Turordning eller realtid – hur ska Torments strider se ut?

Robot
Turordning eller realtid – hur ska Torments strider se ut?

Inxile är kluvna angående Torment-striderna. Och de vill ha Kickstarter-finansiärernas åsikter.

#inxile-entertainment, #torment-tides-of-numenera


Medlem
Turordning eller realtid – hur ska Torments strider se ut?

Turordningsbaserat, lätt.

Medlem

Jag röstar på turordningsbaserat kombinerat med realtid a lá Baldur's Gate och Icewind Dale. Inlevelsen är högre än turordningsbaserat samtidigt som man inte förlorar strategiskt tänkande.


signatur

Have a good time!

FM-guru
F.d. Sisyr

Vadän system utvecklarna är mest kapabla med...

Moderator | Testpilot

Jag är inte för "RTS", så turordning för det bli.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tänker på hur mycket jag uppskattar Fallouts version av turordningsbaserat gameplay, där olika skills kostar olika mycket.

Så hoppas på något liknande

Man kan ju faktiskt ha både och som tex i fallout tactics eller i xcom apocalyps


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

PaZ
Medlem

De verkar redan ha bestämt sig, men jag förstår inte vad fördelen med turn-based är över huvud taget (och då älskar jag X-com). Jag tvivlar på att Baldur's Gate, Icewind Dale och Planescape: Torment hade varit lika bra utan realtidsstriderna. Om man nu ska kalla det för "realtid" när man tillbringar minst 90% av tiden i pausat läge.

Medlem

Realtid med pausfunktion ger ett bättre flyt i mitt tycke.

Medlem

Helst hade jag sett att det funkat likadant som Baldurs gate, icewind dale osv. Dvs, en blandning mellan turodningsbaserat och realtid.

Medlem

skulle helt klart föredra realtid med pausmöjligheter. rent turbaserat är lite för segt ärligt talat.

Medlem

Turordning all the way!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av moberg:

skulle helt klart föredra realtid med pausmöjligheter. rent turbaserat är lite för segt ärligt talat.

Jupp jupp. Temple of Elemental som exempel var ju kul... ett tag.
Men då dessa typer spel har strider i drivor så blir det ganska långsamt i slutändan.
Fallout funkar ju i turnbased, men där har du inte ett party av sex spelar och en massa förmågor och magier att hålla koll på.

Idealet vore väl om man kunde växla mellan helt fritt, men för att kunna ha någorlunda tempo krävs nog realtime.

Medlem

Turordning snälla, hatar hur combaten fungerar i BS, IWD and NWN. Däremot är combaten i Temple of elemental evil sjukt bra. (Vilket är turordning)


signatur

Rwa?

Turordning helt klart !


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

Turordning för the löve of göd!

k3m
Medlem

både och, som i Fallout 2 så klart! att de ens funderar på bara ett alternativ är ju idioti.

Medlem

Kombinera realtid och turordning som Jagged Alliance 2. Turordning så fort man möter fienden


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Så här ser turbaserat ut, verkar som en del blandar ihop begreppen, det har inget att göra med att man ser animationer á la Fallout. Fallout fungerar dock som ett realtidspel tills man hamnar i strid, jag tror inte Inexile kommer vara annorlunda. Wasteland 2 kan nog ge en fingervisning om hur det kommer vara i Torment.

Från Wasteland 2

Medlem

Man förstår ju att de ställer frågan att döma av kommentarerna. ^^ Även pollen ser jämn ut hehe.

Själv är jag starkt för ett upplägg liknande det Baldur's Gate introducerade, d v s realtid med pausmöjlighet. Suveränt flyt med fördelarna från det turbaserade upplägget.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Man förstår ju att de ställer frågan att döma av kommentarerna. ^^ Även pollen ser jämn ut hehe.

Själv är jag starkt för ett upplägg liknande det Baldur&#039;s Gate introducerade, d v s realtid med pausmöjlighet. Suveränt flyt med fördelarna från det turbaserade upplägget.

Avskyr hur det funkar
Pausa.
Ge enkla order.
Vänta till en fiende dör
Pausa
Ge ny order
Vänta till fiende dör
Pausa...

Känns mer som att man tittar på AI:n när den spelar ett spel.

Alla tycker förvisso olika, hoppas bara att turbaserat vinner.


signatur

Rwa?

k3m
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Så här ser turbaserat ut, verkar som en del blandar ihop begreppen, det har inget att göra med att man ser animationer á la Fallout. Fallout fungerar dock som ett realtidspel tills man hamnar i strid, jag tror inte Inexile kommer vara annorlunda. Wasteland 2 kan nog ge en fingervisning om hur det kommer vara i Torment.

I Fallout 2 kan man välja vilket man vill köra. Realtid eller turbaserat. Fallout 2 blir dock svårare i realtid, då det saknas bra stridsval till sina egna NPCs. Båda teknikerna går att implementera i ett spel så att det fungerar bra.

Medlem

Turordning, att dom ens tvekar!

phi
Medlem

Turordningsbaserat är vad jag helst skulle vilja se. Det öppnar upp för betydligt mer taktik och kontroll än realtid med paus där man får sitta och spamma paus hela tiden.

Men jag litar på inxile i det här fallet, de vet vad de pysslar med.

PaZ
Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av jonis:

Man förstår ju att de ställer frågan att döma av kommentarerna. ^^ Även pollen ser jämn ut hehe.

Själv är jag starkt för ett upplägg liknande det Baldur&amp;#039;s Gate introducerade, d v s realtid med pausmöjlighet. Suveränt flyt med fördelarna från det turbaserade upplägget.

Avskyr hur det funkar
Pausa.
Ge enkla order.
Vänta till en fiende dör
Pausa
Ge ny order
Vänta till fiende dör
Pausa...

Känns mer som att man tittar på AI:n när den spelar ett spel.

Alla tycker förvisso olika, hoppas bara att turbaserat vinner.

Jag förstår inte fäblessen för turordningsbaserat, förutom nostalgiska skäl då. Det är väl inget som hindrar att du gör precis lika avancerade drag i realtid under paus? Däremot kan de gärna skippa AI helt (iaf som default), och lita på att man har koll på sina gubbar själv.

Det känns så himla konstgjort i turordningsbaserat, att man får göra drag med sina gubbar en efter en medan motståndarna bara står där. Det kan förstöra inlevelsen totalt, tycker jag.

Men om alla tyckte lika så skulle världen såklart vara en tråkigare plats. Jag försöker bara förstå argumenten för turordningsbaserat (det går inte så bra).

phi
Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av PcGamer:

Så här ser turbaserat ut, verkar som en del blandar ihop begreppen, det har inget att göra med att man ser animationer á la Fallout. Fallout fungerar dock som ett realtidspel tills man hamnar i strid, jag tror inte Inexile kommer vara annorlunda. Wasteland 2 kan nog ge en fingervisning om hur det kommer vara i Torment.

I Fallout 2 kan man välja vilket man vill köra. Realtid eller turbaserat. Fallout 2 blir dock svårare i realtid, då det saknas bra stridsval till sina egna NPCs. Båda teknikerna går att implementera i ett spel så att det fungerar bra.

Va? Sen när går det att spela striderna i Fallout 2 i realtid?

Medlem
Skrivet av PaZ:

Jag förstår inte fäblessen för turordningsbaserat, förutom nostalgiska skäl då. Det är väl inget som hindrar att du gör precis lika avancerade drag i realtid under paus? Däremot kan de gärna skippa AI helt (iaf som default), och lita på att man har koll på sina gubbar själv.

Det känns så himla konstgjort i turordningsbaserat, att man får göra drag med sina gubbar en efter en medan motståndarna bara står där. Det kan förstöra inlevelsen totalt, tycker jag.

Men om alla tyckte lika så skulle världen såklart vara en tråkigare plats. Jag försöker bara förstå argumenten för turordningsbaserat (det går inte så bra).

Sitter i precis samma sits som du, fast tvärtom då.
Förstår inte hur folk kan gilla realtime med pause.
Tycker det känns så skumt att styra ett party, när man bara pausar hela tiden, vilket förstör inlevelsen totalt för mig

Nostalgiska själ skulle jag inte skylla på dock, då jag gärna spelar moderna turbaserade spel


signatur

Rwa?

k3m
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PcGamer:

Så här ser turbaserat ut, verkar som en del blandar ihop begreppen, det har inget att göra med att man ser animationer á la Fallout. Fallout fungerar dock som ett realtidspel tills man hamnar i strid, jag tror inte Inexile kommer vara annorlunda. Wasteland 2 kan nog ge en fingervisning om hur det kommer vara i Torment.

I Fallout 2 kan man välja vilket man vill köra. Realtid eller turbaserat. Fallout 2 blir dock svårare i realtid, då det saknas bra stridsval till sina egna NPCs. Båda teknikerna går att implementera i ett spel så att det fungerar bra.

Va? Sen när går det att spela striderna i Fallout 2 i realtid?

sen släppet. man väljer det under "options". väldigt många som missat det faktiskt.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av phi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PcGamer:

Så här ser turbaserat ut, verkar som en del blandar ihop begreppen, det har inget att göra med att man ser animationer á la Fallout. Fallout fungerar dock som ett realtidspel tills man hamnar i strid, jag tror inte Inexile kommer vara annorlunda. Wasteland 2 kan nog ge en fingervisning om hur det kommer vara i Torment.

I Fallout 2 kan man välja vilket man vill köra. Realtid eller turbaserat. Fallout 2 blir dock svårare i realtid, då det saknas bra stridsval till sina egna NPCs. Båda teknikerna går att implementera i ett spel så att det fungerar bra.

Va? Sen när går det att spela striderna i Fallout 2 i realtid?

sen släppet. man väljer det under "options". väldigt många som missat det faktiskt.

Kan inte minnas att jag läst något om det här, det enda spel jag vet som hade detta som val var Fallout Tactics.

k3m
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av k3m:
Skrivet av phi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av PcGamer:

Så här ser turbaserat ut, verkar som en del blandar ihop begreppen, det har inget att göra med att man ser animationer á la Fallout. Fallout fungerar dock som ett realtidspel tills man hamnar i strid, jag tror inte Inexile kommer vara annorlunda. Wasteland 2 kan nog ge en fingervisning om hur det kommer vara i Torment.

I Fallout 2 kan man välja vilket man vill köra. Realtid eller turbaserat. Fallout 2 blir dock svårare i realtid, då det saknas bra stridsval till sina egna NPCs. Båda teknikerna går att implementera i ett spel så att det fungerar bra.

Va? Sen när går det att spela striderna i Fallout 2 i realtid?

sen släppet. man väljer det under "options". väldigt många som missat det faktiskt.

Kan inte minnas att jag läst något om det här, det enda spel jag vet som hade detta som val var Fallout Tactics.

nu vet du ett till spel.

12
Skriv svar