Monster-pc kör Arma 3 med fyra Nvidia Titan

Medlem

Vad var poängen med detta? Att visa hur dåligt Arma 3 ser ut även med en monster dator?

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Take that, shitconsoles!!

Humor på hög nivå, tack för ett kreativt inlägg.

Om det krävs hårdvara för 55 papp för att visa upp det jag såg så är jag inte imponerad. Hade velat se ett bättre exempel på vad fyra titankort kan prestera.

Medlem

ARMA 3 är fruktansvärt dåligt gjort på alla plan och detta inkluderar även den dåligt optimerade grafikmotorn som får sitt rätta flyt när man kopplar ihop 4x titans. Helt fantastiskt

dåligt :P.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem

Maxar den Crysis?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Vemfanbryrsig:

Är spelen bra optimerade klarar du av att köra ett vackrare spel på mitt 660 Ti..

Visst kan du det men banorna är hur små som helst och viewdistance är skrattretande. Till och med BF4 ser dåligt ut när man står och tittar ut mot ingenstans och det är på ultra kan jag tillägga.

Medlem

Det tråkiga är väll att min skärm bara stödjer 1080p, och att youtube visar videos i 30fps, så det såg inte bättre ut en på min dator, plus att det såg ut att laga (iom den låga Fps:en)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Ztreek:

290x är väl liiiite starkare än en titan? Sen 1/3 i pris.

problemet är då dock att det inte är Nvidia , utan AMD vilket talar för sig själv ^^

"den mest kraftfulla speldatorn någonsin".

Medlem

Någon annan som hade förväntat sig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är?

Inaktiv

Ett enda GTX 670 är helt ok i skogar och liknande, som tycks kräva mest, men det är helt odugligt i städerna pga processorbegränsningen. Då spelar inte 4 Titan någon roll.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Take that, shitconsoles!!

och när var konsoler bättre än en pc? behöver inte skriva i varje tråd att konsoler suger börjar bli jävligt tröt på det...

Medlem

jävla gnäll..ge mig den datorn NU

Medlem

Jag hade förväntat mig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Exxo:

Någon annan som hade förväntat sig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är?

Skrivet av autograph:

Jag hade förväntat sig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är!

Hur menar ni? De spelar Arma 3 på max.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Exxo:

Någon annan som hade förväntat sig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är?

Skrivet av autograph:

Jag hade förväntat sig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är!

Hur menar ni? De spelar Arma 3 på max.

- Jaha. OK. Då hjälper det inte med fler grafikkort. Det ser alltså likadant ut med ett grafikkort som jag köpte förra året!?


signatur

autograph

ZF
Medlem

cool, USA har utvecklat supersoldiers som inte utlöser minor trots 40kg packning i ryggsäcken!

dom borde kanske kört på RAID 5 SSD också, jättetjockt med pop-up är en underdrift.

Medlem

Och det räcker med endast 1200W? Inte illa.

Edit: 80+ Platinum. Ah, givetvis.

Inaktiv

Trots fyra Nvidia Titaner laggar spelet!

ZF
Medlem
Skrivet av Raklödder:

Trots fyra Nvidia Titaner laggar spelet!

vad förväntar ni er egentligen, spelet är specifikt utvecklat för att stödja det militärindustriella komplexets intressen i Israel naturligtvis.

*fintiol on*

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Ztreek:

290x är väl liiiite starkare än en titan? Sen 1/3 i pris.

problemet är då dock att det inte är Nvidia , utan AMD vilket talar för sig själv ^^

"den mest kraftfulla speldatorn någonsin".

ta en gammal väl provad volvo och kör på den och det funkar, motorn funkar allt funkar helt enkelt etc, sen tar du en annan bil som är kraftigare, men istället så funkar dom inte och allt blir bara fel, Ja då är juh volvon fortfarande mest kraftfull ^^

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Exxo:

Någon annan som hade förväntat sig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är?

Skrivet av autograph:

Jag hade förväntat sig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är!

Hur menar ni? De spelar Arma 3 på max.

- Jaha. OK. Då hjälper det inte med fler grafikkort. Det ser alltså likadant ut med ett grafikkort som jag köpte förra året!?

att ha fler grafikkort gör inte ett spel snyggare i sig själv, dock så med fler grafikkort gör du så att du faktist kan få det att se ut så snyggt spelet bara går och ändå få det att flyta på utan att datorn kurkar.

Medlem

Måste hålla med de flesta här.
Detta ser ut som för länge sedan när de först började öka upplösningen till 640x480 och 1024x768.

Upplösningen ökade men storleken på texturer och antal polygoner på modeller etc ökade inte i samma utsträckning vilket gjorde att det såg förjävligt ut rent ut sagt.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:
Skrivet av Hunkala:

Känns som att de borde slängt i 4 780 ti istället, bättre prestanda och billigare.

Ska man ha den upplösningen så räcker inte 780 Ti:s VRAM.

I den upplösningen räcker det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Exxo:

Någon annan som hade förväntat sig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är?

Skrivet av autograph:

Jag hade förväntat sig aningens mer med tanke på vad kostnaden för en sådan dator är!

Hur menar ni? De spelar Arma 3 på max.

- Jaha. OK. Då hjälper det inte med fler grafikkort. Det ser alltså likadant ut med ett grafikkort som jag köpte förra året!?

Hänger inte med här, förväntade du dig att det skulle se snyggare ut? De kör ju på max settings, snyggare en så blir det inte (Dock har dem ju iofs 1440p, vilket dock inte syns ifall du själv inte har en sådan skärm.


signatur

Rwa?

Medlem

Som sagt, det såg ju inte snyggt ut, OCH hackade. Trots "max settings"!
Kanske ett annat spel skulle se snyggare ut på fyra grafikkort?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Som sagt, det såg ju inte snyggt ut, OCH hackade. Trots "max settings"!
Kanske ett annat spel skulle se snyggare ut på fyra grafikkort?

Filmen går mest troligt inte i 60 fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

NVIDIA jobbar på prestandan hela tiden. Uppdatering kom i tisdags:
"This 331.82 Game Ready WHQL driver ensures you'll have the best possible gaming experience in Assassins Creed IV: Black Flag and Need for Speed: Rivals. These Game Ready drivers will also provide performance enhancements in a wide variety of different games. When running at 4K resolutions, SLI performance increases by as much as 50% in key titles like Metro: Last Light, Crysis 3, and Battlefield 4."

12
Skriv svar