Killzone: Shadow Fall

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bleak:

Lite underligt att MP inte blir nämnt ens på självaste FragZone.

Att testa multiplayer innan release, i detta fall innan ens självaste konsolen släppts, är sällan möjligt. Så ja, vi kommer att återvända till onlinedelen i någon form.


signatur
Medlem

Carl Johansson-Sundelius: Nu när ni äntligen avslöjar att ni haft en PS4a på jobbet, så tycker jag det vore kul att veta när ni fick konsolen o spelen?

Medlem

Varför missar ni alltid att recensera större delen av core gameplayet? Vapen? Skölden? Squad funktion? Robot companion? Touch panelen på kontrollen? Multiplayer? Svårighetsgrader? Tid?

Ni lämnar alldeles för mycket att önska imho. Välskrivet men alldeles för lite relevant innehåll, tyvärr.

KoP
Medlem
Skrivet av Zpartan:

Tycker FZ skall fundera noga på om det inte är bättre att gå tillbaka till PC som var ursprunget för er nättidning och droppa den så kallade nästa generation tvspelsmoduler, vilka ter sig lustiga och totalt onödiga.

5000 spänn för en digitaltvbox som kan användas för spel
Sony vinner fighten med spel, men det är för mkt crap vid sidan om.

En maskin bara för spel finns inte längre, man skall slänga in netflix, twitch, youtube, delaknapp mm, och i bästa fall spel. Sorglig utveckling.

Men visst spelen kommer bli mkt mkt bättre, precis som X360 och PS3, det är bara det att det tar säkert 1 år eller så

Då kan dom ju sluta skriva om pc också, för allt det du räknade upp kan du ju göra på pc med?

Ska man riktigt hård dra det så kan du ju faktiskt göra ännu mera icke-spelrelaterat på en pc, så om det ska bedömas efter dom kriterierna så är ju isåfall pc "mindre värdig" som spelmaskin?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Zpartan:

Tycker FZ skall fundera noga på om det inte är bättre att gå tillbaka till PC som var ursprunget för er nättidning...

Jag håller delvis med, om än inte av samma anledning. Jag gillar TV-spel men har tröttnat på FPS- och MMO-maskiner, så kallade PC. Antingen ger FZ upp konsol eller så anammar man det helhjärtat. Halvmesyrer som det är nu räcker inte.

Nästa år har vi skrivit om konsolspel lika länge som endast pc, så jag förstår inte vad du menar med halvmesyrer?

Jag läser in en elak ton i min förra kommentar, det var inte meningen egentligen, sorry för det.
Men jag känner att Killzone: Shadow Fall är en viktig titel, lika viktig som BF4 är och då förväntar jag mig en lika djuplodande recension, som alltså även inkluderar multiplayer-delen av spelet.

P.S.
Jag gillar f ö FZ och har hängt här länge, jag vill gärna se siten utvecklas och växa, Ta min kritik konstruktivt, även om det kanske inte låter så. D.S.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Men jag känner att Killzone: Shadow Fall är en viktig titel, lika viktig som BF4 är och då förväntar jag mig en lika djuplodande recension, som alltså även inkluderar multiplayer-delen av spelet.

P.S.
Jag gillar f ö FZ och har hängt här länge, jag vill gärna se siten utvecklas och växa, Ta min kritik konstruktivt, även om det kanske inte låter så. D.S.

Tack för att någon håller med! Recensionerna lämnar mycket att önska när det kommer till att beskriva gameplay. Alldeles för stort fokus läggs på story, grafik och allmän trivia. Försöker föra fram detta i kommentarsfälten men får aldrig någon respons.

Med det sagt vill jag även säga att Arma 3 recensionen var den bästa på länge då den behandlade gameplay faktorer av spelet. Och det säger jag utan att vara särskilt intresserad av självaste spelet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeeJac:

Varför missar ni alltid att recensera större delen av core gameplayet? Vapen? Skölden? Squad funktion? Robot companion? Touch panelen på kontrollen? Multiplayer? Svårighetsgrader? Tid?

Ni lämnar alldeles för mycket att önska imho. Välskrivet men alldeles för lite relevant innehåll, tyvärr.

Jag kan förstå vad du säger, samtidigt som en recension inte är en kartongbaksida. Killzone är i grunden samma actionspel vi spelat i tio år. Skölden (hälsan) regenereras, robot companion är bara en snygg abilitiesfront (tänk Dishonored, Mass Effect) flyttad från karaktären. Touch-panelen gick jag igenom i en förhandstitt, men än så länge är det en påkostad d-pad (swipa upp, ner, höger och vänster).


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kan förstå vad du säger, samtidigt som en recension inte är en kartongbaksida. Killzone är i grunden samma actionspel vi spelat i tio år. Skölden (hälsan) regenereras, robot companion är bara en snygg abilitiesfront (tänk Dishonored, Mass Effect) flyttad från karaktären. Touch-panelen gick jag igenom i en förhandstitt, men än så länge är det en påkostad d-pad (swipa upp, ner, höger och vänster).

Tror det är viktigt att skilja på er och era läsare. Jag har inte spelat något av de tidigare och ni refererar ej heller till dem tidigare i artikeln. Visst är det en balansgång, men det betyder inte att ni inte ska nämna det. Jag vill få en helhetskänsla som jag kan basera min bild av spelet på. Anledningen till att vi läsare läser recensioner är för att vi vill veta om det är något att ha eller inte. Tyvärr är det ytterst få av era recensioner som man kan basera ett sådant beslut på då dem så ofta utelämnar större delen av mekaniken. Så frågan är vem era recensioner egentligen är till för?

För övrigt tycker jag ni på senare tid lagt för mycket tid på att försvara er istället för att lyssna och ta in vad vi läsare faktiskt vill ha. Säg istället: vi förstår men idag anser vi inte att detta är vad vår målgrupp är ute efter. Visst är det bara ord, men det är en annan sak att faktiskt säga dem än att försöka måla över det hela.

Jag försöker komma med så mycket konstruktiv kritik som möjligt, men det känns som att många är alldeles för befästa vid sin texter för att erkänna att det kunde ha varit bättre. Denna stolthet tror jag är det största hindret för att ni ska kunna ta steget till nästa nivå.

Obs: detta är riktat mot hela fz:a, inte dig personligen

Medlem

Det är lugnt

Patch nr 1 mot dåliga recensioner och betyg kommer i nästa vecka!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kan förstå vad du säger, samtidigt som en recension inte är en kartongbaksida. Killzone är i grunden samma actionspel vi spelat i tio år. Skölden (hälsan) regenereras, robot companion är bara en snygg abilitiesfront (tänk Dishonored, Mass Effect) flyttad från karaktären. Touch-panelen gick jag igenom i en förhandstitt, men än så länge är det en påkostad d-pad (swipa upp, ner, höger och vänster).

Tror det är viktigt att skilja på er och era läsare. Jag har inte spelat något av de tidigare och ni refererar ej heller till dem tidigare i artikeln. Visst är det en balansgång, men det betyder inte att ni inte ska nämna det. Jag vill få en helhetskänsla som jag kan basera min bild av spelet på. Anledningen till att vi läsare läser recensioner är för att vi vill veta om det är något att ha eller inte. Tyvärr är det ytterst få av era recensioner som man kan basera ett sådant beslut på då dem så ofta utelämnar större delen av mekaniken. Så frågan är vem era recensioner egentligen är till för?

För övrigt tycker jag ni på senare tid lagt för mycket tid på att försvara er istället för att lyssna och ta in vad vi läsare faktiskt vill ha. Säg istället: vi förstår men idag anser vi inte att detta är vad vår målgrupp är ute efter. Visst är det bara ord, men det är en annan sak att faktiskt säga dem än att försöka måla över det hela.

Jag försöker komma med så mycket konstruktiv kritik som möjligt, men det känns som att många är alldeles för befästa vid sin texter för att erkänna att det kunde ha varit bättre. Denna stolthet tror jag är det största hindret för att ni ska kunna ta steget till nästa nivå.

Obs: detta är riktat mot hela fz:a, inte dig personligen

Jag kan förstå vad du säger


signatur
Medlem

Ha ha kommer ihåg förra gången jag blev irri på att KZ3 fick dåliga betyg nu bryr jag mej inte. För mej går SF fps oftast före tex BF eller COD (som jag bara kört som demo). Det bästa mp spelet för mej förra gen var Redfaction guerrilla! Knappt någon spela det mp men jag älskade det låg top 50 ett tag villket inte var speciellt svårt.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ha ha kommer ihåg förra gången jag blev irri på att KZ3 fick dåliga betyg nu bryr jag mej inte. För mej går SF fps oftast före tex BF eller COD (som jag bara kört som demo). Det bästa mp spelet för mej förra gen var Redfaction guerrilla! Knappt någon spela det mp men jag älskade det låg top 50 ett tag villket inte var speciellt svårt.

Har du inte spelat HALO?! Det är ju SF.

Skägg.
10 Chambers

Texten är nu uppdaterad med intryck från multiplayer!


signatur
12
Skriv svar