Vad kan jag göra för att få bättre prestanda?

Medlem
Vad kan jag göra för att få bättre prestanda?

Tjena folket!

Tyvärr dröjer bilderna på min ROG-build då jag vill ha det mera färdigt innan jag rullar på med de. Den som väntar på något gott...

Behöver däremot lite tips!

Jag har just nu följande;

Chassi: CM Storm Stryker
Moderkort: ASUS Maximus VI Hero
CPU: Intel Core i7 4770K (LGA1150) @ 3.50 GHz
CPU-kylning: Cooler Master TX3 EVO (Vattenkylning planerad)
RAM: G.Skill Ripjaws X Performance - DDR3 2133 MHZ 4x4 (16) GB
GPU: Gigabyte GTX770 2GB OC (Vattenkylning planerad)
SSD: 2x 250GB Samsung 840 EVO (Raid)
HDD: Toshiba 2TB 6Gb/s 7200rpm 64MB Cache (lagring)

Så, vad är "nästa naturliga steg"? Har en känsla av att folk kommer säga GTX780, och jag är väl egentligen inte helt främmande för tanken.. Andra idéer tas gärna emot däremot.

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Vad kan jag göra för att få bättre prestanda?

Överklocka? Känns som det där e en rätt shysst burk redan. (känner på mig att du bara vill skryta lite )


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det är väl grafikkortet som känns lite tunt i dagens läge.

2 stycken R9 290 i crossfire eller ett GTX 780Ti kanske?

Beroende på antal skärmar och upplösning.

http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort...

R9 290, R9 290X, GTX780 och Ti är ju alla grymma kort med sina för och nackdelar där AMD känns väldigt prisvärda just nu men de för mer oväsen.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Överklocka? Känns som det där e en rätt shysst burk redan. (känner på mig att du bara vill skryta lite )

Haha nejnej, jag funderar bara var nästa investering ska hamna.

Skrivet av JurgenRapp:

Det är väl grafikkortet som känns lite tunt i dagens läge.

2 stycken R9 290 i crossfire eller ett GTX 780Ti kanske?

Beroende på antal skärmar och upplösning.

http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort...

R9 290, R9 290X, GTX780 och Ti är ju alla grymma kort med sina för och nackdelar där AMD känns väldigt prisvärda just nu men de för mer oväsen.

780ti känns lite väl dyrt med 6k för GPU, men ett vanligt 780 kan jag nog tänka mig, då får jag mer videominne samt snabbare kort.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Själv är jag sugen på ett R9 290:
1. Sjuk prestanda för pengarna. Man kunde få ett för typ 3100:- hos komplett härom veckan.
2. Stödja AMD de tvingade Nvidia att sänka priserna på GTX 780 med typ en tusing över en natt. Vore inte kul om samma sak händer på grafikkortsmarknaden som har hänt på CPU-sidan.
3. Väntar med spänning på Mantle API:et.

Medlem

Överklocka din processor samt införskaffa ett nytt grafikkort.
Känns lite klent att skaffa ett 780, steget mellan 770 och 780 är ju inte jättestort. 770 kan ju överklockas till att sniffa på 780 stock... Så antingen 780 ti eller SLI/CF. 770 SLI känns också lite ovärt, då 2GB antagligen sätter stopp innan prestandan gör det...

Känns rätt ovärt att uppgradera överhuvud taget känner jag, är det bara köpfingret som kliar eller? Det händer ju rätt ofta
Nä, om jag vart du skulle jag bara kört på lite tyngre överklock.

Medlem

Med ett 770 kan du nog köra med gott samvete tills Maxwell släpps i Q1 nästa år.

Medlem

Du har ju redan extremt bra grejer! Jag har sämre dator och jag kan spela alla spela, vissa med mycket bra grafikinställningar och vissa med lite mindre bra.

Inaktiv

Gör klart din vattenkylning, och testa att överklocka? Annars vet jag inte varför du skulle behöva en uppgradering?

Men vad har du för skärm? En fet skärm, 27" i 2560*1440 eller mer gör stor skillnad för spelupplevelsen.

Medlem

Jag kör en 22" ASUS som primary och en gammal 19" i väntan på att G-sync lanseras här. När G-sync släpps blir det en 24" ASUS med det.

Måst egentligen inte uppgradera, vill mest ha den där känslan av att kunna starta vilket spel som än finns ute idag, dra upp allt till max utan att behöva bry mig, och spela.

Har funkat i alla spel utom AC4, men har en känsla av att det beror på optimeringen.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

Som sagts innan , kanske lite överklockning på processorn och möjligen SLI om du hittar billigt kort.

Alternativt då satsa på nåt av de nya tunga korten:
R9 290 , R9 290X el 780ti
Att skaffa ett vanligt 780 är mycket pengar för väldigt liten skillnad mot de 770 du har.

Men!
Jag skulle vänta tills vi ser hur Mantle funkar och hur bra G-sync rullar och sen ta beslutet.

Medlem

Jag är inte intresserad av AMD-kort av den enkla anledningen att jag måste ha Shadowplay. Blir mycket Lets Play och guider framöver.

Men ett 780ti isånafall.. Då blir det nog att avvakta.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar