påpekar också att Battlefield inte bara säljer en gång, utan spelare betalar för olika premium-aktiviteter under hela perioden då spelet är aktivt."

Och där har ni anledningen till att jag inte köper nåt jävla EA-spel. Så kul är det inte att betala tusentals spänn för att lira något som borde kosta en bråkdel.

Lägger mina pengar på normala utvecklare istället.

Medlem

Förstöra varumärken är väl EA:s företagsidé?

BF4 är underhållande men i sanningens namn så tillför det väldigt lite. Det är samma stuk som BF3 och det hela känns som ett "BF3: How we should've done it" än ett BF4. De största nyheterna är förstörelse och commander rollen. Båda har funnits i tidigare BF spel och nu återintroducerats. Förstörelsen har förbättrats tillsammans med grafiken men commanderrollen har gjorts otroligt tråkig. Man känner sig som en UAV-bot och det är i princip också det enda man kan göra av större betydelse. Dessutom har den utlovade commander appen fortfarande inte släppt till Android.

Till detta kommer att BF4 är det i särklass buggigaste spelet vid release som jag spelat. Spelet crashade vid varje loadingscreen, det krashar fortfarande under spel antingen genom felmeddelande eller genom att helt enkelt frysa sig, ljudet försvinner delvis i under stunder, texturerna flimmrar ibland på sina ställen, några gånger har jag dött utan orsak, Battlescreen har aldrig lyckats att koppla upp sig, du kan inte spela flera på samma nätverk med Upnp påslaget... listan kan göras längre.

Jag är trots detta nöjd med mitt köp men jag kommer nog inte köpa nästa Battlefield om det inte är en "solid 5/5 - bättre än Skagenröra och rostbröd". Jag var tveksam till att köpa detta pga. att jag kände att jag knappt hunnit spela ut BF3 innan BF4 kom.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Även att släppa gamla banor till sina nya spel förstör ett varumärke. Tex. att de nu ska släppa Operation Metro, Golf of Oman och Firestorm till BF4...

Det behöver inte nödvändigtvis vara negativt. Bad Company 2 fick kartor från sin föregångare gratis och omgjorda till Frostbite 1.5 motorn.
Jag vet inte om EA har sagt nåt om de här BF3 kartorna som ska släppas till 4an kommer vara gratis eller betal dlc


signatur

Game long and prosper

Medlem

Call of Duty spelen tar ju två år att utveckla! Det är ju treyarch som gör blops och infinity ward/några andra som gör mw bland annat. Alltså lika lång tid som det tog att göra bf4? Eller är det jag som tänker fel?

Medlem

Man bara måste älska räknenisselogik, om ett spel varannat år ger en vinst på 500 mille varför inte ge ut det varje år? Varför inte en gång i månaden? Eller veckan?

Avstängd

Hmm...mhm well, EA ni ska bara hålla igen truten och inte säga något.

Medlem
Skrivet av Halvurk:

Vad är FIFA då?

FiFA och NHL spelen måste man ju komma ut med varje år då spelare byter klubbar! tror inte fan boysen som gillar Ronaldo eller Slatan tex om de fortfarande skulle vara kvar i sina gamla klubbar i spelet när de nu spelar i Real Madrid och PSG!

Inaktiv

så det är inte EA som är onda utan kapitalisterna i bakgrunden?

Skrivet av n3ro:

Märkligt att INGEN har upptäckt att Naughty Dog är den ENDA spelstudion i dagsläget som kan leverera ett sjuhelsikes kvalitativt spel med 2 års mellanrum. Det har de bevisat med Uncharted-serien (2007, 2009, 2011) samt The Last of Us (2013).

Naughty Dog har talang, vision och effektivitet vilket skapar mycket svartsjuka. Alla andra spelföretag behöver 3 år för att kunna leverera något utomordentligt bra. Tyvärr är det få som håller sig till detta. Antingen släpper de spel med ett års mellanrum eller så låter de en serie damma i 10 år för att sedan floppa.

Jag håller med, men du kan inte jämföra Uncharted med CoD eller BF. Det är som två olika världar, eller i det här fallet tre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Branoc:
Skrivet av Halvurk:

Vad är FIFA då?

FiFA och NHL spelen måste man ju komma ut med varje år då spelare byter klubbar! tror inte fan boysen som gillar Ronaldo eller Slatan tex om de fortfarande skulle vara kvar i sina gamla klubbar i spelet när de nu spelar i Real Madrid och PSG!

Är du seriös? Det låter helt löjligt. I mina ögon borde vara särskilt svårt att släppa uppdateringar där man bara flyttar spelare mellan klubbar. Jag skulle inte vara förvånad om något av deras spel redan har stöd för detta (åtminstone i ett online-läge), men jag har inte spelat FIFA på ett antal år nu.

Medlem
Skrivet av doom:

så det är inte EA som är onda utan kapitalisterna i bakgrunden?

Det är fortfarande EA som sitter i styret. Pengar lyckas många andra utvecklare också få tag i. Ett ljus i slaskbrunnen att dem själva inser att ett Battlefield varje år kanske är att gå för långt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Klaga inte på EA/Activision/Ubisoft. Köp inte spelen. Visa att det inte är ok. De bryr sig inte ett skit om folk som klagar på forum så länge pengarna rullar in.

För övrigt.. inte DEM!!! De eller dom. Skall det vara så jävla svårt?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Klaga inte på EA/Activision/Ubisoft. Köp inte spelen. Visa att det inte är ok. De bryr sig inte ett skit om folk som klagar på forum så länge pengarna rullar in.

För övrigt.. inte DEM!!! De eller dom. Skall det vara så jävla svårt?

Vad säger du nu? 'Dom' tillhör talspråket. 'De'/'dem' tillhör skriftspråket.

Skrivet av kenji:
Skrivet av azynkron:

Klaga inte på EA/Activision/Ubisoft. Köp inte spelen. Visa att det inte är ok. De bryr sig inte ett skit om folk som klagar på forum så länge pengarna rullar in.

För övrigt.. inte DEM!!! De eller dom. Skall det vara så jävla svårt?

Vad säger du nu? 'Dom' tillhör talspråket. 'De'/'dem' tillhör skriftspråket.

Snygg avatar, vad står det; "IEGO"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

SNACKA GÅR JU EA.UPP TILL BEVIS

12
Skriv svar