Allt om Xbox One

Medlem

Sånt här är rätt coolt tycker jag mins ni Uncharted 2 multi play där man kunde titta på tidigare omgångar spela fram å t baka zooma roar sig fritt på banorna och ta stillbilder där det passade! Det var grejer det tråkigt att ps4ans och xboxens funktioner av inspelning inte verkar funka så..........men man kan ju alltid hoppas att det blir så sen.

Medlem

Själv tycker jag microsoft gjorde bort sig som företag innan release, känner inte riktigt det spelar någon roll längre vad dom gör med boxen, eller vilka spel som kommer.
Jag tänker inte stödja det.

Tror inte det blir ett ps4 heller, då skall det vara något satans exklusivt och coolt.

Många spel på pc fronten jag ser fram emot, så där finns det en given satsning.

Medlem
Skrivet av ZlitZ:

Vart får allt folk ifrån att x1 är 1000 kr dyrare? Billigaste ps4: 3995 och billigaste xb1: 4487 = 495 kr dyrare.

Det handlar väl om att man tittat på vad konsolen kostar i USA och slentrianmässigt lagt till en nolla.

PS4 skulle från början kosta runt 3695 här har jag för mig, sedan användes Copyswedes nya avgifter för konsoler som en ursäkt att höja priset med några hundralappar till 3895 i samma veva som Xbox One målade in sig i ett hörn runt E3 (medan Xbox One redan var lite väl dyr), och sen när Xbox One försenades såg man väl möjligheten att höja priset lite till när största konkurrenten försvann. Det där är ju förstås spekulationer från mig.

I Storbritannien skiljer det 80 pund (349 och 429). Priset i Euro är jag osäker på, kanske är 399 euro/499 euro där med?

Kan även vara värt att tillägga att Microsoft ska skicka med FIFA 14 i Europa, och det är ju värt 50-60 euro i butik.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Sånt här är rätt coolt tycker jag mins ni Uncharted 2 multi play där man kunde titta på tidigare omgångar spela fram å t baka zooma roar sig fritt på banorna och ta stillbilder där det passade! Det var grejer det tråkigt att ps4ans och xboxens funktioner av inspelning inte verkar funka så..........men man kan ju alltid hoppas att det blir så sen.

Något som redan fanns i Halo 3

Medlem

Jag ser fram emot Xbox men jag hoppas spelutvecklarna kommer på lite fiffiga spel där Kinect används på ett bra sätt.

Lite som Nintendo med deras WiiU där någon spelar med vanliga handkontrollen och en annan spelare sitter med paddan med skärm och spelar.

Som ni hör har jag inget bra förslag men utvecklarna (de vi betalar pengar) måste väl kunna komma på något mer än Kinect Star Wars?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av KoP:

Perfekt för mig som i dagsläget använder 360'n till 50% spel 50% hyra film. Ser gärna ett bredare spektrum av funktioner ägnat till olika former av rekreation än bara spel.

Kanske testa en pc?

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av KoP:

Perfekt för mig som i dagsläget använder 360'n till 50% spel 50% hyra film. Ser gärna ett bredare spektrum av funktioner ägnat till olika former av rekreation än bara spel.

Kanske testa en pc?

Nu var du allt fyndig du

KoP
Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av KoP:

Perfekt för mig som i dagsläget använder 360'n till 50% spel 50% hyra film. Ser gärna ett bredare spektrum av funktioner ägnat till olika former av rekreation än bara spel.

Kanske testa en pc?

Nä, pc är ute när det kommer till underhållning för egen del. Den får användas till annat som att betala räkningar m.m vilket jag inte räknar som rekreation.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Sille:
Skrivet av KoP:

Perfekt för mig som i dagsläget använder 360'n till 50% spel 50% hyra film. Ser gärna ett bredare spektrum av funktioner ägnat till olika former av rekreation än bara spel.

Kanske testa en pc?

Nä, pc är ute när det kommer till underhållning för egen del. Den får användas till annat som att betala räkningar m.m vilket jag inte räknar som rekreation.

Lyssnar på musik. tittar på film/serier på alla möjliga sätt;), spelar spel(Nästan alla=), Oculus rift. MMO, Modning. Det e det jag kommer på som jag gör med min pc för underhållning.
Nu min 360 vad gör jag på den mmmmmm spelar Halo typ=P för de har tvingat mig att köpa en 360 för 1 spel serie. suck.

Medlem

Jag såg nu att CDON.COM har ett bra pris på en kinect för xbox 360 nu för den som är intresserad.

499 kr inkl frakt. Elgiganten tar t.ex. 799 kr i butik för samma sak.

http://cdon.se/spel/microsoft_-_kinect-8564232?utm_source=pri...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

12
Skriv svar