Ryse – medelmåttigt enligt betygen

Robot
Medlem
Ryse – medelmåttigt enligt betygen

ganska väntat imo


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

man vet ju inte förens man testat själv dock, alla sidor lovprisade last of us å jag själv tyckte det var ett av dom tråkigaste spel jag spelat på flera år xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Är väl som det alltid varit med Crytek förutom möjligtvis första Far Cry? Ända sen Crysis verkar företagsmottot varit "Yta över substans".

Medlem
Skrivet av Icewind:

Är väl som det alltid varit med Crytek förutom möjligtvis första Far Cry? Ända sen Crysis verkar företagsmottot varit "Yta över substans".

EA SPORTS it's in the game

CRYTEK meh

xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Å fan, trots snacket om QTE m.m. så trode jag faktiskt att detta kunde bli något bra. Så fel man kan ha.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Är väl som det alltid varit med Crytek förutom möjligtvis första Far Cry? Ända sen Crysis verkar företagsmottot varit "Yta över substans".

Far Cry 1 & Crysis 1 är de spel som Crytek gjort som var bara IMO

Medlem

Ett spel med så mycket potential kastar de bara bort, sådär!

Medlem
Skrivet av Icewind:

Är väl som det alltid varit med Crytek förutom möjligtvis första Far Cry? Ända sen Crysis verkar företagsmottot varit "Yta över substans".

Kan inte annat än hålla med, de vet hur man gör snygga spel men har aldrig haft kul med ett av deras spel.

Medlem

Väldigt väntat. Sen första footage så framstod det som inget mer än ett tech demo för xbone och det var uppenbart att gameplay skulle komma i andra hand.

Kul att se att man iaf hade rätt trots alla här på fz som skrev att det skulle bli helt amazing

Medlem

Väldigt väntat som sagt.

Medlem

Medelmåttigt är väldigt snällt sagt, om man ser på vad för betyg spel får vanligtvis av sådana sidor så är det rent ut sagt ett skitspel enligt dem.

Medlem

Tycker det verkar kort men trist om det blir enformigt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Trodde faktiskt att det skulle bli nåt bra av det här, det spelet som fick mig att överväga att köpa en xone, ajja bara vänta till lite gameplay vid kommer ut så får man väl se

Medlem

Och detta är också från så kallade "proffisionella spel journalister" som ofta kan ge ut 95%, 10/10, 21/20 till nästan vilket ytligt dravvel som helst.

"Nextgen" konsolernas launchlibrary är ju typ lika mycket av ett skämt som konsolerna.

Sen ni som säger att "-Det brukar vara dåligt i början, herp derp". Jo tro fan det när alla idioter köper skiten oavsett.

Vet ni vad för spel som fanns tillgängliga när tex SNES släpptes? Super Mario World och F-Zero.

Medlem

Next gen måste visa mer än grafik för att imponera. Såg otroligt stelt och repetivt ut !

Inaktiv

Kan inte tänka mig att PS4/Xbone är prisvärda att införskaffa förrän nästa höst. Dessutom har de förmodligen släppt stabilare mjukvara fram tills dess, blivit kvitt med de få hårdvaruproblem som uppstått (PS4 har 0,4 % defektprocent och återstår att se vart XO hamnar) samtidigt som att en del mer genomarbetade spel har släppts på marknaden (Thief, Destiny, Witcher 3, Titanfall, Tom Clancy's Division osv).

En annan faktor är att utvecklarna förmodligen lämnar PS3/360-utvecklingen allt mer under 2014 och förmodligen helt 2015 för att enbart fokusera på de nya konsolerna. Därför tror jag att det kommer släppas en hel del fantastiska spel 2015-2016. Har man tålamod väntar man kanske på en billigare konsol runt hösten 2015 om tillverkningsprocessen går som den ska. Men jag är tveksam till att jag orkar vänta så pass länge (#whocares).

Inaktiv

Ska hämta min Xbox One på Gamestop imorgon, blev ganska överaskad när dom ringde och frågade om jag vill ha min bokade maskin, dom har tydligen importerat ett antal maskiner från England,

finns det nånting som funkar att ladda ner för oss svenskar ?
Typ Netflix Youtube eller annat .

Medlem

Tja det är ju Crytek, som har en tendens att göra själlösa produkter så...

Medlem

Ja som vanligt när det kommer från Crytek, och det som är bra med Crytek, är att dom är beviset på att grafik är inte det viktigaste i spel. För ett tråkigt spel är fortfarande tråkigt även om det ser bra ut, men ett roligt spel är roligt, hur det än ser ut.

Nånting Crytek måste börja förstå, är att vi(inte alla, men många) spelare/konsumenter har börjat inse att grafik är viktigt och kul när det är snyggt, men långtifrån det viktigaste i ett spel, och om inte Crytek börjar sluta med producera dom här själlösa(som Biggles skrev ovan, bra benämning) spelen, så lär dom inte ha kvar sina jobb speciellt länge till. Sen FarCry, har inte Crytek tillverkat ett enda riktigt bra spel, Crysis (snyggt men tråkigt och repetitivt), Crysis2 (fulare än ettan, och ännu tråkigare), Crysis3, (bättre än 2:an, men fortfarande fulare än ettan och fortfarande ett tråkigt spel). Nämner grafiken (fult/fulare) för det är vad Cryteks spel är kända för, och vad dom säljer sina spel med. Själv har jag nog inte spelat klart ett enda av Crytek spel, så jag köper inte längre spel från Crytek, för det är som kasta pengar i sjön!

Så tack, men är inte förvånad, och ännu en anledning till att inte köpa Xbone.

Längtar efter min PS4, hoppas den funkar bara när jag kommer hem på torsdag natt (webhallen nattöppet, vi ses där)...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det enda Crytek har gjort rätt på senaste tiden är att göra Cryengine öppen för alla att använda till skillnad från Frostbite.

Medlem

Tråkigt! E3 demot var väldigt imponerande, ett av de snyggaste spelen jag sett skulle jag nog tro! Jag har verkligen sett fram emot det

Medlem

Ganska bra att vi i Sverige får vänta på konsoler, så att man ser vad de går för innan man köper de.

Inaktiv
Skrivet av lyrael:

Tråkigt! E3 demot var väldigt imponerande, ett av de snyggaste spelen jag sett skulle jag nog tro! Jag har verkligen sett fram emot det

Rise of the robots var också riktigt snyggt när det kom

Inaktiv

Synd, var ett riktigt intressant koncept annars. Crytek är i mina ögon en ganska dålig spelutvecklare. Har fullständigt avskytt både Crysis 2 & 3. Har dock inte spelat första spelet som jag hört ska vara bra mycket bättre.

Skrivet av Thane:

Det enda Crytek har gjort rätt på senaste tiden är att göra Cryengine öppen för alla att använda till skillnad från Frostbite.

Ja, för Windows 7, funkar inte på W8 tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Väntat då Crytek är en medioker studio.

Inaktiv

GRAFIK KOSTAR PENGAR,JAG ÄLSKAR STRIDERNA:up:

1
Skriv svar