Id Softwares Rage gratis hela helgen

Robot
Id Softwares Rage gratis hela helgen

Testa Quake-skaparnas senaste på pc fram till söndag kväll.

#id-software, #rage


Medlem
Id Softwares Rage gratis hela helgen

fan va besviken man blev på slutet

Medlem

Förstår inte riktigt stormen mot detta spel ? Jag gillade det ganska mycket , inte det bästa spelet jag spelat men det underhöll sålänge spelet varade och det är väl de ett spel ska göra. Eller ?

Medlem

Förövrigt mycket kul spel, framförallt otroligt snyggt på konsoll, trodde jag inte om konsoller.

Medlem

kul då har man något att spela ihelgen

Medlem

Har Rage till PS3 men det går inte att spela under en längre tid för jag får så ont i huvudet av det, kanske bara är jag..

Det är ett ganska trevligt spel, man önskar att Fallout 3 hade haft den grafiken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av naess91:

Förstår inte riktigt stormen mot detta spel ? Jag gillade det ganska mycket , inte det bästa spelet jag spelat men det underhöll sålänge spelet varade och det är väl de ett spel ska göra. Eller ?

Personligen så tyckte jag det var segt med att åka runt i bilar.

Medlem

tyckte rage vart kul.

Inaktiv

Hade velat haft en co-op kampanj som i Borderlands 2.

Medlem

Funkar det fortfarande inte om man har AMD-kort?

Medlem
Skrivet av naess91:

Förstår inte riktigt stormen mot detta spel ? Jag gillade det ganska mycket , inte det bästa spelet jag spelat men det underhöll sålänge spelet varade och det är väl de ett spel ska göra. Eller ?

Spelet som aldrig visste vad det var och som fortfarande inte vet. Ett spel som från början var menat som ett bil spel men ändrade riktning i skapandets skede. Presenterades 2007 och släpptes sent 2011 med ett slut som skapades på 1 timme. Hela storyn var som taget ur Half-Life 2, med rebeller och "the authority" som i princip var identiska med Half-life 2's "enögda" fiender.

A.In är helt ok, grafiken kanon men ett fruktansvärt besviket spel.

KoP
Medlem

Det enda som man blev lite besviken över med Rage var nog slutet. Det kändes allt för enkelt, dessutom ganska avsnoppat, så man satt där med ett "jaha?".

Resan till slutet fanns det inte mycket att klaga på dock. Det gav några timmars nöje.

Medlem

Helt ok spel, dock är det jäkligt generiskt. Men för det rabatterade priset som steam har nu i helgen så är det definitivt värt att köpa.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av naess91:

Förstår inte riktigt stormen mot detta spel ? Jag gillade det ganska mycket , inte det bästa spelet jag spelat men det underhöll sålänge spelet varade och det är väl de ett spel ska göra. Eller ?

Problemet är att ID Software gick från att göra ett av dem absolut bästa spelen genom tiderna, till att göra ett konsoliferat meh spel som Rage. Att hela PC lanseringen dessutom var rena rama skämtet gjorde ju inte saken bättre.

Hade Rage gjorts av något annat företag med en annan bakgrund kanske man hade kunnat ha mer översende men nu är det ju ID Software vi snackar om för tusan. Föredetta mästarna av fps spel.

Sen kan man väl argumentera att så inte var fallet efter spel som HL och Deus Ex men ID hade ju fortfarande spelen med den bästa mekaniken och gjorde grymma spelmotorerna.

Även med Doom 3 som många blev besvikna på inklusive mig själv, kunde man åtminstone argumentera att det ändå fanns en stark ambition bakom spelet, en viljan att pusha på gränserna.

Rage däremot visade ju mest att den glöd som en gång fanns nu mer eller mindre verkar försunnen. Visst kanske fortfarande ett helt okej spel men det frångår ju inte det faktum att fuskkoderna till Doom är ju mer minnesvärda :/.

Medlem

RAGE var ett av de sämsta AAA-spelen någonsin.

Varje gång jag hör talas om det blir jag både besviken över hur dåligt det var, och lättad över att jag inte förhandsbokade det.

User score är 4.9 på Metacritic. Och den har klättrat sen spelet hamnat i reakorgen, så folk känner sig marginellt mindre blåsta när de köper det.

Medlem

Ett riktigt dåligt portat själlöst spel...

Medlem

Helt klart värt tidsfördriv!


signatur

Nämen!

Medlem

Nu har John Carmack tydligen lämnat id så nu är det nog kört för denna legendariska spelstudio.

http://www.ign.com/articles/2013/11/22/doom-creator-john-carm...

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu har John Carmack tydligen lämnat id så nu är det nog kört för denna legendariska spelstudio.

http://www.ign.com/articles/2013/11/22/doom-creator-john-carm...

Tror faktiskt detta kan vara en bra grej, ett vettigt steg för id, och faktiskt, för hårdvarusidan också!


signatur

Nämen!

Avstängd

Spelet är helt ok faktiskt så förstår inte allt gnäll, sure det kunde väl ha varit lite mer fartfyllt mellan åt än vad det är men annars är det inget större fel på liret.
Dock har jag upptäckt grafikbuggar till och från, särskilt om man valde 64 bit versionen när man ska starta. Ena sekunden kan ansiktena på folk halverade så vänster/ höger öga svävar i luften och sanden kan ändra skepnad till metall m.m.
Dock är ju inte spelet krävande alls utan flyter på fint för mig men just dom där buggarna kan störa mig en del men annars är spelet rätt trevligt.

1
Skriv svar