Inget förnyat kontrakt för Fifa Manager

Medlem
Inget förnyat kontrakt för Fifa Manager

Ja efter två gula kort brukar det bli ett rött.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har spelat Football Manager (Championship Manager) sedan 99/00 och aldrig bemödat mig att testa FIFA Manager. Säger väl en hel del. FM har varit mer eller mindre samma spel sedan jag började spela med några få större evolutioner (Att ha gått från enbart text för att beskriva matchen, till prickar som rör sig på en bild av en fotbollsplan, till dagens 3D-matchkamera har varit lagom utvecklingstakt) och det är ovanligt att jag känner mig hämmad pga. brist på funktioner.

Helt enkelt bästa spelserien någonsin när man väl blivit beroende.

Monopol är dock aldrig något positivt men i detta fall förstår jag inte hur någon skulle kunna utmana utan att kopiera större delen av FM's koncept.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det är synd eftersom FM (Football Manager alltså, inte Fifa Manager ) säkert skulle må ännu bättre av lite konkurrens, men samtidigt har jag svårt att se hur någon ska kunna konkurrera med FM utan att, som abominable skriver, kopiera stora delar av spelet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är synd eftersom FM (Football Manager alltså, inte Fifa Manager ) säkert skulle må ännu bättre av lite konkurrens, men samtidigt har jag svårt att se hur någon ska kunna konkurrera med FM utan att, som abominable skriver, kopiera stora delar av spelet.

hur är det egentligen med Championship manager? Görs inga nya spel i den serien?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sisyr:

Det är synd eftersom FM (Football Manager alltså, inte Fifa Manager ) säkert skulle må ännu bättre av lite konkurrens, men samtidigt har jag svårt att se hur någon ska kunna konkurrera med FM utan att, som abominable skriver, kopiera stora delar av spelet.

hur är det egentligen med Championship manager? Görs inga nya spel i den serien?

Nej, senaste var CM 2011. De utannonserade ett CM-MMO för ett par år sen (antagligen med Football Manager Live i åtanke), men sedan har det varit tyst.

Medlem

Fifa Manager har alltid lidit av ett fruktansvärt segt och fult interface.

1
Skriv svar