Killzone: Shadow Fall

Robot
Killzone: Shadow Fall

Playstation 4 är här och Killzone dess stora dragplåster. Men för att heta Killzone är det förvånansvärt bristfälligt i själva dödandet.

#microsoft, #sony, #killzone-shadow-fall, #guerilla-games


Inaktiv
Killzone: Shadow Fall

Ett helt ok betyg, detta spelet lär många ps 4 spelare ha kul med.

Medlem

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid releasen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

Flakmonkey
Skrivet av noire:

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid realesen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

MP i Killzone 2 och 3 är hur kul som helst imo och PSN hittar du nog det bästa exklusiva spelet - #Resogun... Det är visst gratis om man skaffar sig ett års playstation plus

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noire:

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid realesen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

MP i Killzone 2 och 3 är hur kul som helst imo och PSN hittar du nog det bästa exklusiva spelet - #Resogun... Det är visst gratis om man skaffar sig ett års playstation plus

Vi har har PS+ tills 2016 får vi det gratis?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Flakmonkey
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noire:

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid realesen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

MP i Killzone 2 och 3 är hur kul som helst imo och PSN hittar du nog det bästa exklusiva spelet - #Resogun... Det är visst gratis om man skaffar sig ett års playstation plus

Vi har har PS+ tills 2016 får vi det gratis?

Jopp som jag förstår det är det det. Är ju en del av det vanliga playstation plus-erbjudandet

http://blog.eu.playstation.com/2013/11/13/playstation-plus-in...

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noire:

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid realesen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

MP i Killzone 2 och 3 är hur kul som helst imo och PSN hittar du nog det bästa exklusiva spelet - #Resogun... Det är visst gratis om man skaffar sig ett års playstation plus

Håller helt med om killzone 2 och 3 har själv tillbringat väldigt många timmar i både sp och mp.däremot vet jag inte hur kul resogun kommer vara men ska helt klart införskaffas

Medlem

Här är en bra hemsida att kolla på om man lätt vill kunna se vilka release titlar på både skiva och PSN som kommer ut i samband med PS4 releasen:

http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_4_Launch_T...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Inaktiv

Inget oväntat att alla nya nextgen spel är grafisk imponerande, med livlöst innehåll. När ska folk lära sig att grafik är noll, jämfört mot story, innehåll och känsla.

Medlem

Spelet är på väg från USA just nu behöver bara en ps4 att spela med

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noire:

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid realesen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

MP i Killzone 2 och 3 är hur kul som helst imo och PSN hittar du nog det bästa exklusiva spelet - #Resogun... Det är visst gratis om man skaffar sig ett års playstation plus

Vi har har PS+ tills 2016 får vi det gratis?

Jopp som jag förstår det är det det. Är ju en del av det vanliga playstation plus-erbjudandet

http://blog.eu.playstation.com/2013/11/13/playstation-plus-in...

Jag förstår inte riktigt.menar ni att vi har ps+ gratis till 2016.det låter konstigt med tanke på att ps+ inte var gratis ens på ps3

Medlem

Bara för next gen är här betyder ju inte nödvändigtvis att de revolutioner i nya tänk kring spelets innehåll. Tyvärr. Har vi stannat där vi är och kommer nog vara där ett tag - tacka storsäljare som cod för det

Medlem

Ser fram emot att spela killzone på fredag

Inaktiv

Lite underligt att MP inte blir nämnt ens på självaste FragZone.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noire:

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid realesen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

MP i Killzone 2 och 3 är hur kul som helst imo och PSN hittar du nog det bästa exklusiva spelet - #Resogun... Det är visst gratis om man skaffar sig ett års playstation plus

Skall i alla fall bli intressant att spela Killzone utan multiplayer också. Bryr mig inte så mycket om de tidigt släppta spelen bara är halvbra, det handlar ju om att lära sig en ny maskin. Både jag och speltillverkarna kommer ju bli "intränade" på konsolen. Är ingen fanboy MEN- när jag började prenumerera på Netflix upptäckte jag en liten skillnad mellan onlinetjänsterna på PS och XBOX. På PS3 var det bara att ladda hem Netflixtjänsten gratis och börja streama. På XBOX 360 var jag TVINGAD att bli fullvärdig medlem(betala microsoft) för att få använda Netflix. Som jag ju betalar för att få streama. Blev lite sur på Microsoft. Brukar INTE bry mig om vilken maskin jag använder bara spelen/tjänsterna är bra.

Medlem
Skrivet av noire:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noire:

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid realesen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

MP i Killzone 2 och 3 är hur kul som helst imo och PSN hittar du nog det bästa exklusiva spelet - #Resogun... Det är visst gratis om man skaffar sig ett års playstation plus

Vi har har PS+ tills 2016 får vi det gratis?

Jopp som jag förstår det är det det. Är ju en del av det vanliga playstation plus-erbjudandet

http://blog.eu.playstation.com/2013/11/13/playstation-plus-in...

Jag förstår inte riktigt.menar ni att vi har ps+ gratis till 2016.det låter konstigt med tanke på att ps+ inte var gratis ens på ps3

Jag tror dom menar att man får spelet resogun gratis om man köper ett års eller mer playstation plus

Medlem

MP-delen? Recensionen är nog inte klar riktigt än...

Medlem

Läst lite överallt att MPn ska vara vass!

jkw
Medlem

Klargörande gällande PlayStation+:
Resogun är gratis för alla med PlayStation+, oavsett om det är 1 månad, 3 månader, eller flera år.

Så länge PlayStation+ är aktivt på kontot, så kan man spela spelen. Om prenumerationen löper ut, så kan man inte längre spela det.

Medlem
Skrivet av noire:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noire:

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid realesen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

MP i Killzone 2 och 3 är hur kul som helst imo och PSN hittar du nog det bästa exklusiva spelet - #Resogun... Det är visst gratis om man skaffar sig ett års playstation plus

Vi har har PS+ tills 2016 får vi det gratis?

Jopp som jag förstår det är det det. Är ju en del av det vanliga playstation plus-erbjudandet

http://blog.eu.playstation.com/2013/11/13/playstation-plus-in...

Jag förstår inte riktigt.menar ni att vi har ps+ gratis till 2016.det låter konstigt med tanke på att ps+ inte var gratis ens på ps3

Nej du missförstår vilket jag också gjorde.

Han skrev att man får det gratis om man har PS+ i ett år. Vilket inte stämmer då man får det genom PS+ i varje fall. Alltså som normalt vilket jag inte fattade. Hängde upp mig på det där med PS+ och ett år.

Det du missuppfattade var att jag har PS+ fram till 2016 och fick ihop det med gratis när själva gratisgrejen handlade om att få spelet gratis om man har PS+, vilket man får.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det borde stå att det är en SP recension, för det kommer väl en MP recension också? Eller väljer FZ att strunta i det för ett såhär pass viktigt spel (för PS4)?


signatur

yolo

Medlem

Själv hade jag nog föredragit 60 fps över grafiken, fps i 30 är inte roligt.
(Inte för att jag är intresserad av att köpa spelet)

Medlem
Skrivet av Zarree:

Själv hade jag nog föredragit 60 fps över grafiken, fps i 30 är inte roligt.
(Inte för att jag är intresserad av att köpa spelet)

Det är 60 fps som fokus i onlinedelen medan singleplayer får 30fps och istället snyggare grafik (ögongodis). Fokus ligger IMO på online och en grym spelupplevelse, där man kan spela ordentligt och där alla vapen är upplåsta direkt för ett jämnare slagfält, inte som många andra random "coola" fps där du ska grinda (eller betala) för att på hög level få riktigt grymma/överlägsna vapen.

Medlem

Tycker FZ skall fundera noga på om det inte är bättre att gå tillbaka till PC som var ursprunget för er nättidning och droppa den så kallade nästa generation tvspelsmoduler, vilka ter sig lustiga och totalt onödiga.

5000 spänn för en digitaltvbox som kan användas för spel
Sony vinner fighten med spel, men det är för mkt crap vid sidan om.

En maskin bara för spel finns inte längre, man skall slänga in netflix, twitch, youtube, delaknapp mm, och i bästa fall spel. Sorglig utveckling.

Men visst spelen kommer bli mkt mkt bättre, precis som X360 och PS3, det är bara det att det tar säkert 1 år eller så

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Tycker FZ skall fundera noga på om det inte är bättre att gå tillbaka till PC som var ursprunget för er nättidning och droppa den så kallade nästa generation tvspelsmoduler, vilka ter sig lustiga och totalt onödiga.

5000 spänn för en digitaltvbox som kan användas för spel
Sony vinner fighten med spel, men det är för mkt crap vid sidan om.

En maskin bara för spel finns inte längre, man skall slänga in netflix, twitch, youtube, delaknapp mm, och i bästa fall spel. Sorglig utveckling.

Men visst spelen kommer bli mkt mkt bättre, precis som X360 och PS3, det är bara det att det tar säkert 1 år eller så

Så du tycker att FZ borde strunta i att recensera konsol spel och sluta skriva nyheter om det? Why?

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Tycker FZ skall fundera noga på om det inte är bättre att gå tillbaka till PC som var ursprunget för er nättidning...

Jag håller delvis med, om än inte av samma anledning. Jag gillar TV-spel men har tröttnat på FPS- och MMO-maskiner, så kallade PC. Antingen ger FZ upp konsol eller så anammar man det helhjärtat. Halvmesyrer som det är nu räcker inte.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Zpartan:

Tycker FZ skall fundera noga på om det inte är bättre att gå tillbaka till PC som var ursprunget för er nättidning...

Jag håller delvis med, om än inte av samma anledning. Jag gillar TV-spel men har tröttnat på FPS- och MMO-maskiner, så kallade PC. Antingen ger FZ upp konsol eller så anammar man det helhjärtat. Halvmesyrer som det är nu räcker inte.

Det tycker jag inte! FZ är bra för att det belyser de flesta "spelmaskiner". Nu för tiden är PC underrepresenterad på andra forum men "här" kan man få möjlighet att diskutera alla olika former av spelande. Tyvärr så verkar man snart bara få se spelutvecklare utveckla AAA spel för "Den nya generationen". Det dröjer ju ibland evigheter innan det blir ngt släppt till PC. Hypen hinner lägga sig. Så för att hänga med tycker jag att ni fortsätter med blandad kompott. Jag vill läsa om små indiespel och spel endast för konsoler.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av noire:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av noire:

Hur var det med mp:n?
Vad jag förstått så e den ganska rolig?själv har jag förbokat ps4 med killzone dessvärre så finns det ju inget annat exl spel vid realesen vilket är skit tråkigt.hoppas att de har något bra på psn

MP i Killzone 2 och 3 är hur kul som helst imo och PSN hittar du nog det bästa exklusiva spelet - #Resogun... Det är visst gratis om man skaffar sig ett års playstation plus

Vi har har PS+ tills 2016 får vi det gratis?

Jopp som jag förstår det är det det. Är ju en del av det vanliga playstation plus-erbjudandet

http://blog.eu.playstation.com/2013/11/13/playstation-plus-in...

Jag förstår inte riktigt.menar ni att vi har ps+ gratis till 2016.det låter konstigt med tanke på att ps+ inte var gratis ens på ps3

Nej du missförstår vilket jag också gjorde.

Han skrev att man får det gratis om man har PS+ i ett år. Vilket inte stämmer då man får det genom PS+ i varje fall. Alltså som normalt vilket jag inte fattade. Hängde upp mig på det där med PS+ och ett år.

Det du missuppfattade var att jag har PS+ fram till 2016 och fick ihop det med gratis när själva gratisgrejen handlade om att få spelet gratis om man har PS+, vilket man får.

Tack nu är jag med .
Undrade vad jag hade missat med tanke på att jag följt ps4 ända sedan det utanonserades så blev jag lite ställd

Inaktiv

OCH FOLK KLAGAR PÅ DENNA STÄNDIGA GRAFIK:)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Zpartan:

Tycker FZ skall fundera noga på om det inte är bättre att gå tillbaka till PC som var ursprunget för er nättidning...

Jag håller delvis med, om än inte av samma anledning. Jag gillar TV-spel men har tröttnat på FPS- och MMO-maskiner, så kallade PC. Antingen ger FZ upp konsol eller så anammar man det helhjärtat. Halvmesyrer som det är nu räcker inte.

Nästa år har vi skrivit om konsolspel lika länge som endast pc, så jag förstår inte vad du menar med halvmesyrer?


signatur
12
Skriv svar