Xbox One säljer en miljon enheter första dygnet

Inaktiv
Skrivet av Spit:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Spit:
Skrivet av StraxDax:

Hoppas den svenska onlineshoppen kommer igang inom en snar framtid,
hamtade min Xbox One igar pa Gamestop.

Kan kopa spel fran typ England pa deras onlineshop, men da tror jag inte dom spelen kan anvandas nar man andrar nationalitet till Sverige och ska borja kopa spel pa svenska onlineshoppen.

Fast man kan iaf kopa engelska spel pa skiva och kora och det ar ju bra tills allt startar iSverige

Spel är inte regionslåsta på Xbox One, så du kan köpa spel från t.ex UK's Marketplace, sen hoppa mellan vilken region du vill.

Fick det bekräftat i går av en polare i Österrike som köpte Forza online från deras Marketplace, sen hoppade mellan österrikes, tysklands och UK's region under kvällen, och hade tillgång till spelet utan problem.

Det enda kruxet som man måste tänka på är att du måste ha en giltig betalningsmetod från den regionen där du tänkt handla.
PayPal verkar vara ett smidigt sätt, måste bara lura "systemet" genom att knappa in ett riktig zipcode/postnummer från den regionen vars Marketplace du tänkt använda. Men när du väl köpt ett spel, spelar det ingen roll vilken region du bytar till sen.

Behöver man inte vänta 4 månader innan man kan byta region igen?

Nej. På Xbox One finns inte den restriktionen.
Tror den fanns, eller till och med fortfarande finns på Xbox 360, därav viss förvirring.

Men på Xbox One krävs bara en omstart, så ska det vara klart.

Spit du har ratt, en polare som kopte one pa Gamestop samtidigt som jag har ringt Gamestop imorse och sa likadant som du,

MEG
Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av MEG:

Kul för Microsoft. Intressant att det verkar finnas marknad för tre konsoler.

tre konsoler ? trodde det bara var ps4 och xbone, och vid sidan något bortglömt å ruttet i hörnet xD

Hmm det är att ta i lite, tror inte man ska räkna bort Nintendo, de har kommit tillbaka förut.


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv
Skrivet av Spit:
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Spit:
Skrivet av StraxDax:

Hoppas den svenska onlineshoppen kommer igang inom en snar framtid,
hamtade min Xbox One igar pa Gamestop.

Kan kopa spel fran typ England pa deras onlineshop, men da tror jag inte dom spelen kan anvandas nar man andrar nationalitet till Sverige och ska borja kopa spel pa svenska onlineshoppen.

Fast man kan iaf kopa engelska spel pa skiva och kora och det ar ju bra tills allt startar iSverige

Spel är inte regionslåsta på Xbox One, så du kan köpa spel från t.ex UK's Marketplace, sen hoppa mellan vilken region du vill.

Fick det bekräftat i går av en polare i Österrike som köpte Forza online från deras Marketplace, sen hoppade mellan österrikes, tysklands och UK's region under kvällen, och hade tillgång till spelet utan problem.

Det enda kruxet som man måste tänka på är att du måste ha en giltig betalningsmetod från den regionen där du tänkt handla.
PayPal verkar vara ett smidigt sätt, måste bara lura "systemet" genom att knappa in ett riktig zipcode/postnummer från den regionen vars Marketplace du tänkt använda. Men när du väl köpt ett spel, spelar det ingen roll vilken region du bytar till sen.

Gar det inte att anvanda mitt Visa bank kort ?
Man tycker ju att penar ar pengar oavsett var man bor.

Nej, verkar inte så, tycker också det är konstigt, borde räcka tycker man. =/

Verkar som man måste bekräfta, även om man kan lura systemet,
att man måste ha en riktig adress från det land/region vars Marketplace man ska handla från.

PayPal funkar tydligen på den punkten, om jag förstått allt rätt.

Det är en ganska enkel logik om man tänker efter. De får inte bygga ett system som uppmuntrar skattefusk. Om alla Européer bytte till USA som region och handlade skattefritt med sina VISA-kort, så skulle nog MS sitta rejält i skiten. Om du handlar något när du är i utlandet, så är det upp till dig att deklarera detta när du åker hem, men om en handlare säljer över våra gränser, så är det de som ska deklarera.

Alltså... Genom att enbart tillåta betalningsmetoder från den specifika regionen, så lämnar de över ansvaret till kunden att deklarera.

Inaktiv

OCH BAKOM ER EGNA BAKGÅRD I USA:P?

Inaktiv

Blir inte riktigt klok pa One, har kort Need for speed rivals i 2 dagar nu och vet inte hur spelet sparas, pa Xbox 360 valjer man att antingen save i molnet eller pa hdn,
nat sant val dyker inte upp i one,
vet inte ens om det senaste ar sparat nar man matar ut skivan, lol, hmm.
Det ar lite lustigt ocksa nar man ska surfa efter en spelsession, da startar weblasarn pa den senaste sidan man varit pa.

Tar nog lite tid att bli van vid allt nytt, handkontrollen ar iaf jakligt nice.

Medlem

signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Spit:
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Spit:
Skrivet av StraxDax:

Hoppas den svenska onlineshoppen kommer igang inom en snar framtid,
hamtade min Xbox One igar pa Gamestop.

Kan kopa spel fran typ England pa deras onlineshop, men da tror jag inte dom spelen kan anvandas nar man andrar nationalitet till Sverige och ska borja kopa spel pa svenska onlineshoppen.

Fast man kan iaf kopa engelska spel pa skiva och kora och det ar ju bra tills allt startar iSverige

Spel är inte regionslåsta på Xbox One, så du kan köpa spel från t.ex UK's Marketplace, sen hoppa mellan vilken region du vill.

Fick det bekräftat i går av en polare i Österrike som köpte Forza online från deras Marketplace, sen hoppade mellan österrikes, tysklands och UK's region under kvällen, och hade tillgång till spelet utan problem.

Det enda kruxet som man måste tänka på är att du måste ha en giltig betalningsmetod från den regionen där du tänkt handla.
PayPal verkar vara ett smidigt sätt, måste bara lura "systemet" genom att knappa in ett riktig zipcode/postnummer från den regionen vars Marketplace du tänkt använda. Men när du väl köpt ett spel, spelar det ingen roll vilken region du bytar till sen.

Gar det inte att anvanda mitt Visa bank kort ?
Man tycker ju att penar ar pengar oavsett var man bor.

Nej, verkar inte så, tycker också det är konstigt, borde räcka tycker man. =/

Verkar som man måste bekräfta, även om man kan lura systemet,
att man måste ha en riktig adress från det land/region vars Marketplace man ska handla från.

PayPal funkar tydligen på den punkten, om jag förstått allt rätt.

Xbox Live Microsoft Points borde ju funka, dom koderna omvandlas ju till kontanter när dom väl är inskrivna och kan användas oavsett land.

Medlem

"...Och förstör en miljon skivor på köpet"

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

hade xbone släppts överallt samma dag hade dom piskat ps4's siffror helt xD

fick mitt bf4 med posten igår, yey ? xD

Eftersom ps4 sålde 1 miljon i enbart ETT land så nej. Knappast troligt

Medlem

Inte illa pinkat, ska bli kul att se hur länge de lyckas hålla höga försäljningssiffror...

Medlem

Jag tycker det är så otroligt löjligt utav vissa av er som måste gå in och skriva hur mycket bättre PS4 är än Xbox vise versa.

Varför kan folk inte bara få tycka olika?
varför ska man haka upp sig så?
varför kan man inte bara glädjas av att man känner sig nöjd med SITT val?

Förstår inte hur ni orkar.
Köp vad ni vill och förhoppningsvis blir ni nöjda med det
Finns inget rätt eller fel val i den här frågan.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Inte illa pinkat, ska bli kul att se hur länge de lyckas hålla höga försäljningssiffror...

Genom att ha bra spel såklart.

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av bionicman:

Det här är en mycket utstuderad strategi från spelhusen att genom olika förboknings-system och andra sattyg försätta oss konsumenter i en köp hysteri som får oss att kasta oss över allt nytt som om det inte fanns en morgondag.

Och vi sväljer glatt bytet med hull och hår...varje gång:)

Vad är det för fel med att vänta en månad eller ett år?
En konsol generation håller i ca 7 år (förhoppningsvis inte längre) och med tid blir produkten billigare, bättre, får fler och bättre spel.

Att stå och köa utanför spelbutiker vid release bara för att vara bland dom första att köpa en konsol är enligt mig helt onödigt för att inte säga destruktivt då man spelar utgivarna i händerna.

Jag anser att det är viktigt att man inte glömmer bort rollfördelningen mellan konsumenter och producenter då vi är beroende av varandra men har har intressen som stå i konflikt med varandra.
Vi konsumenter vill ha produkter som är av högsta kvalitet till lägsta pris medan en producent vill göra så stor vinst som möjlig på den produkt de har skapat.

Om vi slutar ställa kvalitets krav på det vi köper kommer tex MS få möjligheten att tumma ner kvalitén och öka sin vinst på våran bekostnad.

Faktum ar att man vantat salange pa nextgen sa man vill inte avvakta ytterlgare ett ar eller mer efter dom slapps,
det ar ju samma sak me typ iphone, man vill ha det nya och man vill ha det dag 1 for man har trottnat pa det gamla.

Next gen current gen... ganska litet steg denna generations växling tyvärr men som "marcus8958" skrev så öppnar processorarkitekturen möjligheter för konsolerna att bättre än tidigare hänga med i den tekniska utvecklingen, vilket borde bli ett lyft även för pcgamers då spelen blir optimerade för bättre hårdvara.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Alltså Rockartisten. Det är inte skattefusk att handla något från en annan region inom EU. Varor och tjänster du vet, nej det gör du nog inte. Googla på det vet jag...

Det funkar hur bra som helst att betala med VISA-kort. Allt du behöver göra är att regga det på Microsoft.

Microsoftpointsen är borttagna, de omvandlas till kontanter i ditt lands valuta.

Sen finns det ingen väntetid när det gäller regionsbyte. Varför skulle det finnas? Det säger väl sig självt att man INTE ska behöva vänta. Vi behöver inte anmäla adressbyte till Microsoft...

Det är ju schysst att de har fått igång försäljningen på både PS4 och XboxOne. = Fler spel till oss.

Sen undrar jag hur de tänker som klankar ner på att XboxOne sålt miljonen. PS4 sålde ju också miljonen. Likvärdiga siffror. Det som räknas är ju faktiskt antalet sålda exemplar, inte det uppskattade antalet på de olika marknaderna. Hade SONY sålt mer, så räkna med att vi hade fått höra det...

Sen är XboxOne redan utannonserat till Black Friday till glädje för alla som inte fick ett ex. nu. Alltid schyssta priser på Black Friday.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

För mig är det en gåta att så många köper en xbox... men men, det finns ju folk som kör Skoda också.

Inaktiv

Geez, tagga ner folket. Påhopp hit och dit och en allmänt dålig attityd. Försök le lite och sluta vara så griniga.

Dagens gamers alltså. Inte undra på att man tröttnar på att spela.

KoP
Medlem
Skrivet av TheBlueLynx:

För mig är det en gåta att så många köper en xbox... men men, det finns ju folk som kör Skoda också.

Man kanske köper en för att spela på? Men är inte riktigt 100% säker på dem fronten.

Återkommer imorgon då jag slutfört mina efterforskningar.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:
Skrivet av cute_ninja:

hade xbone släppts överallt samma dag hade dom piskat ps4's siffror helt xD

fick mitt bf4 med posten igår, yey ? xD

Och vad grundar du det på? Xbox släpptes i 13 länder medans ps4 bara släpptes i USA. Idiot

för att dom marknader som den inte släpptes i är ganska stora och det var en ren gissning att xbones totala sälj hade slagit ps4's totala, ingen anledning att kalla mig idiot.

väx upp or get out


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Det funkar hur bra som helst att betala med VISA-kort. Allt du behöver göra är att regga det på Microsoft.

Microsoftpointsen är borttagna, de omvandlas till kontanter i ditt lands valuta.

Sluta vilseleda folk, du vet inte vad du pratar om.

Just nu finns inte sverige att välja som region, det alternativet kommer sen när konsolen släpps här.
Vi som importerar får välja ett av dom 13 länderna där Xbox One är släppt, t.ex UK.
Svenskt VISA-kort fungerar inte som betalningsmetod på UK-marketplace, som det är nu.
Folk har provat och det är även vad Microsoft själva säger.

"There needs to be a valid payment method corresponding to a supported launch country in order for any transactions to occur over Xbox Live"

PayPal med postnummer från den region du valt är ett alternativ som jag läst att folk har fått att fungera.

Skrivet av Gamer 24-7:

Sen finns det ingen väntetid när det gäller regionsbyte. Varför skulle det finnas? Det säger väl sig självt att man INTE ska behöva vänta. Vi behöver inte anmäla adressbyte till Microsoft...

Det är helt nytt att man kan byta region fritt, innan fick du vänta 3 månader innan du fick byta igen.

"You can only move between Xbox LIVE regions once every 3 months."

Därför undrar folk!

Inaktiv
Skrivet av Gamer 24-7:

Alltså Rockartisten. Det är inte skattefusk att handla något från en annan region inom EU. Varor och tjänster du vet, nej det gör du nog inte. Googla på det vet jag...

Det funkar hur bra som helst att betala med VISA-kort. Allt du behöver göra är att regga det på Microsoft.

Microsoftpointsen är borttagna, de omvandlas till kontanter i ditt lands valuta.

God morgon!

Jag är medveten om att det är en öppnare handel inom EU, men nu tog ju jag USA som exempel. Min poäng var att det är uppenbart att det handlar om skatt. När det gäller tjänster och digitala produkter, så skulle svenska staten aldrig se ett öre av den momsen, för alla skulle bara handla från det EU-land som är billigast och har lägst moms/VAT.

Jag gjorde en sökning på Europakommissionens hemsida, och detta var vad jag fann:

"Digital services purchased over the internet are liable to VAT. The rate of VAT applicable to private individuals will depend on the status of the vendor. If the vendor is established in the European Union, he will charge the rate of VAT applicable in his Member State of establishment. If the vendor is not established in the European Union, he will charge VAT at the rate applicable in the Member State of consumption of the service."

Och det fortsätter längre ner:

"From 1st January 2015, operators providing these services established in the EU will charge VAT at the rate applicable in the Member State where the customer resides (for further information see the Directive 2008/8/ECpdf).

För det första har MS byggt ett system som funkar likadant i hela världen (annars hade de fått bygga ytterligare mjukvara för att göra ett undantag i EU). För det andra vill MS nog inte göra sig opopulär och ge alla skatteinkomster till ett land inom EU. Och för det tredje, den 1:a januari 2015 är det det system de har idag som gäller enligt lag.

Inaktiv

Kan nån svara på frågan om man kan använda såna dar prepaid microsoft points card att lägga in och handla med på Englands shoppen ?
Dom pointsen är ju bara en kod och har inga olika lands restriktioner, vad man vet.

Frågan har löst sig, det går inte att använda svenska Xbox Live Microsoft Points koder för att köpa spel på engelska xbox one online shoppen,
skit också.

Får väl spana efter ställen som importerar spel och hoppas man får tag på nåt.

Medlem

Varför är detta en en nyhet? Samma sak rapporterade man om PS4. Man har kunnat förboka bägge 2 i evigheter så det hade varit väldigt konstigt om de inte hade sålt en miljon första dagen.

Medlem
Skrivet av TheBlueLynx:

För mig är det en gåta att så många köper en xbox... men men, det finns ju folk som kör Skoda också.

nu kör jag inte en skoda och jag är inget fan av märket, men det är egentligen inget fel på bilarna. Kanske inte de snyggaste bara...

ok, det var inte relevant för tråden, men jag ville bara försvara ett systemärke


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Personangrepp är inte tillåtet på FZ:a. Håll diskussionen saklig!
Jag kommer att radera de inlägg som inte är tillåtna och meddela "författaren".


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Nästa generations spelkonsol?

RYSE i 900px med 30fps och Dead Rising 3 i 720px med 30fps?

Gäsp...

Medlem

oooh vilken goo I7a och grafikkort man får för samma pengar som en boner kostar, och dessutom behöver man inte bry sig om skit som regioner och annat tjafs, man bara spelar.

PC

Medlem

Dagen en överprisad jävla DRM-låda utan spel säljer 1 miljon första dygnet var dagen då gaming dog

Medlem

Kul att Next Gen-maskinerna äntligen är här!

Specifikationsmässigt hänger de säkerligen inte med en dyr dator i dag, men det gjorde aldrig PS3 eller Xbox 360 heller. Det Sony och Microsoft erbjuder är en enhetlig hård- och mjukvara över hela användarbasen, och därför blir spelen väldigt bra optimerade och användandet mer finslipat. Med tanke på hur bra en hel del spel till framför allt PS3 sett ut genom åren så inser man att det kommer att komma kolossalt bättre spel till PS4 än de som nu släpps till PS4-launchen.

Själv har jag alltid varit en datorspelare (SpectraVideo, Spectrum, C64, Amiga och nu PC sedan mitten av 90-talet), men jag tycker att konsolerna fyller en viktig funktion och i många fall (sport-, plattforms- och äventyrsspel) erbjuder en skönare spelupplevelse. Dessutom är det inte en drös olika DRM-tjänster (Steam, Origin, Uplay m.m.) utan en gemensam plattform. Med det sagt; jag spelar fortfarande 80 % av min speltid på datorn, men det ena behöver inte utesluta det andra.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Roligt att alla är så låsta på Högre upplösning och högre framrate!
Känns som när digitalkamerorna fick fart och Megapixel antalet bara ökade och ökade och flest megapixlar = bäst.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

Roligt att alla är så låsta på Högre upplösning och högre framrate!
Känns som när digitalkamerorna fick fart och Megapixel antalet bara ökade och ökade och flest megapixlar = bäst.

Om spelutvecklarna skulle satsa på 4k upplösning så skulle jag hålla med dig. Men nu är det vanligt att alla har en 1080p tv i sitt hem och sikta sig in på vanligaste upplösningen på ett nytt system är i mina ögon ganska viktigt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar