Antec kühler 620 givit upp?

Medlem
Antec kühler 620 givit upp?

Jag la märke till underliga saker gällande min dator, den la plötsligt av, låste sig etc. så jag tittade på temperaturerna och la då märke till att min CPU(i5 3570k) gick väldigt varm.
Den var förut överklockad till 4.2ghz vilket absolut inte är någon monster överklockning och den har fungerat bra på det sen jag byggde datorn förra sommaren.
nuvarnade temps:
Överklockad - Idle 60c(!) och vid spelade av t.ex BF4 så gick den över 90(!)
Default - Idle 40c och vid spelade av t.ex BF4 så går den till 80(!)

Förut låg temperaturerna vid OC 30-35c idle och runt 60 vid belastning.
Jag har bytt kylpasta och tittat att allt sitter rätt och fungerar(det jag kan se) men det känns som att pumpen inte jobbar lika bra som förut, har t.o.m satt dit en extra fläkt på radiatorn vilket hjälpte lite grann.

Är det någon som har haft liknande problem med denna kylare och kanske fick den att hoppa igång igen till gamla glansdagar eller är det bara att sikta in sig på en ny? isf lutar det nog mot en klassisk fläkt kylare, några tips?

Cheers!

Medlem

Låter som om du måste reklamera på garanti.
Slutar pumpen, så slutar den och det har inget med ditt handhavande att göra. Har du gällande garanti? Så kan de svårligen neka dig denna.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar