Zelda: A Link Between Worlds

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av DonGrif:

Här har vi bevis på en riktig hater. Förstår inte ens varför du måste komma till "varje" nyhet, recension som har något med Nintendo och göra och alltid säga eller göra samma sak.

Folk som besöker sidan varje dag har nog något hum om vem du är, FZ:s Nintendo hater. Jag vet, andra vet också så snälla, gillar du inte något behöver du inte lägga ned tid för att klicka in på nyheten/diverse och skriva din text eller skicka en bild om att det mjölkas. Vi vet din åsikt och det räcker. snälla.

Vi har yttrandefrihet i Sverige. Jag har rätt att säga att jag inte gillar Nintendos mjölkning av Mario och Zelda. Sen om andra inte gillar detta så får det stå för dem. "gillar du inte något behöver du inte lägga ned tid för att klicka in på nyheten/diverse och skriva din text eller skicka en bild om att det mjölkas." Det är väl när man inte gillar något som man SKA protestera och klaga? När ska man annars göra det?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Moderator | Testpilot
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av DonGrif:

Här har vi bevis på en riktig hater. Förstår inte ens varför du måste komma till "varje" nyhet, recension som har något med Nintendo och göra och alltid säga eller göra samma sak.

Folk som besöker sidan varje dag har nog något hum om vem du är, FZ:s Nintendo hater. Jag vet, andra vet också så snälla, gillar du inte något behöver du inte lägga ned tid för att klicka in på nyheten/diverse och skriva din text eller skicka en bild om att det mjölkas. Vi vet din åsikt och det räcker. snälla.

Vi har yttrandefrihet i Sverige. Jag har rätt att säga att jag inte gillar Nintendos mjölkning av Mario och Zelda. Sen om andra inte gillar detta så får det stå för dem. "gillar du inte något behöver du inte lägga ned tid för att klicka in på nyheten/diverse och skriva din text eller skicka en bild om att det mjölkas." Det är väl när man inte gillar något som man SKA protestera och klaga? När ska man annars göra det?

/surrender.

EDIT: Du har rätt i det du säger och jag ber om ursäkt. Alla tänker, tycker och uppfattar saker olika men jag förstår dock inte behovet av att komma till varje text som är Nintendo relaterad och bara "hata"? Tycker du verkligen att Nintendo mjölkar sina spel på sådant sätt som COD? Aldrig kommer med något nytt?

Visst det kommer Mario spel helatiden, Zelda också, samma stuk i varje spel men det är finns alltid något NYTT som gör spelandet helt annorlunda. Om du verkligen tycker Mario 64 och Galaxy är "mjölkning, exakt samma sak" så måste du vara väldigt trångsynt, inte vara rättvis och du verkar bara vilja hata. Det om något känns bara onödigt.

Istället för att vara posta en mjölk bild och skriva saker som säger samma sak så kan man väl vara lite mer konstruktiv, eller? Du gör inget vettigt för att föra konversationen vidare. Never done, never will.

https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

/surrender.

EDIT: Du har rätt i det du säger och jag ber om ursäkt. Alla tänker, tycker och uppfattar saker olika men jag förstår dock inte behovet av att komma till varje text som är Nintendo relaterad och bara "hata"? Tycker du verkligen att Nintendo mjölkar sina spel på sådant sätt som COD? Aldrig kommer med något nytt?

Visst det kommer Mario spel helatiden, Zelda också, samma stuk i varje spel men det är finns alltid något NYTT som gör spelandet helt annorlunda. Om du verkligen tycker Mario 64 och Galaxy är "mjölkning, exakt samma sak" så måste du vara väldigt trångsynt, inte vara rättvis och du verkar bara vilja hata. Det om något känns bara onödigt.

Istället för att vara posta en mjölk bild och skriva saker som säger samma sak så kan man väl vara lite mer konstruktiv, eller? Du gör inget vettigt för att föra konversationen vidare. Never done, never will.

https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...
https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...

Om jag nu är så känd Nintendohatare på FZ och du har läst allt jag skrivit om mitt "nintendohat" så har du nog också sett att jag försökt föra vissa diskussioner och inte bara "hata".

Visst finns det andra som mjölkar spelserier, det vet jag om, men det är Nintendo jag stör mig mest på då de mjölkat längst. De har hållit på med Mario sedan 1981! 32 år! Lika gammal som jag!

Att jämföra med Sony, som du gör med bilden, är ju inte så lämpligt. Första Uncharted kom 2007 (6 år på nacken) och kan inte jämföras. Och Killzone-serien består av 6 spel. Jämför det med denna lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_featuring_Ma...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Moderator | Testpilot
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av uberpwnage2.0:

/surrender.

EDIT: Du har rätt i det du säger och jag ber om ursäkt. Alla tänker, tycker och uppfattar saker olika men jag förstår dock inte behovet av att komma till varje text som är Nintendo relaterad och bara "hata"? Tycker du verkligen att Nintendo mjölkar sina spel på sådant sätt som COD? Aldrig kommer med något nytt?

Visst det kommer Mario spel helatiden, Zelda också, samma stuk i varje spel men det är finns alltid något NYTT som gör spelandet helt annorlunda. Om du verkligen tycker Mario 64 och Galaxy är "mjölkning, exakt samma sak" så måste du vara väldigt trångsynt, inte vara rättvis och du verkar bara vilja hata. Det om något känns bara onödigt.

Istället för att vara posta en mjölk bild och skriva saker som säger samma sak så kan man väl vara lite mer konstruktiv, eller? Du gör inget vettigt för att föra konversationen vidare. Never done, never will.

https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...
https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...

Om jag nu är så känd Nintendohatare på FZ och du har läst allt jag skrivit om mitt "nintendohat" så har du nog också sett att jag försökt föra vissa diskussioner och inte bara "hata".

Visst finns det andra som mjölkar spelserier, det vet jag om, men det är Nintendo jag stör mig mest på då de mjölkat längst. De har hållit på med Mario sedan 1981! 32 år! Lika gammal som jag!

Att jämföra med Sony, som du gör med bilden, är ju inte så lämpligt. Första Uncharted kom 2007 (6 år på nacken) och kan inte jämföras. Och Killzone-serien består av 6 spel. Jämför det med denna lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_featuring_Ma...

Så du menar att alla skillnader jag och många många andra ser inte finns eller inte är viktiga nog för dig i diverse Mario och Zelda spel? Du känns fortfarande väldigt trånsynt.

Och jo visst har Mario funnits länge, men då har "main serien" (inte Alla sport sidospel) också levererat gång på gång, Mario 64 och Galaxy satte ny och stor standard inom platformsgenren. Även alla New Super Mario spel har haft sin egna lilla grej som gör spelet annorlunda samt att banorna är många och UNIKA.

Jag uppfattar det som att du tycker Mario och Zelda är mjölkning eftersom "man gör samma sak helatiden" oberoende av hur annorlunda och unikt man gör det varje gång, då måste allt vara mjölkning? Även bilden jag visade på Uncharted så spelas det spelet exakt likadant helatiden och gör knappt några innovationer som Mario och Zelda gjort med sina spel, eller?

Notera också att "känd Nintendohatare på FZ" är mitt egna uttryck bara för jag ska komma ihåg dig lättare och jag klandrar dig inte eller tycker mindre om dig för det heller. Jag har faktiskt inte sett något du har skrivit i "diskussionsformat" utan har bara satt diverse saker som varit liknande bilden du länkade tidigare, kan du länka så gör det gärna


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

/surrender.

EDIT: Du har rätt i det du säger och jag ber om ursäkt. Alla tänker, tycker och uppfattar saker olika men jag förstår dock inte behovet av att komma till varje text som är Nintendo relaterad och bara "hata"? Tycker du verkligen att Nintendo mjölkar sina spel på sådant sätt som COD? Aldrig kommer med något nytt?

Visst det kommer Mario spel helatiden, Zelda också, samma stuk i varje spel men det är finns alltid något NYTT som gör spelandet helt annorlunda. Om du verkligen tycker Mario 64 och Galaxy är "mjölkning, exakt samma sak" så måste du vara väldigt trångsynt, inte vara rättvis och du verkar bara vilja hata. Det om något känns bara onödigt.

Istället för att vara posta en mjölk bild och skriva saker som säger samma sak så kan man väl vara lite mer konstruktiv, eller? Du gör inget vettigt för att föra konversationen vidare. Never done, never will.

https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...
https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...

Intelligent att pusha för Nintendos innovation gentemot Sonys genom att jämföra grafisk utveckling på Nintendos mycket, mycket äldre spelserier med Sonys betydligt nyare diton. Fruktansvärt snedvriden jämförelse.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

/surrender.

EDIT: Du har rätt i det du säger och jag ber om ursäkt. Alla tänker, tycker och uppfattar saker olika men jag förstår dock inte behovet av att komma till varje text som är Nintendo relaterad och bara "hata"? Tycker du verkligen att Nintendo mjölkar sina spel på sådant sätt som COD? Aldrig kommer med något nytt?

Visst det kommer Mario spel helatiden, Zelda också, samma stuk i varje spel men det är finns alltid något NYTT som gör spelandet helt annorlunda. Om du verkligen tycker Mario 64 och Galaxy är "mjölkning, exakt samma sak" så måste du vara väldigt trångsynt, inte vara rättvis och du verkar bara vilja hata. Det om något känns bara onödigt.

Istället för att vara posta en mjölk bild och skriva saker som säger samma sak så kan man väl vara lite mer konstruktiv, eller? Du gör inget vettigt för att föra konversationen vidare. Never done, never will.

https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...
https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...

Intelligent att pusha för Nintendos innovation gentemot Sonys genom att jämföra grafisk utveckling på Nintendos mycket, mycket äldre spelserier med Sonys betydligt nyare diton. Fruktansvärt snedvriden jämförelse.

Jag tror du missuppfattar bilden.
Bilden visar ju att båda företagen gör nya spel i samma serie om och om igen, men sonys spel ser likadana ut medans nintendos utvecklas.

Är hur jag tolkar bilden i alla fall


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

/surrender.

EDIT: Du har rätt i det du säger och jag ber om ursäkt. Alla tänker, tycker och uppfattar saker olika men jag förstår dock inte behovet av att komma till varje text som är Nintendo relaterad och bara "hata"? Tycker du verkligen att Nintendo mjölkar sina spel på sådant sätt som COD? Aldrig kommer med något nytt?

Visst det kommer Mario spel helatiden, Zelda också, samma stuk i varje spel men det är finns alltid något NYTT som gör spelandet helt annorlunda. Om du verkligen tycker Mario 64 och Galaxy är "mjölkning, exakt samma sak" så måste du vara väldigt trångsynt, inte vara rättvis och du verkar bara vilja hata. Det om något känns bara onödigt.

Istället för att vara posta en mjölk bild och skriva saker som säger samma sak så kan man väl vara lite mer konstruktiv, eller? Du gör inget vettigt för att föra konversationen vidare. Never done, never will.

https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...
https://securecdn.disqus.com/uploads/mediaembed/images/496/40...

Intelligent att pusha för Nintendos innovation gentemot Sonys genom att jämföra grafisk utveckling på Nintendos mycket, mycket äldre spelserier med Sonys betydligt nyare diton. Fruktansvärt snedvriden jämförelse.

Jag tror du missuppfattar bilden.
Bilden visar ju att båda företagen gör nya spel i samma serie om och om igen, men sonys spel ser likadana ut medans nintendos utvecklas.

Är hur jag tolkar bilden i alla fall

Ja, vilket är anledningen till min kommentar.

Okej, konstaterar att det är ett underbart spel alla med en 3DS borde ha i biblioteket.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det är alltid intressant med ett nytt Zelda och att det är till 3DS är nog ett bra drag av nintendo, då man lättare når ut till den yngre publiken då. Det är fler unga människor som äger ett 3DS än ett wii u pga. pris och mobilitet.

En sak som jag saknar av nintendo är ett fullfjädrat Zelda till Wii u:n som är nytt och fräscht med en helt ny berättelse som verkligen kan fånga spelare, samt ge en tankar tillbaka till nintendo från förr. När nintendos wii u släpptes så tyckte jag att titlarna var dåliga och ointressanta då nintendos kändaste, samt populäraste spelserier uteblev vilket gjorde att intresset för konsolen blev dåligt redan från start.

I dag ca. 1 år senare efter releasen har bra och bättre titlar släppts, vilket har fått i gång försäljningen, men givetvis skulle någon av de här titlarna släppts redan vid releasen.

Det jag menar är att t.ex. Pikmin 3 eller Super Mario 3D World skulle ha släppts då och inte nu, men bättre sent än aldrig. De stora titlarna släpps nu eller kommer att släppas under nästa år i form av 3D world, mario kart och super smash bros, samt att vi kanske även får se ett nytt Zelda.

Det är inte meningen att man ska släppa en helt ny konsol enligt mig utan några stora titlar och sedan tro att man kommer att gå med någon större vinst. PS4 och Xbox one har varit bättre med att släppa några stora titlar vid release som ett nytt killzone och ett nytt forza vilket är stora spelserier av de här olika företagen, vilket kommer att bidra med att många kommer att köpa deras konsoler redan vid start.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Varva det häromdan var en underbar upplevelse jag ger det 4 av 5 , hade gett det 5/5 om det hade varit längre

12
Skriv svar