Medlem
Smite

Testase Smite häromdagen, ett spel jag sett och hört om i flera år men aldrig ägnat en tanke.
Men jag måste bara få kasta in ett tips här.

Det är alltså ett MOBA (typ dota/lol) fast i tredjeperson och alla attacker är skillshots. DVS man måste sikta dem för att träffa.
Samtliga "gudar" som man kan spela som är hämtade från riktiga religioner/mytologier såsom grekiska och fornnordiska.

Spelet är F2P och erbjuder nya spelare omkring 10 gudar att spela som. Resterande 20+ gudar samt skins/röster till dessa kan låsas upp antingen via en sorts ingamevaluta (som inte växer snabbt) eller med riktiga pengar.
Det finns alltså inget krav att investera riktiga pengar om man inte direkt känner att man verkligen måste ha fler gudar att spela med, då samtliga gudar verkar vara väl balanserade så finns det inga nackdelar att spela med de som är gratis.

Det är inget jag kommer spela i flera månader, och inte det roligaste jag spelat, men gillar man moba-spel så är det helt klart värt ett test för det är endå ett riktigt roligt spel att fördriva lite tid med!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gillar detta spel ganska mycket, lirade det en del i beta (vet inte om de fortf är i beta) men som sagt var ett tag sen jag lirade nu. Ska nog ta upp de spelet igen och spela något game. Alla som gillar moba spel borde ge det ett försök iaf, det är de värt.

Medlem

Gillar också Smite - tycker idén är skit cool. Tyvärr är jag inte personen för att nöta massa games. Jag kör 2-3 åt gången sen tröttnar jag precis som med Lol och Dota.

Brukar framförallt köra Arena och ARAM där en match är ca 20 min. Conquest (5v5) tar ca 45 min.

Jag föredrar Smite framför Lol för att det är lite aggressivare och mer fast paced i spelet. Det är sällan man har ett död läge i börjat och bara farmar på sina lanes. Ofta är det fight innan creepsen nåt varrandra. Detta är alltså Conquest mode (5v5).

Medlem

Har lirat lite mer nu och faan vad skoj det är!
Men stört vad långsamt det går att "levla". Ser som fram emot att få delta i ligan och försöka klättra där men hitills bara lvl8 och det går inte snabbt!
Nog för att jag gillar när man måste kämpa för belöningar men detta kändes lite väl segt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Har lirat lite mer nu och faan vad skoj det är!
Men stört vad långsamt det går att "levla". Ser som fram emot att få delta i ligan och försöka klättra där men hitills bara lvl8 och det går inte snabbt!
Nog för att jag gillar när man måste kämpa för belöningar men detta kändes lite väl segt.

Är väll i klass med LoL med själva lvlandet? Inte så farligt

Medlem

För er som är Smite fans rekommenderar jag er att gillar denna sida på fb
https://www.facebook.com/pages/The-Typical-Smite-Gamer/137830...

nystartad sida!

1
Skriv svar