Victoria II har gått guld

Robot
Medlem
Victoria II har gått guld

Trevligt! Då kan väl de 4-5 pers som ser fram emot det fira lite lätt.

Medlem

Just den mentalitet som dödar bra spel. Folk dissar nischade spel som är billiga att göra men har personlighet och djup framför grunda tretton-på-dussinet högbudgetspel vars enda personliga grej är titelnamnet.

Mer mindre speltillverkare och utgivare åt spelvärlden!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Trevligt! Då kan väl de 4-5 pers som ser fram emot det fira lite lätt.

Det där var i klass med "First!".
Säger inget, har inget med spelet att göra, utan är ren och skär boost för kebbe själv.
Tragiskt.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Aldrig spelat Victoria - dock ser det småkul ut. Får nog kolla närmare på vad det kan vara.

Och ja, jag håller med AkirA.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Wooho! Jag firar med tomtebloss (japp, jag är en av de 4-5).

OML
Medlem

Detta spel liknar hearts of iron, är det ungefär som det också?
För om det är, så kan det nog vara väldigt roligt.

Medlem

Ja det var ju trevligt att höra från kebbe att han pissar på uppföljaren ett av modern tids bästa strategispel. Tur att det fortfarande finns folk som uppskattar Paradox, som har svenska spelkreatörs-anor från tidigt 80-tal, och är en av våra nationella stoltheter vad gäller skapandet av sofistikerade och intellektuellt utmanande spel.

Medlem
Skrivet av OML:

Detta spel liknar hearts of iron, är det ungefär som det också?
För om det är, så kan det nog vara väldigt roligt.

Det är gjort av samma företag men medans Hearts of Iron fokuserar mer på själva stridandet och taktiken så ligger fokusen i Victoria mer på den industriella revolitionen, ekonomin och sådana saker även om man kan krigga tills gevären smälter även i detta spel. Det första Victoria var fenomenalt bra och jag tror även detta spel kommer vara fenomenalt bra

Medlem

Konsoll kids vet inte att uppskatta spel som kräver att du gnuggar dom små grå ... så tyck hellre synd om kebbe än dissa honom. Det ÄR faktiskt synd om sådana små liv

Medlem

Mmm... Mums!

Har suttit halva sommaren med EU3. Jag gissar att detta är mer av ungefär samma sak, och i så fall är man ju lite sugen!

Medlem

Så som jag har längtat efter det här spelet

Medlem

VICTORIA at last !
första spelet var grymt bra, det här lär inte vara sämre.

Skrivet av tf05er3:

Mmm... Mums!

Har suttit halva sommaren med EU3. Jag gissar att detta är mer av ungefär samma sak, och i så fall är man ju lite sugen!

Eh nej det är det knappast inte. EU serien är inte hälften så komplext som Victoria.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av tf05er3:

Mmm... Mums!

Har suttit halva sommaren med EU3. Jag gissar att detta är mer av ungefär samma sak, och i så fall är man ju lite sugen!

Eh nej det är det knappast inte. EU serien är inte hälften så komplext som Victoria.

Joho då, hälften så komplicerat är det visst!

(men inte mer)

Medlem

Jag har fått provspela en beta-version i fyra timmar och det är riktigt riktigt bra.

De har lyckats med att både göra det mer tillgängligt och fördjupa spelmekaniken.

Skrivet av JakopDalunde:

Jag har fått provspela en beta-version i fyra timmar och det är riktigt riktigt bra.

De har lyckats med att både göra det mer tillgängligt och fördjupa spelmekaniken.

Tack för infon. Känns bra det


signatur
Medlem
Skrivet av JakopDalunde:

De har lyckats med att både göra det mer tillgängligt och fördjupa spelmekaniken.

Nice! Vet sedan länge att det var deras mål att lyckas med det, men riktigt skoj att höra att det faktiskt verkar som att de har lyckats

Medlem

Det ska tydligen vara mindre micromanagement i 2:an. Det kan nog bli bra för ettan tyckte jag att micromanagementen gick in absurdum, speciellt med popsen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Trevligt! Då kan väl de 4-5 pers som ser fram emot det fira lite lätt.

Troll.

Du ska se att det är betydligt fler än 5 personer som ser fram emot det här spelet.
Frågan är nu, förboka eller vänta på första patchen? Paradox tenderar att släppa spel som är mer (oftast) eller mindre buggiga i början.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av JakopDalunde:

Jag har fått provspela en beta-version i fyra timmar och det är riktigt riktigt bra.

De har lyckats med att både göra det mer tillgängligt och fördjupa spelmekaniken.

Wow, Miljöpartiet Seal of Quality?

Medlem
Medlem

Redan förhandsbeställt. Paradox gör spel med underbar musik och enorm själ för den som kan avvara några timmar att sätta sig in i dem.

Bara en sån sak som att du kommer kunna ena Skandinavien och göra det kommunistiskt (eller vilken ideologi/nation du skulle vilja i princip).

Här är en länk på Kommunist Skandinaviens flagga ingame:

http://forum.paradoxplaza.com/forum/archive/v2avatars/SCA_com...

(gult och rött som i kalmarunionens flagga).

1
Skriv svar