Testa World of Warcraft-expansionen på Dreamhack

Medlem
Testa World of Warcraft-expansionen på Dreamhack

Man får iallafall ta och testa, lite intressant med nya character models

Medlem

new character models, everyone is now a gnome xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

new character models, everyone is now a gnome xD

den möjligheten finns redan
http://www.wowhead.com/item=33047


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av cute_ninja:

new character models, everyone is now a gnome xD

den möjligheten finns redan
http://www.wowhead.com/item=33047

nonono permanent påtvingad ändring >:D


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Så vi ska få testa expansionen?
Vad kul ska vi då få testa att expa och quest grinda som vi redan gjort i 90 levlar eller ska vi få prova scriptade bossar i nån instance som vi gjort i 10 år?
Ser fram emot det!!

Medlem

Var ju... oväntat (icke). Läste precis att Carbine (i samarbete med Logitech) skulle dyka upp på Dreamhack för att visa upp WildStar. Och så kommer Blizzard efteråt och annonserar att dom dyker upp på Dreamhack.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Var ju... oväntat (icke). Läste precis att Carbine (i samarbete med Logitech) skulle dyka upp på Dreamhack för att visa upp WildStar. Och så kommer Blizzard efteråt och annonserar att dom dyker upp på Dreamhack.

Blizzard har sagt länge att dom kommer till Dreamhack och alla som åker dit får beta key till Hearthstone

MEG
Medlem

Ska vara helt ärlig, om jag haft möjligheten så hade jag gått på Dreamhack och testat allt godis, men att köpa in sig på en månadsbetalning för ett spel är över, ifs då ska det vara något alldeles speciellt som världen inte tidigare skådat. Fortfarande nyfiken på om Blizzard ska kunna rädda D3...


signatur

Death is only the beginning

Geeks Gaming

Tur man är crew då så man kan ignorera de på nära håll

Medlem

Sjukt hur stort Dreamhack har blivit

Inaktiv

Kul, fast synd att det inte är någon ny klass eller ras.

Medlem
Skrivet av MEG:

Ska vara helt ärlig, om jag haft möjligheten så hade jag gått på Dreamhack och testat allt godis, men att köpa in sig på en månadsbetalning för ett spel är över, ifs då ska det vara något alldeles speciellt som världen inte tidigare skådat. Fortfarande nyfiken på om Blizzard ska kunna rädda D3...

Finns en hel del twitch streams där du kan kolla vad som är... nytt påhitt.

Medlem

Varför kallar man det dreamhack, finns ju inte en enda hacker eller något annat kul man kan göra där mer än att lana.

Har man inte varit på ett Demo eller copyparty i danmark eller Tyskland så vet man inte vad ett dreamhack är, där var iaf hackers och coders som hittade på roliga hyss!

MEG
Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av MEG:

Ska vara helt ärlig, om jag haft möjligheten så hade jag gått på Dreamhack och testat allt godis, men att köpa in sig på en månadsbetalning för ett spel är över, ifs då ska det vara något alldeles speciellt som världen inte tidigare skådat. Fortfarande nyfiken på om Blizzard ska kunna rädda D3...

Finns en hel del twitch streams där du kan kolla vad som är... nytt påhitt.

Jo det vet jag men det är inte som att vara där på riktigt


signatur

Death is only the beginning

Medlem

ja, det är intressant med wow i all ära, men det är ett döende MMO enligt mig. Jag tycker att det har blivit ett tråkigt spel med få nyheter som tar för mycket tid av ens liv för att hinna spela aktivt och det är också en för stor kostnad på sikt för en som spelare.

Det är helt enkelt inte värt att spela det enligt mig, då det finns intressantare och roligare spel som släpps emellanåt. WOW skulle bara bidra med att man inte skulle ha tid med att spela dem och det är synd att gå miste om de nya spelen.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:

ja, det är intressant med wow i all ära, men det är ett döende MMO enligt mig. Jag tycker att det har blivit ett tråkigt spel med få nyheter som tar för mycket tid av ens liv för att hinna spela aktivt och det är också en för stor kostnad på sikt för en som spelare.

Det är helt enkelt inte värt att spela det enligt mig, då det finns intressantare och roligare spel som släpps emellanåt. WOW skulle bara bidra med att man inte skulle ha tid med att spela dem och det är synd att gå miste om de nya spelen.

What... 130 pix i månaden för nånting så stort och socialt som WoW, är ju knappast en _stor_ peng.

Det är också upp till var och en att välja själv hur mycket tid de vill spendera i spelet. Hoppar man in i en "progress" guild så får man räkna med att lägga ned tid.

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av The Gamer:

ja, det är intressant med wow i all ära, men det är ett döende MMO enligt mig. Jag tycker att det har blivit ett tråkigt spel med få nyheter som tar för mycket tid av ens liv för att hinna spela aktivt och det är också en för stor kostnad på sikt för en som spelare.

Det är helt enkelt inte värt att spela det enligt mig, då det finns intressantare och roligare spel som släpps emellanåt. WOW skulle bara bidra med att man inte skulle ha tid med att spela dem och det är synd att gå miste om de nya spelen.

What... 130 pix i månaden för nånting så stort och socialt som WoW, är ju knappast en _stor_ peng.

Det är också upp till var och en att välja själv hur mycket tid de vill spendera i spelet. Hoppar man in i en "progress" guild så får man räkna med att lägga ned tid.

ja, dyrt och dyrt. Det blir ungefär 1560kr per år vilket jag inte tycker är värt mina pengar eller min tid. Jag spelade wow i ungefär 4 års tid och det tog upp mycket tid, samt pengar för ett och samma spel. WoW är ett dött spel enligt mig som har tappat sin glans och de flesta i ens umgänge har slutat spela wow sedan flera år tillbaka. Kungen har till och med slutat med wow pga. tristess och tappat intresse för spelet.

WoW känns i dag bara som ett spel som ska mjölka pengar från folk i form av gametime och mount-köp, men inte så mycket nytt eller trevligt i spelet släpps. Jag tycker att det är betydligt roligare och mer värt att hinna spela många olika spel än att sitta vid ett och samma konstant vilket wow mer eller mindre kräver. Om man har betalat 130 kr för en wow-spelmånad så känner man sig skyldig till att spela hela den månaden för att liksom känna att man får valuta för pengarna, vilket automatiskt får in en i ett beroende som kommer att ta mycket av ens tid.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av The Gamer:
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av The Gamer:

ja, det är intressant med wow i all ära, men det är ett döende MMO enligt mig. Jag tycker att det har blivit ett tråkigt spel med få nyheter som tar för mycket tid av ens liv för att hinna spela aktivt och det är också en för stor kostnad på sikt för en som spelare.

Det är helt enkelt inte värt att spela det enligt mig, då det finns intressantare och roligare spel som släpps emellanåt. WOW skulle bara bidra med att man inte skulle ha tid med att spela dem och det är synd att gå miste om de nya spelen.

What... 130 pix i månaden för nånting så stort och socialt som WoW, är ju knappast en _stor_ peng.

Det är också upp till var och en att välja själv hur mycket tid de vill spendera i spelet. Hoppar man in i en "progress" guild så får man räkna med att lägga ned tid.

ja, dyrt och dyrt. Det blir ungefär 1560kr per år vilket jag inte tycker är värt mina pengar eller min tid. Jag spelade wow i ungefär 4 års tid och det tog upp mycket tid, samt pengar för ett och samma spel. WoW är ett dött spel enligt mig som har tappat sin glans och de flesta i ens umgänge har slutat spela wow sedan flera år tillbaka. Kungen har till och med slutat med wow pga. tristess och tappat intresse för spelet.

WoW känns i dag bara som ett spel som ska mjölka pengar från folk i form av gametime och mount-köp, men inte så mycket nytt eller trevligt i spelet släpps. Jag tycker att det är betydligt roligare och mer värt att hinna spela många olika spel än att sitta vid ett och samma konstant vilket wow mer eller mindre kräver. Om man har betalat 130 kr för en wow-spelmånad så känner man sig skyldig till att spela hela den månaden för att liksom känna att man får valuta för pengarna, vilket automatiskt får in en i ett beroende som kommer att ta mycket av ens tid.

Ett dött spel?

Jo eller hur, "bara" några miljoner spelare

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Varför kallar man det dreamhack, finns ju inte en enda hacker eller något annat kul man kan göra där mer än att lana.

Har man inte varit på ett Demo eller copyparty i danmark eller Tyskland så vet man inte vad ett dreamhack är, där var iaf hackers och coders som hittade på roliga hyss!

*host host hipster host*

Medlem
Skrivet av xorpen:
Skrivet av Zpartan:

Varför kallar man det dreamhack, finns ju inte en enda hacker eller något annat kul man kan göra där mer än att lana.

Har man inte varit på ett Demo eller copyparty i danmark eller Tyskland så vet man inte vad ett dreamhack är, där var iaf hackers och coders som hittade på roliga hyss!

*host host hipster host*

En hackare kan också definieras på det här sättet enligt wikipedia:

"En hackare eller hacker är en datorentusiast med stort intresse av att få en fullständig förståelse av tekniska system, till exempel datorutrustning. Termen skiljer sig från crackare, som arbetar med att ta sig förbi säkerhetssystem inom datorvärlden.

Ordet hacker började användas vid Massachusetts Institute of Technology (MIT), för att beskriva personer som förstod sig på universitetets allt mer komplexa modelljärnväg. Att göra en liten ändring i denna kallades för ett hack."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hackare

Den här förklaringen tycker jag passar ihop bra med namnet Dreamhack


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

1
Skriv svar