Dice ska åtgärda problemen i Battlefield 4

Medlem

Det är väl så det blir när man jobbar under EA. Snabba cash till vilket pris som helst. När ska spelvärlden inse att allt som EA är inblandat i blir till skit. Precis som allt med Adam Sandler.

Medlem
Medlem
Skrivet av Plimp:

Mycket är EAs fel att tvingade spelet att bli färdigt i förtid. EA är så jävla pengar kåta.

Jo, men om folk hade hållit igen med plånböcker så hade situationen sett annorlunda ut. EA drivs av sina naturliga instinkter att tjäna pengar, och vi ger det till dem, och till Activision etc.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av JohntE:

Tänk om man gjorde klart spelen innan man släppte dom...

Tänk om de som gnällde visade sina egna spelskapande kunskaper och skapade ett spel som var 100% buggfritt, inte hade några som helst crashar och dessutom var så spelbart att de sålde guld.

Varför i hela världen skulle man behöva det? Köper man en tjänst så är väl det minsta man kan begära att det fungerar, anlitar nån mej att krana ut en järnvägsvagn på rälsen så ställer jag den inte på taket till järnvägsstationen utan på rälsen annars får inte jag några fler uppdrag. Om inte uppdragsgivaren är en idiot vill säga.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

"XP 28 november till 5 december."

WTF

Skulle inte vi med Premium få XP helg den 30 samt 31 november ?

Men förtjänar inte vi som inte har premium att också få lite kompensation för vårt lidande? Dock så har jag haft väldigt lite problem på det hela taget med spelet. Alltid najs med extra xp dock…


signatur

Submission is for the weak

FM-guru
F.d. Sisyr

""Faktum är att vi är så seriösa att hela teamet jobbar på att stabilisera spelet"

Hahaha, hade de varit seriösa hade de inte släppt spelet i det skick man gjorde. Tomtar.

Medlem

Hehehe mera floskler från Dice.
Detta börjar bli underhållande


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Thunderhawk:

"XP 28 november till 5 december."

WTF

Skulle inte vi med Premium få XP helg den 30 samt 31 november ?

Men förtjänar inte vi som inte har premium att också få lite kompensation för vårt lidande? Dock så har jag haft väldigt lite problem på det hela taget med spelet. Alltid najs med extra xp dock…

Det får ni ju? Va fan bara för att ni pejjat för premium betyder inte att det är bara ni som har haft problemen. Ni får ju en veckas dubbel xp som kompensation. Det är ju inte så att det tagit er 7 dagar att starta upp en match igen. De kunde ju lika gärna sagt "Vi är ledsna för problemen, ska fixas" och sen bara fixat skiten o inte gett kompensation alls. Man köper ju inte premium för "före-kö" trams och dubbel xp, utan för map-packs. Allt annat e bara florsocker. Folk hade ju köpt premium iallafall om det bara va kartor man fick för pengarna. Som nån annan sa, man får ju xp boosts ingame.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Thunderhawk:

"XP 28 november till 5 december."

WTF

Skulle inte vi med Premium få XP helg den 30 samt 31 november ?

Men förtjänar inte vi som inte har premium att också få lite kompensation för vårt lidande? Dock så har jag haft väldigt lite problem på det hela taget med spelet. Alltid najs med extra xp dock…

Det får ni ju? Va fan bara för att ni pejjat för premium betyder inte att det är bara ni som har haft problemen. Ni får ju en veckas dubbel xp som kompensation. Det är ju inte så att det tagit er 7 dagar att starta upp en match igen. De kunde ju lika gärna sagt "Vi är ledsna för problemen, ska fixas" och sen bara fixat skiten o inte gett kompensation alls. Man köper ju inte premium för "före-kö" trams och dubbel xp, utan för map-packs. Allt annat e bara florsocker. Folk hade ju köpt premium iallafall om det bara va kartor man fick för pengarna. Som nån annan sa, man får ju xp boosts ingame.

Det som jag menade med det var att de som hade skrivit klagade över att de skulle ha xp-helg vid den tiden och klagade över att de som inte hade köpt premium också fick det. I stort sett: "Jag betalade mer och därför ska jag ha mer grejer än den som inte köpte premium".


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Vad ska man med en 3 x zoom på en pistol te .. hoppas de snart släpper en fix ..
Kan knappt lira spelet som det är nu .
Vissa banor fryser sig spelet med loop ljud


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Senast BF jag köpte var 2:an och det spelet har jag knappt inte spelat alls. Bad Company 2 beta är det senaste jag spelat på nätet. Blir aldrig några mer köp för min del

Dice skulle aldrig skrivit på för EA. Nästa BF som är 5:an så är det halvfärdigt när det släpps, resterande delen får köparen programmera själv med programmeringsprogram som går att ladda ner hos EA:s hemsida


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Istället för att gnälla att spelet inte flöt på som det skulle på releasen så kan ni ju vara glada över de sakerna de faktiskt gjorde med BF4 som de totalmissade i BF3...

BF4 är överdrivet bra optimerat, en gammal potatisdator klarar av att spela spelet på snygg grafik.

spelet är inte lika konsolskadat som BF3 var..

spelet har 120 FoV. (pc ofc)
Banorna är betydligt bättre än BF3.
det finns nästan inget vapen som är totalt megabäst.. de flesta vapen är näst intill identiska i stats.

mer intressanta gadgets, mycket mer balans än när BF3 släpptes.

Det är inte speciellt mycket buggar om man jämför med BF3.

Spelet overall är bättre, kontrollerna kan kännas tightare och ha mer respons i sig..

Det är synd att nätkoden är trasig och att spelet krashar, för annars är det ett jävligt bra spel jämfört med BF3.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Istället för att gnälla att spelet inte flöt på som det skulle på releasen så kan ni ju vara glada över de sakerna de faktiskt gjorde med BF4 som de totalmissade i BF3...

BF4 är överdrivet bra optimerat, en gammal potatisdator klarar av att spela spelet på snygg grafik.

spelet är inte lika konsolskadat som BF3 var..

spelet har 120 FoV. (pc ofc)
Banorna är betydligt bättre än BF3.
det finns nästan inget vapen som är totalt megabäst.. de flesta vapen är näst intill identiska i stats.

mer intressanta gadgets, mycket mer balans än när BF3 släpptes.

Det är inte speciellt mycket buggar om man jämför med BF3.

Spelet overall är bättre, kontrollerna kan kännas tightare och ha mer respons i sig..

Det är synd att nätkoden är trasig och att spelet krashar, för annars är det ett jävligt bra spel jämfört med BF3.

Kan inte mer än hålla med. Fast spelet har inte krashat sen senaste patchen för mig och de flesta buggar som fanns i BF3 har fått en rejäl uppdatering. T.ex headglitch som knappt existerar i BF4

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Istället för att gnälla att spelet inte flöt på som det skulle på releasen så kan ni ju vara glada över de sakerna de faktiskt gjorde med BF4 som de totalmissade i BF3...

BF4 är överdrivet bra optimerat, en gammal potatisdator klarar av att spela spelet på snygg grafik.

spelet är inte lika konsolskadat som BF3 var..

spelet har 120 FoV. (pc ofc)
Banorna är betydligt bättre än BF3.
det finns nästan inget vapen som är totalt megabäst.. de flesta vapen är näst intill identiska i stats.

mer intressanta gadgets, mycket mer balans än när BF3 släpptes.

Det är inte speciellt mycket buggar om man jämför med BF3.

Spelet overall är bättre, kontrollerna kan kännas tightare och ha mer respons i sig..

Det är synd att nätkoden är trasig och att spelet krashar, för annars är det ett jävligt bra spel jämfört med BF3.

Håller med om allt. Hade det inte varit för att jag skraschar när jag ska deploya hela jävla tiden så hade det varit GOTY för mig. Får lust att sparka en hundvalp varje gång det kraschar.

Medlem

fan är jag den ända som inte haft ett enda problem med BF4?

Medlem
Skrivet av tompalompa:

fan är jag den ända som inte haft ett enda problem med BF4?

Nop samma här..

Medlem
Skrivet av Ankh:

En sak jag finner skrämmande är hur många som fuskar i bf4 (och alla online spel förövrigt)

Finns inga gränser för hur mycket jag föraktar patetiska fuskare.

Medlem

FZ, här har ni en sjukt intressant artikelserie. Post-mortem på svenska spelreleaser. Intervjuer med spelmakare där man verkligen ifrågasätter voissa val. Vad blev bra? Vad blev inte bra? Varför släpptes det med dessa buggar, etc.?

Medlem

Jag är ingen programmerare men borde inte Dice fått kläm på hur BF och online spel fungerar vid det här laget. Det är ju inte första spelet de släpper direkt?

Medlem
Skrivet av Nihuli:

Shit vad tråkigt att folk upplever så mycket problem. BF3 fungerade flawless från början så fort jag uppgraderade min processor att möta minimumkraven. BF4 har väl hängt sig någon gång, men annars flyter det på hur bra som helst. Bästa multiplayerspelen jag spelat, så det är synd att inte alla får uppleva dem som de är tänkta..

BF4 har kraschat för alla jag känner. Föruom första dagarnas dissar mot EA som jag tror beror på min ena ISP's modem BÖRJADE DET KRASCHA för mig när jag uppdaterade NVIDIA-drivarna. Jag revertade till 320.49 och har nu inga krascher igen. Inte en enda krasch på flera timmars spel, dag ut och dag in.

Medlem

Jösses vad folk har bekymmer i BF4. Mitt spel kraschar endast när jag spelar conquest large.. när jag spelar tdm, sällan att det kraschar. Har allt i min dator OC. Allt fram CPU, Ram, GPU.

Tex i5 750 @ 4,0
Vengeance @ 1700
Gugabyte 660Ti 3GB OC @ 1200/6600

Kraschar väldigt sällan.. visst beta var stabilare, fast hade mycket problem med fps drop. Just nu är det ljud buggar och random krasch. Men är det så jobbigt att joina igen? Ens stats sparas ju.

Jag är väldigt nöjd med BF4. Klart bättre än 3.

Medlem
Skrivet av JohntE:

Tänk om man gjorde klart spelen innan man släppte dom...

Nej, det är viktigare för EA och dess aktieägare att få in spelet i det optimala marknadsfönstret.

Medlem

Andra verkar haft bra mycket mer problem än vad jag själv haft.
För mig har lanseringen till PC i alla fall varit bra. Inte fläckfri, men knappast nog för att väcka eller massrörelse ens irritation.

Medlem
Skrivet av Norrin:

FZ, här har ni en sjukt intressant artikelserie. Post-mortem på svenska spelreleaser. Intervjuer med spelmakare där man verkligen ifrågasätter voissa val. Vad blev bra? Vad blev inte bra? Varför släpptes det med dessa buggar, etc.?

För att ingen utvecklare tänker gå ut i intervju med sådana frågor..

Det gör inte de svenska politikerna heller

Medlem

Det här med alla krascher är under all kritik. O alla ni som försvarar det, sluta med det. Och den här löjliga kompensationen... Dem ska fan vara glada om ingen stämmer skiten ur dem! Nä en värdig kompensation är pengarna tillbaks eller en gratis expansion som funkar felfritt från start. In på battlelogen o sök på "crashelfield" i forumet Skriv under på protestlistan att det här inte är ok!

Medlem

Tycker det är stabilare och rullar bättre än BF3, samma med folket i klanen man spelar med. Finns en som det strular för, men det verkar vara minnesrelaterat.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv
Skrivet av Grusbil:

Det här med alla krascher är under all kritik. O alla ni som försvarar det, sluta med det. Och den här löjliga kompensationen... Dem ska fan vara glada om ingen stämmer skiten ur dem! Nä en värdig kompensation är pengarna tillbaks eller en gratis expansion som funkar felfritt från start. In på battlelogen o sök på "crashelfield" i forumet Skriv under på protestlistan att det här inte är ok!

Jag köpte mitt spel via någon kod på någon utländsk sida så jag orkar inte tjafsa nu men hade jag köpt den fysiskt i en butik hade jag krävt pengarna tillbaka. Spelet är roligt men det var längesedan jag spelade ett så trasigt spel.

Medlem

Har haft tur kanske, aldrig ett problem med BF4. Jag gillade även BF3, så jag kanske är diskvalificerad, men alltså - BF4 är sjukt bra tycker jag.

Disclaimer: talar om multi, har inte testat SP.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av JohntE:

Tänk om man gjorde klart spelen innan man släppte dom...

Tänk om de som gnällde visade sina egna spelskapande kunskaper och skapade ett spel som var 100% buggfritt, inte hade några som helst crashar och dessutom var så spelbart att de sålde guld.

Det där var nog bland det dummaste jag läst härinne på bra länge. Det är en vara som vilken som helst. Inte köper du en dammsugare som krånglar och säger "Nåja, nästa modell blir bättre!", eller en TV som krånglar, och säger "Det löser de nog med någon patch!"? Tänkte du efter innan du skrev din kommentar?
Dit motkommentar blir väl "Men tillverka dammsugaren eller TVn själv då om du är så jävla kräsen!".


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Men vafan grabbar! Så farligt är det inte faktiskt, det funkar ju helt ok.

För det mesta..


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Skriv svar