Rykte: Xbox One går om Wii U i Storbritannien

Robot
Medlem
Rykte: Xbox One går om Wii U i Storbritannien

Svårt, Xbox One har ju mer och bättre spel än Wii U.. Nintendo får fan lägga på ett kol om det nu ska bli så att folk ska köpa sin konsol... Vill bara ha spel till mitt Wii U Mario på fredag!

Medlem

Jag är faktiskt mer sugen på ett Nintendo Wii U än ett Playstation 4 eller Xbox One. Jag vill dock inte köpa något ännu med tanke på att det i dagsläget bara finns ett spel jag vill ha: Super Mario 3D Wörld.

När Super Smash, Zelda och Metroid kommer kan jag tänka mig att införskaffa mig ett.

Detsamma gäller Playstation 4. Jag har förbokat det, men jag överväger att avvakta tills några intressanta speltitlar släpps. Det första intressanta släppet för min del är InFamous som kommer i februari.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Svårt, Xbox One har ju mer och bättre spel än Wii U.. Nintendo får fan lägga på ett kol om det nu ska bli så att folk ska köpa sin konsol... Vill bara ha spel till mitt Wii U Mario på fredag!

Fortfarande ett rykte dock. Har inte hittat någe som bekräftar detta.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Skribent

Super Mario 3D World kommer på fredag. Det lär rassla till en hel del. Men ja, de ligger lite efter.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Storbritannien i all ära... Hade gärna sett ett releasedatum för oss i Skandinavien nu när XB1 är släppt i övriga världen.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Inte så konstigt IMO med tanke på att Wii U är Nintendos största flopp sen Virtual boy

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Svårt, Xbox One har ju mer och bättre spel än Wii U.. Nintendo får fan lägga på ett kol om det nu ska bli så att folk ska köpa sin konsol... Vill bara ha spel till mitt Wii U Mario på fredag!

Vore fantastiskt om Nintendo kunde sluta göra sina spel konsoll-exklusiva. Både Mario och Zelda hade vart förträffliga om det gick att köpa till Xbox eller Playstation. I vilket fall som, så ligger Nintendo långt bakom både Microsoft och Sony i "konsollkriget". Nintendo har blivit mer av en nisch-pryl, än någon som gemene man kan tänkas ha.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Nyhetens behag antar jag, inte en titel i deras launch som motiverar mig till köp. Sen nu när Fable verkar gå ett dystert öde till mötes så blev konsollen ännu mindre intressant. Remedys nya kan bli coolt, men det är väl typ det enda.

Medlem

Om man är så dum att döpa nästa konsol till Wii U så får man skylla sig själv. Många vet inte ens om att Nintendo har en nyare konsol efter Wii. De tror att Wii U och Wii är samma konsoler!
Nintendo har den mest familjevänliga konsolen där många inte har koll på nya konsoler och spel som hör därtill.

Medlem

För tillfället så har faktiskt Wii U (enligt MIG) betydligt fler intressanta spel... men det är väl eftersom man är en sucker för Mario-spelen.

Förhoppningsvis kommer väl något kul spel till XBOX One och PS4 också... men än så länge har ju inget presenterats... tyvärr.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Svårt, Xbox One har ju mer och bättre spel än Wii U.. Nintendo får fan lägga på ett kol om det nu ska bli så att folk ska köpa sin konsol... Vill bara ha spel till mitt Wii U Mario på fredag!

Det är inte därför som XBone säljer bättre, för Wii U har MYCKET bättre och betydligt fler spel än vad XBone har för tillfället. Problemet är att Nintendo varit svaga med att marknadsföra Wii U, och media har inte direkt hjälpt till heller med sina negativa artiklar. Också har vi ju så klart den absolut självklaraste orsaken av dem alla, folk tittar bara på specs.

Jag kan med ganska stor säkerhet garantera att barn runt om i världen kommer få fler Wii U än PS4 och Xbox One i julklapp, av tre anledningar. Lägre pris, 3D Mario som är årets och en av spelhistoriens bäst mottagna spel med toppbetyg överallt, samt att det inte kommer finnas några PS4or eller XBones att köpa förrän efter nyår.

Wii U har följt exakt samma spår som 3DS gick under sitt första levnadsår. Dåliga försäljningssiffror, folk inväntade PS Vita i stället då den var mycket kraftfullare och kritikerna trodde mer på den. Men med närmare 35 miljoner sålda enheter mot Vitans 4 miljoner så tror jag att vi har en vinnare sen långt tillbaka.

Kan poängtera att 3DS som släpptes i början av 2011 bara såldes ynkliga 4 miljoner under sitt första år, precis som Wii U, men när 2012 var över så hade den sålt närmare 30 miljoner exemplar. Allt tack vare en prissänkning samt Mario 3D, och vad fick Wii U nyss? Jo, ett lägre pris och Mario 3D. 2014 är året då Wii U vänder och visar ännu en gång att kritikerna hade fel.

Medlem

Håller med folk, det dummaste de gjorde var att döpa konsollen till Wii U. Wii 2 hade funkat, fult javisst, men folk hade iaf fattat.

Medlem

Plocka upp en Wii-u idag konstigt nog, pikmin 3 får det bli fram tills på fredag då nya mario släpps. Nästa år kommer alla de stora titlarna och hoppas på mer 3e parts stöd för nintendos lilla maskin är ändå jäkligt kul

Moderator | Testpilot
Skrivet av HogisGuy:
Skrivet av Tomtefar:

Svårt, Xbox One har ju mer och bättre spel än Wii U.. Nintendo får fan lägga på ett kol om det nu ska bli så att folk ska köpa sin konsol... Vill bara ha spel till mitt Wii U Mario på fredag!

Fortfarande ett rykte dock. Har inte hittat någe som bekräftar detta.

http://cdn02.nintendo-europe.com/media/downloads/news_7/2013_...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fick min xbone idag. Från storbritannien

Medlem

Frågan är om man ska köpa ett Wii U till "familjen" i jul?

Har 360 idag och vill helst inte ha mängder med konsoller men jag saknar Mario. Har inte ägt ett Nintendo sedan 8-bitars.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

RYKTE:down:FAKTA:up:

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pretorian24:

Frågan är om man ska köpa ett Wii U till "familjen" i jul?

Har 360 idag och vill helst inte ha mängder med konsoller men jag saknar Mario. Har inte ägt ett Nintendo sedan 8-bitars.

Känns som det är dags nu då; )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar