Lite piller är väl aldrig fel?

Flakmonkey
Lite piller är väl aldrig fel?

En av (för/nack)-delarna med att ha en käraste som ja det här med mediciner, kroppen, etc är att man ibland får en räcka piller att stoppa i sig. Det ni ser på bilden här är ett exempel på det och naiv som man är så stoppar man bara i sig det. Egentligen skulle hon ju kunna förgifta mig, men jag väljer att tro att det är vitaminer och annat nyttigt. Skulle vara så jobbigt att gå runt och tro något annat

#blogg

Medlem
Lite piller är väl aldrig fel?

Är de där orangea fiskoljepiller tro? Fy farao isåfall.


signatur

Everybody needs help.

phi
Medlem

Omega-3 för all del men resten?

Har själv en mor som jobbar på apotek och som alltid brukar ge mig en stor knarkpåse med alla möjliga piller varje gång jag hälsar på föräldrarna. Jag är fan skeptisk alltså.

Men å andra sidan har jag inte varit sjuk eller förkyld på evigheter. Peppar, peppar...

Medlem

Själv föredrar jag så mycket naturligt som möjligt. Vilket är lite hyckleri från min sida då jag hatar nästan alla grönsaker och rotfrukter. Förutom paprika.

Får bli mycket frukt istället


signatur

Everybody needs help.

ZF
Medlem

Nonstop kanske är säkrare? det är färgen det hänger på hur verkningsfullt placebo är förresten, (konstigare färger funkar bättre) så lustigt att dom där äkta pillren var så tråkiga.

Medlem

Jag ser att det röda pillret är kvar...

Medlem

Omega-3 och vitaminer är ju bra, men vad är resten?

Medlem

Oj, det där var en handfull. *Ba-dum-tsss*

Jag är extremt skeptisk mot alla sorters piller, drar mig till och med för att ens ta en Alvedon eller liknande vid huvudvärk då jag någon gång fått för mig att om man hjälper kroppen för mycket så kommer den till slut "förvänta" sig det och inte jobba av sig självt. Ja, jag är nog lite paranoid eller något.

Sedan finns det såklart fysiska och psykiska tillstånd som kräver medicinering, och då är det ju självklart befogat.

Piller ska man nog undvika i största lag, men det är säkert inget farligt, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem
Skrivet av Xzander:

Jag är extremt skeptisk mot alla sorters piller, drar mig till och med för att ens ta en Alvedon eller liknande vid huvudvärk då jag någon gång fått för mig att om man hjälper kroppen för mycket så kommer den till slut "förvänta" sig det och inte jobba av sig självt. Ja, jag är nog lite paranoid eller något.

det finns piller mot det med!

men hursom, ja att gamla knarkare nästan alltid ser sådär extra härjade ut kan säkert bero på att kroppen inte får vila naturligt nog.

1
Skriv svar