Enemy Within: Recensionen

Testpilot
Enemy Within: Recensionen

Enemy within avklarat.

Grymt bra expansion med mycket roliga nya val där både genmoddarna och MEC troopers spelar stor roll.

Fördelar:
* Genmoddar är grymt bra även om Mimetic skin är OP
* MEC troopers är grymt coola och även de är OP om man har fler än 1 i sitt team , men det är kul för tusan!
* Tillför mer av allt och fixar en del buggar.
* Tillför ett spänningsmoment då man vill få tag i all Meld på banorna.
* Betydligt fler banor vilket minskar tristessen.
* Fiskebyn är grym.
* Base defence är bäst av alla uppdrag.
* Council missions är betydligt bättre och man får flera PSI snubbar gratis vilket är bra.

Nackdelar:
* Början av spelet blir lätt rörig då man har mycket att satsa på
* Precis som innan så kommer man till en viss punkt och efter blir spelet enkelt.
* Fortfarande fiender som teleport spawnar och att få en osynlig sectopod på sista banan var ju mindre skoj ur bugg-synpunkt.
* EXALT var rätt mesiga särskilt då sista uppdraget var extremt enkelt och inte hade nån boss. Jag trodde jag skulle få fler uppdrag som var som bensinmacken men det hände bara 1 gång.

På det stora hela , skitbra expansion som jag kommer att spela många fler gånger.

Just nu: Assassins Creed: Black Flag - konstaterat att det är bättre än förväntat och att jag kommer spela det vilket jag inte gjort med NÅT annat Assassins creed .

Kiri OUT!

#blogg

Medlem
Enemy Within: Recensionen

"Just nu: Assassins Creed: Black Flag - konstaterat att det är bättre än förväntat och att jag kommer spela det vilket jag inte gjort med NÅT annat Assassins creed"

Det roliga med Black Flag är att det faktiskt blir roligare och roligare ju mer du spelar. När man kan börja fightas med Lv40 fiender och uppåt blir det hela mer intressant. Dock är det sjöslagen som bär upp spelet. Landuppragen är Assassins Creed repetativa som vanligt. Kill this, find that. Rinse and repeat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Testpilot

Då kommer jag ha extra kul eftersom jag aldrig spelat nåt av spelen mer än kanske 30 minuter innan jag avinstallerat dem innan Black Flag.

Spelade ett par timmar igår och hade roligt så jag ser fram emot många timmars härjande , ARR YARRR MATEY!

Medlem

Jag har spelat 62 timmar Assassin's Creed 4 och kommit 26% i kampanjen. Sjukt kul spel med en fantastisk stämning.

Jag tycker dock XCOM: Enemy Within är kul det också. Så det slutar jag inte spela för det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Testpilot

Låter grymt bra då man kan köra ner 60 timmar och bara vara 25% i kampanjen.
Valuta för pengarna

Medlem

Verkligen! Jag får inte någon sorts... Uttröttningskänsla, trots att jag bara seglar runt utan mål och utforskar och improviserar fram mitt spelande.

Kampanjen är mestadels kul hittills också, så plus plus!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar