Fira Planetside 2 med dubbel xp

Robot
Fira Planetside 2 med dubbel xp

Gratisshootern fyllde ett år i går, fira och få bonus fram till måndag morgon.

#planetside-2, #sony


Medlem
Fira Planetside 2 med dubbel xp

ett spel jag rekommendera


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Är det något spel som förtjänar mer uppmärksamhet så är det Planetside 2.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Perfekt, undra om det stackar med alla XP boosters man fick under pre-season tournament.

Btw så är nog filmen inte från planetsides stora kartor. Det där är deras små kartor som inte är i bruk vad jag vet. Mer för små strider som team death match och sånt.

Medlem

Helt klart spelbart efter OMFG-patchen som kom ganska nyligen. Jag har höjt min fps med 20 i snitt (60 -> 80) i större fighter!

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Perfekt, undra om det stackar med alla XP boosters man fick under pre-season tournament.

Ja, det gör det. Jag har premium och igår kväll lade jag till min 3-dagars Hyper boost (100%) på det, så tillsammans med dubbel XP just nu så får jag över 500 xp per kill och några tusen XP för att förstöra tanks. Tjänade ihop runt 1500 certs på några timmar. Good times.

Edit: Lite dåligt val av video, om jag får vara kritisk. Det som visas upp är egentligen en pytteliten duellkarta som bara används vid speciella tillfällen. Jag tycker vi kan visa upp en av svensken "lillbabs" många PS2-videos istället:


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av chrisragnar:

Perfekt, undra om det stackar med alla XP boosters man fick under pre-season tournament.

Ja, det gör det. Jag har premium och igår kväll lade jag till min 3-dagars Hyper boost (100%) på det, så tillsammans med dubbel XP just nu så får jag över 500 xp per kill och några tusen XP för att förstöra tanks. Tjänade ihop runt 1500 certs på några timmar. Good times.

Edit: Lite dåligt val av video, om jag får vara kritisk. Det som visas upp är egentligen en pytteliten duellkarta som bara används vid speciella tillfällen. Jag tycker vi kan visa upp en av svensken "lillbabs" många PS2-videos istället:

https://www.youtube.com/embed/oNbXgNsr56g

Tänkte också länka babbs det var lite konstigt att visa den video de visade nu.

ljuset och surroundljudet med 7.2 lurar i PS2 är riktigt nice tycker jag.

Medlem

jag hörde att det fortfarande var lite buggigt och att frameraten sänks för det är så massivt, stämmer detta??


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Har varit med i strider där det varit tusentals spelare, och ofta hundratals samtidigt på skärmen, och haft ca 30-40 fps.

Flyter på riktigt bra.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

jag hörde att det fortfarande var lite buggigt och att frameraten sänks för det är så massivt, stämmer detta??

Beror på vad du menar, det finns säkert en del buggar. Kommer det alltid finnas, i alla spel. Utom tetris kanske. Och hurvida det kommer vara spelbart eller ej med mycket spelare på skärmen beror mycket på vad du har för dator c:

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

jag hörde att det fortfarande var lite buggigt och att frameraten sänks för det är så massivt, stämmer detta??

Ett så här stort MMOFPS-spel är aldrig utan buggar, men de är inte så många just nu och det är inget som stör.
Däremot har SOE nyligen släppt den första av många prestandapatchar som ökade framerate väldigt mycket (minst 20-30 fps, i många fall ännu mer), så nu flyter det väldigt bra, även i stora strider med hundratals spelare samtidigt.
Du borde prova, det är ju trots allt free-to-play.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skribent

När jag spelade det här senast, kort efter lanseringen, var det ganska svårt att hitta riktigt roliga strider. Det blev alltid så att en sida var överlägsen och mest bara stod och tog kontrollpunkter utan motstånd. Motståndarna i sin tur valde istället dra vidare till något oövervakat objective och plocka den istället för att försvara vad de redan hade.

Ni som vet, är det fortfarande så eller finns det större anledningar att försvara sina områden nu? Så det blir fler fläskiga – och jämna! – slag?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

När jag spelade det här senast, kort efter lanseringen, var det ganska svårt att hitta riktigt roliga strider. Det blev alltid så att en sida var överlägsen och mest bara stod och tog kontrollpunkter utan motstånd. Motståndarna i sin tur valde istället dra vidare till något oövervakat objective och plocka den istället för att försvara vad de redan hade.

Ni som vet, är det fortfarande så eller finns det större anledningar att försvara sina områden nu? Så det blir fler fläskiga – och jämna! – slag?

Det har blivit bättre, men man får ha lite koll själv också. Framförallt är det enklare att se på kartan var vettiga strider finns, då antal personer för varje fraktion som är närvarande inom ett område visas i ett uppskattat nummer, och via ett cirkel diagram i relativa % om man håller muspekaren över området.

Till exempel kan det stå 25-48 TR, 1-12 VS och 48+ NC, å kanske 38% TR, 5% VS samt 57% NC. Hittar man då ett bra antal, och en sån ära 50/50% strid som möjligt så brukar man få sig en intressant strid.

Sedan gäller ju det också att det passar ens spelstil, vissa platser ger mer plats åt infanteri, då kanske man inte blir så glad ifall man rullar dit med en pansarvagn och inte kan göra ett dyft efter 10 mins restid.

I alla fall så kan man inte ta baser hur som helst längre, då vissa baser länkar till andra, och det hjälper lite det med. Se bara till att om du börjar bli frustrerad, försök hitta en annan strid, det är nog mitt bästa tips.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

När jag spelade det här senast, kort efter lanseringen, var det ganska svårt att hitta riktigt roliga strider. Det blev alltid så att en sida var överlägsen och mest bara stod och tog kontrollpunkter utan motstånd. Motståndarna i sin tur valde istället dra vidare till något oövervakat objective och plocka den istället för att försvara vad de redan hade.

Ni som vet, är det fortfarande så eller finns det större anledningar att försvara sina områden nu? Så det blir fler fläskiga – och jämna! – slag?

Allra bästa tipset jag har åt alla som börjar spela det här spelet är att gå med i en etablerad Outfit (fungerar som klaner), följ order och passa på när det är Alerts (1-2 timmars målfokuserade uppdrag där man kämpar om områden/baser för att avgöra en vinnare i slutet). Man kan självklart strida ensam, men det här spelet är gjort för lagspel och det blir så enormt mycket roligare då.

Till viss del lider spelet fortfarande av att det inte finns något slutmål. Baser och områden flippar ägare ganska ofta och man kan uppleva att det hårda jobb man lägger ner för att vinna ett slag, i slutändan inte spelar så stor roll. Istället blir det att man letar efter jämna och stora strider. Men det har blivit bättre, och SOE jobbar på fler nyheter som ska göra striderna mer meningsfulla (t ex att man kan låsa en kontinent som "sin egen").

Dessutom har det blivit mycket mer sällsynt och omöjligt att "ghostcappa", dvs bara stå ensam och flippa en bas utan motstånd. Främst pga det de kallar för lattice link, dvs nu måste baser vara sammankopplade via en fysisk länk som finns mellan baser. Så striderna är mer naturliga nu och man kan förutse motståndarnas planer mycket mer. Det skapar bättre strider och mer ger mer strategiskt djup.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar