Fragzone - Avsnitt 18

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av schmuttah:

noooo
bra avsnitt men ballade ur efter ca 20 minuter, då hoppade det till slutet direkt och filmen avbröts. Händer samma sak om jag spolar tillbaka till valfritt ställe mellan 20 minuter och slutet. Verkar vara problem med spelaren.

Samma sak om du laddar hem?


signatur
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Att spela Star Citizen med en Oculus Rift som har 4k och 240hz stöd vore inte helt fel.

Hoppas jag lever den dagen de händer =/

Medlem

Bra avsnitt!

Jag ser fram emot occulus rift, så gillade skarpt att ni hade ett helt avsnitt om OR

Inaktiv

om det inte är gjort för folk med förkrymta huvud , precis som gamingheadsets.

Medlem

Tack för ett bra avsnitt! Verkar rätt lovande med oculus rift.

Medlem

nån som har länk till killen med oculus rift plus kameran i ryggsäcken?

Medlem

Synd att ni testade så tråkiga demon.

När jag visar Riften för någon för första gången kör jag alltid:

Riftcoaster (berg-och-dalbana)
Dread Halls (ingen vågar spela det mer än ett par minuter...)
Titans of Space och/eller Blue Marble (för att slappna av en stund...)

/hulle.

Medlem

Nu verkar video spelarn funka igen och....

Woah... woah!

Dämpa ljuset, sätt på musiken...

...FZ blev helt plöstligt jävligt mycket sexigare ^^

Mer Kerstin i framtida avsnitt <3

Medlem

Det var en utmaning att se detta avsnitt på tåget och samtidigt försöka att inte skratta högt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Nu verkar video spelarn funka igen och....

Woah... woah!

Dämpa ljuset, sätt på musiken...

https://www.youtube.com/embed/8y4NyrwVUTg

...FZ blev helt plöstligt jävligt mycket sexigare ^^

Mer Kerstin i framtida avsnitt &lt;3

Omg, level 42 is teh shit!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av schmuttah:

noooo
bra avsnitt men ballade ur efter ca 20 minuter, då hoppade det till slutet direkt och filmen avbröts. Händer samma sak om jag spolar tillbaka till valfritt ställe mellan 20 minuter och slutet. Verkar vara problem med spelaren.

Samma sak om du laddar hem?

Nu funkar det iaf, räckte med att vänta en dag
haha älskar slutet på avsnittet.

ELF
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av schmuttah:

noooo
bra avsnitt men ballade ur efter ca 20 minuter, då hoppade det till slutet direkt och filmen avbröts. Händer samma sak om jag spolar tillbaka till valfritt ställe mellan 20 minuter och slutet. Verkar vara problem med spelaren.

Samma sak om du laddar hem?

Hm, jag har inte testat på hemsidan än. Gör det imorn. Men när jag testade .mp4 filen så stannade den när det var ca 1/3 kvar av videon.

Edit:
Gick att spela upp videon utan problem. Var förhoppningsvis bara fel vid nedladdningen av .mp4 filen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FOV ser väldigt liten ut, tar inte det bort lite av känslan. Som att gå runt med skygglappar som en häst har

Att få in din överkropp i spelet så att man ser sina egna armar borde väl kunna ordnas lätt med nya kinekten. Kameran filmar din kropp och den läggs in i spelet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Bra avsnitt! HD(+)-upplösning och texturer, sen är jag villig att bege mig ut i den virtuella världen fullt ut, oklart om jag kommer att köpa Occulus dock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

FOV ser väldigt liten ut, tar inte det bort lite av känslan. Som att gå runt med skygglappar som en häst har

Att få in din överkropp i spelet så att man ser sina egna armar borde väl kunna ordnas lätt med nya kinekten. Kameran filmar din kropp och den läggs in i spelet

Det uppleves inte så med headset på, skärmen tycks fyllla hela synfältet.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

FOV ser väldigt liten ut, tar inte det bort lite av känslan. Som att gå runt med skygglappar som en häst har

Att få in din överkropp i spelet så att man ser sina egna armar borde väl kunna ordnas lätt med nya kinekten. Kameran filmar din kropp och den läggs in i spelet

Det uppleves inte så med headset på, skärmen tycks fyllla hela synfältet.

åh verkligen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Vad heter Carls låt?

Den heter Dschinghis Khan - Moskau 1979 http://www.youtube.com/watch?v=NvS351QKFV4

Medlem
Skrivet av Leise:
Skrivet av Saurfange:

Vad heter Carls låt?

Den heter Dschinghis Khan - Moskau 1979 http://www.youtube.com/watch?v=NvS351QKFV4

TACK!!

Medlem

MIrror's Edge hade varit ett häftigt spel att spela med Rift.

Redaktör
Skrivet av Freffo:

MIrror&#039;s Edge hade varit ett häftigt spel att spela med Rift.

Jo, stadsmiljön gör sig nog fantastiskt. Så länge man står still...


signatur
Medlem

Ah såg nog allt vad ni gjorde där på framsidan =)...

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Freffo:

MIrror&amp;#039;s Edge hade varit ett häftigt spel att spela med Rift.

Jo, stadsmiljön gör sig nog fantastiskt. Så länge man står still...

Tror du inte Rift kommer fungera bättre sen när dem fått till högre upplösning? Har ju planerat att spela moddat Quakelive och Trackmania Fullspeed med den sen =P.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Ah såg nog allt vad ni gjorde där på framsidan =)...

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Freffo:

MIrror&amp;amp;#039;s Edge hade varit ett häftigt spel att spela med Rift.

Jo, stadsmiljön gör sig nog fantastiskt. Så länge man står still...

Tror du inte Rift kommer fungera bättre sen när dem fått till högre upplösning? Har ju planerat att spela moddat Quakelive och Trackmania Fullspeed med den sen =P.

Lycka till!


signatur
ELF
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ah såg nog allt vad ni gjorde där på framsidan =)...

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Freffo:

MIrror&amp;#039;s Edge hade varit ett häftigt spel att spela med Rift.

Jo, stadsmiljön gör sig nog fantastiskt. Så länge man står still...

Tror du inte Rift kommer fungera bättre sen när dem fått till högre upplösning? Har ju planerat att spela moddat Quakelive och Trackmania Fullspeed med den sen =P.

Lite spyvarning på det beroende på hur bra man är. Vissa är ju sjukt snabba i reflexerna och kommer dessutom upp i megahastighet...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

En polare har byggt en egen oculus rift som nyttjar en samsung s4 man snäpper fast framför två linser på ett par 3d-printade googles och ansluter sedan med trådlös dosa till telefonen och lirade en egenbyggd 1st person rc-helikopter simulator.

Det var jäkligt funky att prova där man inte kunde stå upp speciellt länge utan att veta var i rummet man var eller om man lutade eller stod. Fick alltså stå så att man hade rygg eller mage eller arm mot någonting för att inte ramla omkull. Riktigt awesome.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sweric:

Alltså har jag missat något med det vita headsetet Carl bär i början? Väldigt populärt bland streaming och gamers överhuvudtaget verkar det som om man kollar t.ex. youtube. Är det något speciellt? sett det lite överallt här o där, känns lite som steelseries populariteten

Det hade jag ingen aning om, vet knappt vad det är för märke.

Om jag kommer ihåg rätt så är dem av märket Tritton.

Länk till deras hemsida

Medlem

Såg ut som om man vänder på huvudet mer än vad "kameran" vänder på sig, men antar att det kommer att ändras och/eller vara en inställning?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar