Skylanders: Swap Force vs. Disney Infinity

Robot
Skylanders: Swap Force vs. Disney Infinity

I höst anfaller både Disney och Skylanders på bred plastfront. FZ ställer spelen och leksakerna mot varandra i en recensionsduell som bara en kan vinna.

#skylanders-swap-force, #disney-infinity, #disney-interactive-studios, #assassins-creed-iv-black-flag, #vicarious-visions


Medlem
Skylanders: Swap Force vs. Disney Infinity

Köper jag ett spel så vill jag få med allt utan att känna mig tvingad att köpa grejer på efterhand. Punkt slut. Testade min lillebrorsas uppsättning av Skylanders på Wii och viktiga grejer som utmaning existerade inte på långa vägar

Medlem
Skrivet av Hannorden:

Köper jag ett spel så vill jag få med allt utan att känna mig tvingad att köpa grejer på efterhand. Punkt slut. Testade min lillebrorsas uppsättning av Skylanders på Wii och viktiga grejer som utmaning existerade inte på långa vägar

Du kanske inte riktigt tillhör målgruppen heller. Hade jag haft detta när jag var, säg, 5-6 bast hade det varit awesome!

Kombinera leksaker med tv-spel

Medlem

Bra text. Har gått och funderat på att köpa hem någon utav dessa två för att spela med grabben då jag misstänker att han skulle tycka det är jäkligt roligt. Lutar åt Skylanders, dels efter ha läst det här och vad jag har sett och hört innan. Skylanders känns roligare helt enkelt


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

En numera gammal gamer/familjefars observationer:

Skylanders är fantastiskt roligt att spela tillsammans med grabben, men det är några saker man bör tänka på:
1) Antal figurer - det krävs (i alla fall om man spelar med ett yngre barn) många för att ta sig igenom nivåerna.
2) Antal figurer - ständigt kommer man till portar som enbart kan låsas upp med rätt element-figur, så minst en av varje krävs, i giants krävs dessutom de stora för att flytta på stenblock etc.
3) Antal figurer - Ditt/dina barn kommer vara besatt av att samla dem alla, glöm pokemon, det här leder till en hysteri av sällan skådat slag.
4) Nämnde jag figurerna? två jular i rad nu har grabben önskat sig pengar, pengar som på annandagen är slut då han har länsat valfritt elektronikvaruhus på allehanda figurer..
5) figurerna igen, de släpps regelbundet - ständigt någon ny som barnen dregglar över och vill ha

och så till disney infinity:
Efter att jag och grabben spelat igenom det briljanta karibiska äventyret, så har det mest stått och samlat damm.. varken monsters, superhjältarna eller tillägget bilar har lockat till mer än dryga speltimmen totalt i respektive världar.

Så, skillnaden mellan de båda är som natt och dag - även om disney lite här och var hintar om kommande släpp, så utifrån barnperspektiv så finns det bara ett val till kommande jul:

Skylanders Swapforce - tro mig, det får jag höra varje gång jag frågar om årets önskelista har förändrats

MEG
Medlem

När det gäller mellan Skylander och Infinity så är Skylander den populärast, har inte hört mina ungar eller deras kompisar ens nämna Infinity. Tror att Disney får svårt att konkurrera.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av ExaltedM0rph:

Skylanders Swapforce - tro mig, det får jag höra varje gång jag frågar om årets önskelista har förändrats

Tack för din utmärkta text, en bra vägledning för en småbarnsförälder som jag

Jag var personligen sjukt taggad på Disney Infinity, de har ju onekligen många olika och välkända världar till förfogande. Däremot har så gott som alla videoklipp jag sett från spelet sett riktigt tråkiga ut, trots att jag haft inställningen att det i första hand ska vara kul för barn.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Disneys figurer är väldigt klena, 6 åringen och hans vänner har redan "spelat" sönder 2 figurer, ingen av hans 30+ skylanders har gått sönder,

Sen ogillar jag skarpt att man inte kan spela med vilka gubbar som helst i disney och att i cars världen kunde man bara vara 1 spelare.

Medlem
Skrivet av MEG:

När det gäller mellan Skylander och Infinity så är Skylander den populärast, har inte hört mina ungar eller deras kompisar ens nämna Infinity. Tror att Disney får svårt att konkurrera.

Definitivt! Ungarna med kompisar har älskat skylanders från start. Har blivit ordentligt uppskattat som presenter med olika gubbar. "Byt med någon kompis om du har dubletter." Finns massor av kringutrustning eftersom det nu finns tre spel på marknaden-ryggsäckar, mjukisdjur, samlarbilder, leksaker som INTE går att spela med. Spelfigurerna håller själva för ganska hård lek. Kommer även till PS4. NEGATIVT!-Pengar, pengar, pengar..... Måste ha alla! Passar nog INTE till äldre tonåringar.

Medlem
Skrivet av uffhund:
Skrivet av Hannorden:

Köper jag ett spel så vill jag få med allt utan att känna mig tvingad att köpa grejer på efterhand. Punkt slut. Testade min lillebrorsas uppsättning av Skylanders på Wii och viktiga grejer som utmaning existerade inte på långa vägar

Du kanske inte riktigt tillhör målgruppen heller. Hade jag haft detta när jag var, säg, 5-6 bast hade det varit awesome!

Kombinera leksaker med tv-spel

Sant
Men det här med utmaning fanns ju i de spelen man spelade som liten. Super Mario t.ex. Har fortfarande inte klarat ut det helt

Medlem

Tycker personligen, som pappa till en femåring, att Disney Infinity är mer passande, då Skylanders är våldsammare. Jag har större kontroll över vad sonen gör om jag antingen själv är med och spelar eller om han spelar i en värld jag skapat.

Medlem

Tack, det blir Skylanders..
Har lutat lite åt att köpa Infinity bara för att få lite omväxling, men du puttade tillbaka mig i rätt spår.

Sen är det ju inte fel att det 30-talet gubbar dom lurat till sig kan återanvändas..

Medlem
Skrivet av uffhund:
Skrivet av Hannorden:

Köper jag ett spel så vill jag få med allt utan att känna mig tvingad att köpa grejer på efterhand. Punkt slut. Testade min lillebrorsas uppsättning av Skylanders på Wii och viktiga grejer som utmaning existerade inte på långa vägar

Du kanske inte riktigt tillhör målgruppen heller. Hade jag haft detta när jag var, säg, 5-6 bast hade det varit awesome!

Kombinera leksaker med tv-spel

Helt sant. Jag hade dyrkat det här som unge.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Blir infinity hos oss till jul. Grabben (5år) har kört igenom skylanders giants och lessnat på det.
Det är bara infinity som gäller då man frågar om hans önskelista till jul.

Medlem

Hos oss är det Disney som gäller. Min 5 åriga lilla tjej älskar det. Vi körde igenom hela superhjältarna. Det bästa är att det är en öppen värld. Hon kan springa omkring och göra vad hon vill medans jag koncentrerar mig på uppdragen.

Moderator | Testpilot

Har inte tid just nu att läsa texten men har Skylanders samma "öppna värd" och annat roligt som Infinity? Det är som en stor sandlåda där man kan gå runt och göra vad man vill i olika världar, som pirat från Pirates of the Caribbean och annat, skapa egna världar. För mig att Skylanders är "ban-baserat"?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar