Next Car Game misslyckas på Kickstarter

Robot
Medlem
Next Car Game misslyckas på Kickstarter

Tycker det ser riktigt nice ut, med den förstörelsen!

Medlem

Sisu ja voima.

Roligt att de fortsätter.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det enda de skall göra är att fixa till Rally Trophy (deras heeeelt fenomenala rallyspel från 2001) så att det fungerar fint i multiplayer på Windows 7 (och även så att det går att konfigurera kontroller i det, en tämligen väsentlig del i bilspel). Efter Flatout 2 har de tyvärr tappat fotfästet.. -_-

Medlem

Värt att nämna är sneak peek tech demot som syns i videon finns att ladda ner. Fick mail till nedladdning samma dag de stängde ner kampanjen (hade förhandsbokat det på deras hemsida före de startade kickstarter kampanjen).

Så till er alla andra kan ni ju pröva googla det, finns kanske någonstans att tanka det, annars tycker jag ni ska förhandsboka det på deras hemsida och få tillgång till det på det rätta sättet!

Körkänslan och bilfysiken är helt underbar i tech demot, bilarna kan skrotas ner till så litet som en flyttlåda med två däck på om man slänger in den i krossen ett par gånger ^^
De har förstås ställt in bilskadorna till överdriven max i tech demot, samt att motorn går aldrig sönder, för att det ska vara roligt att köra med en bil som i verkliga livet skulle vara helt obrukbar.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

Det är trist när kickstarters misslyckas men det säger faktiskt mer om den allmänna lessheten på konceptet snarare än spelet som sådant. Flertalet coola och högintressanta pitchningar har skitit sig den senaste tiden helt enkelt därför att viljan att satsa pengar på ett blankt kort har sjunkit och de som är mest entusiastiska kring Kickstarter har troligen redan tömt pånboken på andra spel (samtidigt som de som är mest fanatiska supportrar av Bugbear redan beställt spelet från deras hemsida).
Jag tror Bugbear kommer leverera en suverän skapelse som jag gladeligen köper när jag fått klarhet i vad för sorts DRM som gäller.

phi
Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det är trist när kickstarters misslyckas men det säger faktiskt mer om den allmänna lessheten på konceptet snarare än spelet som sådant.

Eller så är det helt enkelt bara så att det är ett väldigt nischat spel som få faktiskt vill ha.

The Mandate är på god väg att klara sitt mål med en vecka kvar och lite mer än $40 000 saknas och är ett av de mest intressanta spelen på kickstarter just nu. Folk donerar pengar så länge spelen verkar intressanta, det är inte konstigare än så.

Next Car Game var ju inte ens i närheten av sitt mål, vilket säger en hel del.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Mjauv:

Det är trist när kickstarters misslyckas men det säger faktiskt mer om den allmänna lessheten på konceptet snarare än spelet som sådant.

Eller så är det helt enkelt bara så att det är ett väldigt nischat spel som få faktiskt vill ha.

The Mandate är på god väg att klara sitt mål med en vecka kvar och lite mer än $40 000 saknas och är ett av de mest intressanta spelen på kickstarter just nu. Folk donerar pengar så länge spelen verkar intressanta, det är inte konstigare än så.

Next Car Game var ju inte ens i närheten av sitt mål, vilket säger en hel del.

Har svårt att se Flatout som ett väldigt "nischat" spel.

Inaktiv
Skrivet av Xstioph:

Efter Flatout 2 har de tyvärr tappat fotfästet.. -_-

Du menar däckfästet?

phi
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av phi:
Skrivet av Mjauv:

Det är trist när kickstarters misslyckas men det säger faktiskt mer om den allmänna lessheten på konceptet snarare än spelet som sådant.

Eller så är det helt enkelt bara så att det är ett väldigt nischat spel som få faktiskt vill ha.

The Mandate är på god väg att klara sitt mål med en vecka kvar och lite mer än $40 000 saknas och är ett av de mest intressanta spelen på kickstarter just nu. Folk donerar pengar så länge spelen verkar intressanta, det är inte konstigare än så.

Next Car Game var ju inte ens i närheten av sitt mål, vilket säger en hel del.

Har svårt att se Flatout som ett väldigt "nischat" spel.

Förklara då gärna varför du tror att utvecklarna väljer att ta hjälp av kickstarter från första början och som sen inte ens når 1/4 av sitt mål.

Det är ett nischat spel med en liten målgrupp.

Medlem

Fördelen med att de inte fick in tillräckligt med stålar att det inte blir konsolversioner.

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Xstioph:

Efter Flatout 2 har de tyvärr tappat fotfästet.. -_-

Du menar däckfästet?

Hehe, ägnade nån halvsekund åt att komma på nåt fyndigt åt det hållet, men det dök inte upp nåt..

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av phi:
Skrivet av Mjauv:

Det är trist när kickstarters misslyckas men det säger faktiskt mer om den allmänna lessheten på konceptet snarare än spelet som sådant.

Eller så är det helt enkelt bara så att det är ett väldigt nischat spel som få faktiskt vill ha.

The Mandate är på god väg att klara sitt mål med en vecka kvar och lite mer än $40 000 saknas och är ett av de mest intressanta spelen på kickstarter just nu. Folk donerar pengar så länge spelen verkar intressanta, det är inte konstigare än så.

Next Car Game var ju inte ens i närheten av sitt mål, vilket säger en hel del.

Har svårt att se Flatout som ett väldigt "nischat" spel.

Förklara då gärna varför du tror att utvecklarna väljer att ta hjälp av kickstarter från första början och som sen inte ens når 1/4 av sitt mål.

Det är ett nischat spel med en liten målgrupp.

Varför de tar hjälp av Kickstarter? Därför att det är ett beprövat koncept som fungerat för många andra.
Varför det inte fungerat? Därför att de redan låter folk förbeställa via sin hemsida vilket så klart äter upp en stor del av de potentiella kunderna samt att spelet drunknat i den allmänna kakafonin. Det är väldigt många spelmakare som slåss om samma människors uppmärksamhet och vissa lyckas helt enkelt gola högre än andra.

Sedan spelar det givetvis roll hur mycket pengar som efterfrågas - ju högre måltröskel desto mindre chans att nå dit.
Jag har svårt att förstå bilden av spelet som nischat även om jag inte direkt motsäger mig titeln - jag är personligen bara nöjd om man inte delar smak med varenda tjomme.

Medlem

Return Of the Sisu, Luke Skywalker becomes a sisu master, when i he finally meets the dark lord Emperor, and Darth Vader, when he finally gets through to Vader, or Anakin, he finds the true Sisu master from old, that was the great Sisu Master Anakin Skywalker, Lukes father. Now Luke went on to the huge Rave party on the green forest moon of endor, where he has some group sex with these small furry midgets that look almost look like gremlins, but Luke was so high on extacy that he didnt care, and 9 months later, his son was born. Today he is known as Master HaZe, a true Sisu Master of the Sisu Order....

He is called HaZe303, as 303 is the number of a synthesizer called TB303,which is the tool that made the psychedelic sounds on the psytrance tunes on Endors Rave party, where HaZe´s father met H´s mother, and ultimately was conseaved...

So here begins the story of Master HaZe303, a true SISU master, he is the head of the order! To Be Continued!

Ontopic: J

ag hoppas det här blir bra, gillar bugbears första mästerverk Flatout (1), sen har dom inte släppt så bra spel, men det är nog inte bugbears fel helt, utan dom har fått göra spel som deras utgivare gett dom som uppdrag, hade bugbear istället satsat på sina egna ideér och vågat vara annorlunda så skulle nog bugbear inte behöva söka cash till spel på kickstarter, för dom har talangen att göra grymma spel, dom behöver bara göra bättre beslut i framtiden om vilka dom ska jobba med, och vilka slags spel dom vill göra? Dåliga arkad spel, eller roliga originella och innovativa spel som jag vet dom kan! Vill se detta på antingen pc eller på ps4!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Finsk sisu = bloddopning


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det är trist när kickstarters misslyckas men det säger faktiskt mer om den allmänna lessheten på konceptet snarare än spelet som sådant. Flertalet coola och högintressanta pitchningar har skitit sig den senaste tiden helt enkelt därför att viljan att satsa pengar på ett blankt kort har sjunkit och de som är mest entusiastiska kring Kickstarter har troligen redan tömt pånboken på andra spel (samtidigt som de som är mest fanatiska supportrar av Bugbear redan beställt spelet från deras hemsida).
Jag tror Bugbear kommer leverera en suverän skapelse som jag gladeligen köper när jag fått klarhet i vad för sorts DRM som gäller.

Det är snarare så att många fler spel har dragit sig till Kickstarter och försökt finansiera sig på det sättet. På grund av det så ser vi fler misslyckanden, Kickstarter har funnits runt längre än när spelen exploderade på deras sida.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ser så jäkla kul ut!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Medlem

Dom snackar ju 0 om att dom skall göra "Folkrace-känslan" rolig osv. Det är det jag vill höra. Inte så sugen på att backa en tech-demo eller spela ett spel för att bilarna går sönder snyggt. Jag har redan inte tyckt Burnout Paradise var roligt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

vad synd det såg ju jättebra ut o.0

Medlem
Skrivet av Sergey:

Värt att nämna är sneak peek tech demot som syns i videon finns att ladda ner. Fick mail till nedladdning samma dag de stängde ner kampanjen (hade förhandsbokat det på deras hemsida före de startade kickstarter kampanjen).

Så till er alla andra kan ni ju pröva googla det, finns kanske någonstans att tanka det, annars tycker jag ni ska förhandsboka det på deras hemsida och få tillgång till det på det rätta sättet!

Körkänslan och bilfysiken är helt underbar i tech demot, bilarna kan skrotas ner till så litet som en flyttlåda med två däck på om man slänger in den i krossen ett par gånger ^^
De har förstås ställt in bilskadorna till överdriven max i tech demot, samt att motorn går aldrig sönder, för att det ska vara roligt att köra med en bil som i verkliga livet skulle vara helt obrukbar.

https://www.youtube.com/embed/MNI4VLcjoo4

Tackar för tipset, hittade tech demot och det skall tas ner o testas!!


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Inaktiv

Det här är bra utvecklare. Skickar ut en tidig version för att visa hur fysiken förbättringar ska se ut och inget krims krans runt om. Många spelutvecklare är ju duktiga på att döpa de till Beta och förvandla en nöt till en pärla. Fast det är ju vad marknadsföring(manipulation) innebär.

Visste inte ens att Bugbear höll på med ett nytt. Flatout är ett av tidernas roligaste spel.

1
Skriv svar