Walking Dead - nu förstår jag

Flakmonkey
Walking Dead - nu förstår jag

Det har inte undgått mig att #Walking Dead är ett omtyckt spel både hos spelpress och spelare världen över. Jag har dock aldrig förstått varför det är så populärt eftersom jag tagit mig an det. Självklart har jag sett både filmer och läst om det, men hur mycket jag än sett eller läst så har jag haft svårt att greppa var storheten sitter. Ett storydrivet spel med drag från klassiska äventyrsspel men mer strömlinjeformat och zombies har helt enkelt inte låtit så fantastiskt i mina öron.

Därför är det ännu lite skönare att nu efter att ha spenderat en stor del av dagen med att spela igenom de två först kapitlen att det faktiskt är en fantastiskt spelupplevelse. Bara ett spel har fått mig att känna på samma vis som Walking Dead och det är #Heavy Rain. Det bjöd också på en känsloresa där jag var tvungen att fatta beslut som kändes lika viktiga som jobbiga att fatta. Skillnaden här är att det är roligare att spela. Man kan visserligen gnälla på att det är kanske lite för strömlinjeformat, speciellt om du önskar dig ett äventyrsspel av den gamla skolan där det kunde ta dagar att lösa en viss situation, men jag gillar det. Jag tappar aldrig känslan av att det är jag som styr även om jag lotsas genom äventyret på ett väldigt regisserat sätt.

Nu har jag visserligen bara spelat två kapitel så kanske kommer mina åsikter ändras helt under spelets senare halva, men med tanke på hyllningskören så tror jag inte det. Med största sannolikhet har jag alltså ett antal timmar framför mig av högkvalitativ underhållning som jag har svårt att något annat mediaformat skulle kunna bjuda på. Synd bara att det goda kommer få ett slut till slut.

Mina val kapitel 1

Mina val kapitel 2

#blogg

Medlem
Walking Dead - nu förstår jag

Ta fram näsduken, NU! Det blir lite jobbigt i de tre sista episoderna.


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Inaktiv

Vilket "Walking dead" handlar det här om..?? verkar oerhört spännande,

Flakmonkey
Skrivet av Bibel-John:

Ta fram näsduken, NU! Det blir lite jobbigt i de tre sista episoderna.

Inte behövt näsduken ännu och har bara sista episoden. Dock så beror det snarare på att jag sällan gråter än att det inte berör, för det gör det verkligen.

Skrivet av e-m:

Vilket "Walking dead" handlar det här om..?? verkar oerhört spännande,

http://www.fz.se/spel/the-walking-dead

1
Skriv svar