Xbox One har problem med läsaren

Robot
Medlem
Xbox One har problem med läsaren

Innan någon annan säger det:

Var det inte konsolerna som alltid skall fungera med en gång, bara att plugga i och köra?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

haha fan vad drygt att komma hem och starta sin nyinköpta konsol, och den funkar inte!!

Medlem
Skrivet av conthox:

Innan någon annan säger det:

Var det inte konsolerna som alltid skall fungera med en gång, bara att plugga i och köra?

Dom har för mycket Pc i sig, tyvärr.

Medlem

åtminstånde så kunde man Fixa dom flesta Ps4 som inte funkade vet inte direct hur man ska "Fixa" en Blu ray drive som inte funkar

Jag har slutat köpa nya system eller komponenter vid lansering, det händer alltid något.
Hellre vänta och låta de tidiga sjukdomarna visa sig och fixas.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ja, det är nästan alltid bättre att vänta med att köpa både mjukvara och hårdvara. T o m filmer och musik får ibland extended editions senare.

Medlem

Jag har en Xbox original första utgåvan den är f*n odödlig

Medlem

lika bra å vänta, låt folk vara stackars beta testare på konsoller och först nästa batch kanske dom löser problemen.. det är ju fan tragiskt dom inte kan göra bättre konsoller som håller.

Skrivet av Zigge__:

Jag har en Xbox original första utgåvan den är f*n odödlig

Ja, seglivade rackare!

Enda nyinköpet jag inte haft problem med var Nintendo Wii. Har inte haft ett enda tekniskt eller mjukvaruproblem med systemet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Med tanke på den volym konsoler som existerar där ute så är det en fis i rymden. Men att få fisen rätt i nyllet är aldrig skoj.

Medlem

Detta felet fanns på PS4 med verkar det som. Kanske är samma tillverkare av enheten på båda konsolerna. TotalBiscuit på Youtube fick en trasig BD enhet i sin konsol som gjorde nästan likadant.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

" You know what really grind my gears??
Discs "

- Xbone

Medlem

Den låter som min ps2 som är runt 10 år gammal och välanvänd

Medlem

Console gaming master race

Medlem

Sony strikes again!!!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Varför kör de ens skivor fortfarande? Går det inte att billigt producera något liknande SD-kort som spelen ligger på? Ljudlöst, tar ingen plats att implementera i chassit, håller längre, större kapacitet, mycket snabbare och kan användas till mindre fodral.

*Utgår ifrån att endast ha digital nedladdning inte är ett val*

Inaktiv

Har inte provat det spelet jag kopte med Xbox one .
Gamestop ringde igar och sa att dom importerat ett antal One,
Sa nu ar det premier med min one,

ar inloggad som engelsk tills vidare.
vet inte om det ar en bra ide att kopa spel pa onlineshoppen nar man star som engelsman for man vill ju naturligtvis vara svensk nar det kommer.

Har iaf day one achivmenten nu och ska instalera Need for speed rivals strax.

Inga problem med nan lasare har , funkar finfint, nu laddar man ner gratisspelet Fifa 14 som man far som gratis nedladdningsspel.

Om nan ar nyfiken pa priset sa tog Gamestop 4995 for den importerade Xbone.

Inaktiv

"Playstation 4 hade inte heller en felfri lansering, då cirka 4000 konsoler (enligt Sony själva) inte alls gick att starta. De har därför släppt en guide för felsökning av konsolen."

0,4 gällde bara pre release, de uppgraderade till 1procent sen så det är minst 2,5ggr det alltså 10000

Medlem
Skrivet av Tobs:

Varför kör de ens skivor fortfarande? Går det inte att billigt producera något liknande SD-kort som spelen ligger på? Ljudlöst, tar ingen plats att implementera i chassit, håller längre, större kapacitet, mycket snabbare och kan användas till mindre fodral.

*Utgår ifrån att endast ha digital nedladdning inte är ett val*

Eftersom spelen ligger på runt 50GB+ så behövs det med andra kor stora SD kort, dessa kort ligger på runt 500+ kr i kostnad idag.

VS att skapa en skiva som går på några minuter var och kostar dom ca 5 kr styck.

Medlem
Skrivet av conthox:

Innan någon annan säger det:

Var det inte konsolerna som alltid skall fungera med en gång, bara att plugga i och köra?

Bästa spoiler taggen

Medlem

Var det inte så att Sony såg en möjlighet att bli av med lite andrasortering av Blu-ray

Medlem

Åh, ta inte med fingrarna på undersidan av skivan! *Ryser*


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Åh, ta inte med fingrarna på undersidan av skivan! *Ryser*

Du vet att undersidan inte är den viktiga sidan. Du kan repa sönder undersidan och fortfarande få det att fungera, men om du repar metallen på ovansidan där datan faktiskt är lagrad är du körd.

Medlem
Skrivet av Tobs:

Varför kör de ens skivor fortfarande? Går det inte att billigt producera något liknande SD-kort som spelen ligger på? Ljudlöst, tar ingen plats att implementera i chassit, håller längre, större kapacitet, mycket snabbare och kan användas till mindre fodral.

*Utgår ifrån att endast ha digital nedladdning inte är ett val*

Roligt att de tyckte att endast skulle vara (att världen var redo för det) digitala spel för nerladdning i denna generation när spel ligger på upp till 50gb i storlek.
Nytt spel kommer dag X
Dag X+3 = Dags att spela det :P.

Och att behöva ha på enheten i en lång tid innan du ens kan spela spelet du köpt. Du kan ju tänka dig vilken belastning de skulle få vid releaser av stortitlar då alla vill ha dem samtidigt, inte en chans att även de med väldigt hög hastighet skulle få det speciellt snabbt.

Men jag tror som Mugi att SD kort är bra mycket dyrare att tillverka än vad en blueray skiva är, + att här i Sverige har vi ju härliga copysweed och deras jävla tjafs så de hade ju blivit ännu dyrare för oss troligen.

Medlem

Jag har själv inte planerat att köpa en Xbox, men de gånger jag har byggt ihop en dator så har det inte varit ovanligt med nån felaktig komponent eller två.
De senaste åren har jag köpt dator på typ media markt och dylikt och de datorerna har väll inte heller funkat felfritt.

Likaså när jag köpte platt tv för några år sedan gick sönder efter någon dag, bra med garantier

Kommer köpa en ps4a day one nästa fredag och skulle det mod förmodan vara nått fel på den så har man ju ändå garantier på grejerna

Inaktiv

Det ska tydligen vara problem med handkontrollens utbytbara batterier som faller ut konstant!

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Har inte provat det spelet jag kopte med Xbox one .
Gamestop ringde igar och sa att dom importerat ett antal One,
Sa nu ar det premier med min one,

ar inloggad som engelsk tills vidare.
vet inte om det ar en bra ide att kopa spel pa onlineshoppen nar man star som engelsman for man vill ju naturligtvis vara svensk nar det kommer.

Har iaf day one achivmenten nu och ska instalera Need for speed rivals strax.

Inga problem med nan lasare har , funkar finfint, nu laddar man ner gratisspelet Fifa 14 som man far som gratis nedladdningsspel.

Om nan ar nyfiken pa priset sa tog Gamestop 4995 for den importerade Xbone.

Kommer Fifa 14 även ingår till xbone när den lanseras i Sverige?

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Puscifer:

Åh, ta inte med fingrarna på undersidan av skivan! *Ryser*

Du vet att undersidan inte är den viktiga sidan. Du kan repa sönder undersidan och fortfarande få det att fungera, men om du repar metallen på ovansidan där datan faktiskt är lagrad är du körd.

Det visste jag faktiskt inte. Jag har alltid trott att ovansidan bara är ett vanligt tryck. Varför finns det alltid utrymme för att skriva saker på ovansidan av skivan om det är den mer värdefulla sidan?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Puscifer:

Åh, ta inte med fingrarna på undersidan av skivan! *Ryser*

Du vet att undersidan inte är den viktiga sidan. Du kan repa sönder undersidan och fortfarande få det att fungera, men om du repar metallen på ovansidan där datan faktiskt är lagrad är du körd.

Det visste jag faktiskt inte. Jag har alltid trott att ovansidan bara är ett vanligt tryck. Varför finns det alltid utrymme för att skriva saker på ovansidan av skivan om det är den mer värdefulla sidan?

En CD-skiva är uppbyggd i flera olika lager.

http://www.libramation.com/Images/Products%20thumbs/Prod%20pi...

Hoppas den bilden gör det mer förståeligt.


signatur
12
Skriv svar