Spel som film, vill vi se fler ?

Medlem
Spel som film, vill vi se fler ?

Satt idag och fick ett riktigt Metro 2033 sug, tyvärr så har jag ej hunnit igenom last light, men ska köpa det som en jul bonus till vintern ;D

Satt o funderade på om dessa böcker/spel skulle kunna bli bra på film, så jag surfade runt lite och hittade

http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/mgm-metro-2033-m...

http://www.geekosystem.com/metro-2033-movie/

http://www.gamespot.com/articles/metro-2033-movie-in-the-work...

så kanske vi faktiskt får se en film i framtiden

Samtidigt känner man viss tvivel, många filmer baserade på spel har tyvärr inte kanske blivit dom bästa, samtidigt som några verkligen har lyckats

Så vad tycker ni ? Själv skulle jag älska o se typ metro på bio, men känns som att världen samtidigt är för unik för att kunna passa bra som rulle

Medlem

Generellt så måste jag säga nej.
De flesta filmer baserade på spel är ju såna våldamma förolämpningar emot sina föregångare att man blir spyfärdig av tanken.
Och det sista jag vill är att mina favoritspel, story och karaktärer får den behandlingen.

MEN det som är så otroligt synd är ju att spelmarknaden innehåller så oerhört många spel som skulle kunna bli underbara filmer och/eller tv-serier.
I rätt händer skulle vi kunna få så många bra spelfilmer att fritiden inte räcker till!
I rätt händer... Och historien säger ju att rätt händer sällan får tag i rätt material.

Så återigen, generellt måste jag säga nej till alla former av spel-till-film =(


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

En välgjord Metro-film skulle jag otroligt gärna se på bio, men det vore ju faktist en filmatisering av boken snarare än spelet. Otroligt bra böcker, men om de skulle bli dåligt behandlade av någon dålig regissör så skulle jag bli fruktansvärt besviken.

Medlem

Om filmen görs ordenligt så varför inte. Flesta filmer som bygger på spel är desvärre rent utsagt bedrövliga men det finns undantag.
Personligen tyckte jag första Silent Hill filmen som kom var riktigt, riktigt bra.

Skrivet av Athaleos:

En välgjord Metro-film skulle jag otroligt gärna se på bio, men det vore ju faktist en filmatisering av boken snarare än spelet. Otroligt bra böcker, men om de skulle bli dåligt behandlade av någon dålig regissör så skulle jag bli fruktansvärt besviken.

Så om Michael bay skulle stå som regissör för en metro film så hade kanske inte förväntningarna varit helt på topp kanske ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Normalt är jag skeptisk till filmer som baseras på spel. Kolla bara RES-filmerna...

Men det beror ju förstås på vem som gör filmen. Exempelvis så ska ju skaparen av Moon göra Warcraft film. Och han litar jag på helt och hållet. Tror det kommer bli en bra film!


signatur

Everybody needs help.

Ish
Medlem

Assassins Creed.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Apministern:

Normalt är jag skeptisk till filmer som baseras på spel. Kolla bara RES-filmerna...

Men det beror ju förstås på vem som gör filmen. Exempelvis så ska ju skaparen av Moon göra Warcraft film. Och han litar jag på helt och hållet. Tror det kommer bli en bra film!

Om du har tid så kan jag varmt rekka och titta på den här, RE filmerna har nog aldrig funnits i ett bättre sammanhang än i denna
http://redlettermedia.com/half-in-the-bag-the-resident-evil-s...

mm Moon var väldigt bra!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av Ish:

Assassins Creed.

Det kommer inom "kort", med Michael Fassbender i huvudrollen.

http://goo.gl/x2fAwZ


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Max Payne vore nice.... oh, wait. Glöm det. Har ju redan kommit ut, två gånger till och med.

StarCraft skulle nog sitta fint på duken, eller kanske Diablo. Eller Warhammer 40k, kanske inte så mycket handling från spelen men går väl att låna en story från pappersformen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

KoP
Medlem

Ports of call som film och jag är först i kön! Skeppsredare som konkurrerar om dom bästa rutterna. Blod, svett och svek!

Nää, men The Last Ninja 2 skulle jag gärna se som film. Den ensamma ninjan som i jakt på hämnd reser i tiden och hamnar i ett 80-tals New York city.

Medlem

Skule va riktigt najs med en Metro film


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem
Skrivet av conthox:

Eller Warhammer 40k, kanske inte så mycket handling från spelen men går väl att låna en story från pappersformen.

Dy har ju "Ultramarines" filmen, men den var väl på sin höjd OK


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av conthox:

Eller Warhammer 40k, kanske inte så mycket handling från spelen men går väl att låna en story från pappersformen.

Dy har ju "Ultramarines" filmen, men den var väl på sin höjd OK

Oj, den hade jag missat. Tack för tipset


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Apministern:

Normalt är jag skeptisk till filmer som baseras på spel. Kolla bara RES-filmerna...

Men det beror ju förstås på vem som gör filmen. Exempelvis så ska ju skaparen av Moon göra Warcraft film. Och han litar jag på helt och hållet. Tror det kommer bli en bra film!

Om du har tid så kan jag varmt rekka och titta på den här, RE filmerna har nog aldrig funnits i ett bättre sammanhang än i denna
http://redlettermedia.com/half-in-the-bag-the-resident-evil-s...

mm Moon var väldigt bra!

Klockren!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

System Shock (2) hade varit grymt att se som film.
Naturligtvis finns det en del liknande filmer, men inte tillräckligt lika.

Medlem

Tycker ofta inte att det lever upp till förhoppningarna så, nej tack för mig!

Jag säger nog nej, de flesta spel som skulle funka som film är redan "filmatiska", kan inte se en filmatisering av Outcast t ex.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Apministern:

Normalt är jag skeptisk till filmer som baseras på spel. Kolla bara RES-filmerna...

Men det beror ju förstås på vem som gör filmen. Exempelvis så ska ju skaparen av Moon göra Warcraft film. Och han litar jag på helt och hållet. Tror det kommer bli en bra film!

Om du har tid så kan jag varmt rekka och titta på den här, RE filmerna har nog aldrig funnits i ett bättre sammanhang än i denna
http://redlettermedia.com/half-in-the-bag-the-resident-evil-s...

mm Moon var väldigt bra!

Klockren!

hehe

- What is the Umbrella Corporation's ultimate goal ?
- To be evil!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

En tanke som redan har nämnts i tråden är en Diablo film… vet inte hur den skulle göras, hur man skulle kunna få ihop en bra story eller ens med vilka karaktärer men DAMN VAD NAJS DET VORE!

Brb, ska bara skriva till Hollywood! ;P


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Man får ge regissörer en chans med filmatiseringar av spel ( utom Uwe Boll ).

Metro 2033, Max Payne ( tyckte filmen var okej, men kunde varit så mycket bättre ), Hotline Miami ( finns redan Drive iofs ), och Bioshock. Dessa hade jag velat se

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av conthox:

Eller Warhammer 40k, kanske inte så mycket handling från spelen men går väl att låna en story från pappersformen.

Dy har ju "Ultramarines" filmen, men den var väl på sin höjd OK

Oj, den hade jag missat. Tack för tipset

Var försiktig med att tacka för det tipset, ultramarines är så fruktansvärt dålig!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Det enda jag vill se är att Castlevania filmen blir bra. Inget Twilight med glitter och glamour utan en blodig vampyr rulle med passande musik.

http://m.imdb.com/title/tt0488982/

Medlem

En deckar-komedi i Grim Fandango universumet skulle vara fint.

Medlem

Heavy Rain, Fallout, Alan wake, AC serien självklart. Jag behöver inte riktiga skådisar, det räcker med CGI effekter som dom använder i gametrailers. Där har dom mer kontroll över.

Medlem

tror allt handlar om budget, sen är det klart att vissa spel väcker större känslor som kanske är unika för varje enskild person, och på så sätt målar man upp förväntningar om en film som kanske speglar något helt annat. Precis som med böcker

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av conthox:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av conthox:

Eller Warhammer 40k, kanske inte så mycket handling från spelen men går väl att låna en story från pappersformen.

Dy har ju "Ultramarines" filmen, men den var väl på sin höjd OK

Oj, den hade jag missat. Tack för tipset

Var försiktig med att tacka för det tipset, ultramarines är så fruktansvärt dålig!

Den är helt Ok, men har man annat att göra så är det inget som man prioriterar. Jag orkade se ungefär halva, får se om jag återupptar tittandet eller om det stannar där.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Grim Fandango gjort av WETA digital, även om storyn skulle suga skulle jag fortfarande vilja se!!!

Medlem

Vad som är problematiskt med spelfilmer är la att man nästan alltid lägger in övertydliga och dåliga refrenser till spelet bara för att göra "the nerdzzz" glada, vilket oftast misslyckas. Kolla bara på filmen Doom...


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Vad som är problematiskt med spelfilmer är la att man nästan alltid lägger in övertydliga och dåliga refrenser till spelet bara för att göra "the nerdzzz" glada, vilket oftast misslyckas. Kolla bara på filmen Doom...

Jo det är sant, men det beror också på vem som regiserar filmen och hur stor budget det involverar i själva verket.

Medlem

Jag gillade warhammer, final fantasy, halo och resident evil filmerna.
och tomb raider. Silent hill funkar också.


signatur

Wasted.White.Boys

12
Skriv svar