Hjälp med klockning !

Medlem
Hjälp med klockning !

Som rubriken säger behöver jag hjälp med min klockning! Jag har ett gigabyte moderkort och en Amd 1055t x6 som processor den börjar bli gammal och har lite svårt och hänga med så ska snart bli ny. Därför tänkte jag att det skulle bli roligt att prova överklockning! Jag har suttit på många forum och videos för att försöka får ett ''hum'' om hur jag ska göra. Jag gör det via bios såklart men varje gång så få jag ett fel meddelande av gigabyte att det var boot failures tack vare överklockning och att jag borde gå över till bios igen och ändra ELLER klicka på val fri knapp för att fortsätta så kanske är det något som alltid kommer upp. Bilden jag har laddat upp är mina ändringar för att får en överklockning, ser dem rimliga ut ? Eller är jag helt ute och cyklar ? Jag har en H60i Corsair att kyla med. Är det något jag ska ändra eller göra om helt och hållet skrev bara ''specc'' så ska jag prova ! Tack så mycket i förhand och ursäkta min snabb skriva svenska !

Medlem
Skrivet av kallenalle:

8<

Det låter som ditt moderbord inte riktigt är med på att överklocka. Och det är inte så ovanligt, speciellt om kortet är ett par år gammalt. En del är helt enkelt inte byggda mer marginaler nog för att kunna köra på något annat än referensfrekvenserna.
Jag hade helt enkelt inte lagt mer tid på det. Vinsten är inte så stor om man inte kan överklocka ordenligt. Ett par hundra megaherz här och där gör ingen skillnad.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Kan du va snäll och säga vilken spänning processorn fick före klockningen, och vilken spänning du försöker uppnå?

Kör du med stock kylare? Gör du det så äre bah att glömma överklocka. Du kommer inte kunna öka värdena mycket utan instabilitet

1
Skriv svar